Ik heb jaren terug één van de eerste e-readers gekregen. Helaas is de batterij erg snel leeg zodat ik niet eens echt lekker heb kunnen genieten van dat apparaat. Nu zit ik toch weer te denken aan een e-reader, omdat ik graag lees en het ook tijdens het reizen met het ov zou willen gebruiken. Welk apparaat raden jullie aan? En is een tablet misschien ook goed te gebruiken hiervoor? Maakt het voor e-books uit welk merk apparaat ik kies? Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Ik gebruik mijn iPad Mini als e-reader! Werkt priiima. E-readers trek ik heel slecht; ik vind ze vaak heel traag en het licht is ook niet je van het. Daarbij kun je een tablet ook voor heel veel andere dingen gebruiken. Multi-inzetbaar dus, en daarom mijn eerste keuze!
Ik las een hele tijd op mijn telefoon of ipad, ging op zich prima. Maar ben nu zo blij met mijn e-reader! Je kan er mee in de zon of iig in het buitenlicht lezen, zonder allemaal weerspiegelingen. De mijne heeft een ingebouwd lichtje, dus 's avonds in bed lig ik in het donker te lezen en leg dan mij 'boek' weg zodra ik moe wordt. Het licht kan ik instellen in felheid. Ik heb een kobo. Ik heb nog steeds een ipad, maar die gebruik ik voor andere dingen.
Ik heb een e-reader en een iPad. Maar ik gebruik de iPad dus zelden om te lezen. Want de e-reader leest veel fijner.
Ik heb ook beide, maar ik kan op de tablet echt geen boek uit lezen, zit dan halverwege alweer met een lege batterij. Ook het licht is veel fijner, weerkaatst ook geen zon wanneer je buiten zit. Ik ben echt fan van mijn ereader! (Kobo)
Dank voor jullie ervaringen en adviezen. Het valt op dat het merk Kobo meerdere keren wordt genoemd en ook bevalt. Best prijzig.....maar wel als ik het goed heb één van de betere merken. Ik zie behoorlijke verschillen in grootte van het scherm. Dat is natuurlijk erg persoonlijk. Hoe lang kunnen jullie gemiddeld achterelkaar lezen totdat de batterij leeg is?
Ik heb ook een Kobo, fantastisch! Met deze kun je ook in het donker lezen en buiten gaat ook super. Op tablet/ Ipad is dat bijna niet te doen. Als ik de Wifi uitzet kan ik minstens een week lezen
Dat is heel wat beter dan de 2 uurtjes op mijn e-reader. Echt een "oudje"....en ik word steeds enthousiaster om een nieuwe aan te schaffen.
Ik heb heel lang op mijn iPad gelezen, maar nu ik een ereader heb wil ik niet meer anders. Ik lees vaak savonds voor het slapen gaan een uurtje en doe dan ongeveer 2 maanden op een volle batterij. Ik heb ook een kobo
Dit dus! Ik kan echt niet op de tablet lezen, zeker niet in de zon. Ook niet goed voor je ogen, mijn kobo is idd wat slomer inmiddels, maar zoveel rustiger voor je ogen.
Ik heb niet zo'n heel dure, inmiddels al een jaar of 3 oud. Kobo glo, dus met lampje ingebouwd, zo fijn. Kan er zeker 2-3 week wel meedoen op vakantie en dan lees ik elke avond wel een paar uur.
Asoluut een e reader. Een vakantiejaar op de tablet gelezen en wil dat nooit meer. Ik heb een sony inmiddels al 6 jaar en ik hoef hem amper op te laden. Top ding maar helaas niet meer te koop. Vriend heeft kobo ook goed!
Ik heb ook beide maar lees nooit op mn ipad. De ereader ligt veel lekkerder in je hand, is een stuk lichter en het leest lekkerder in de zon. En de batterij van de ereader gaat langer mee.
Weken. En ik lees dagelijks. Ik zet em wel op vliegtuig stand. Daar haal ik em alleen uit als ik wat ga downloaden. Ik heb een Kindle. Gekozen omdat je dan rechtstreeks van Amazon kan downloaden en die veel uitzoek hebben (en goedkoop). Andere boeken kun je naar jezelf mailen op de mail van je Kindle. Dan worden ze daardoor omgezet en kun je ze lezen. In Safari kun je artikelen en websites omzetten naar PDF, die mail in dan daarna naar m'n Kindle. Klinkt ingewikkeld misschien maar dat is het niet.
Een ereader leest zo vele fijner dan een tablet. Met mijn kobo (1e keer opgeladen, hij was nieuw) heb ik in mijn 4 weken durende vakantie iedere dag gelezen en de batterij is nu op de helft. Ik lees gemiddeld zo'n 2-4 uurtjes per dag.
Ik had een Sony maar die is na 6 jaar overleden. Sinds een paar weken heb ik een Kobo, ook een ideaal ding. Hij heeft ingebouwde schemverlichting die je naar eigen behoefte kan instellen, heel handig voor bijvoorbeeld in bed of in het vliegtuig tijdens het opstijgen en landen. Ook heeft hij het overleefd dat mijn man een bommetje in het zwembad deed terwijl hij op de rand van het zwembad lag.
Ik lees wel eens dingen op m'n iPad maar een ereader leest Zóveel fijner!! Is niet te vergelijken gewoon. iPad zijn m'n ogen na een halfuur al moe. Als je veel leest zou ik je dus een ereader aanraden!