Makelaar

Discussie in 'De lounge' gestart door leutjj, 20 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leutjj

leutjj Niet meer actief

Even mijn verhaal kwijt.

Wij zijn op zoek naar een leuk huisje met tuin. We wonen nu in een flat.
    Zagen we een leuk huis staan op Funda. Had ik makelaar gebeld, ze zouden me terug bellen voor een afspraak. Twee weken later nog niks gehoord dus man gebeld. (Hadden ook even afgewacht want kerst oud en nieuw zat er oom tussen). Die zou die vrijdag terug worden gebeld. Was tegen 4 uur vroeg ik of hij al wat had gehoord. Nee dus, hij er zelf maar weer heen gebeld. We krijgen maar steeds niks te horen heeft hij vorige week er ook weer achteraan gebeld. Zelf heb ik er nog naar gemaild.
    Niks te horen gekregen. Belt de makelaar dinsdag eindelijk voor een afspraak. Hadden we afgesproken voor vandaag rond 1 uur. Wij waren er al op tijd en je raad het al om half twee was er nog niemand. Man naar makelaar gebeld nam niet op. Toen naar kantoor die vrouw probeerde de man te bellen en ons dan terug bellen. Was bijna 2 uur, zijn we maar weer naar huis gegaan.
    Man net weer naar het werk weer de makelaar gebeld. Maar als je naar kantoor belt krijg je een vrouw en dat is eigenlijk een tussenpersoon die alleen voor de man opneemt en verder niks. De makelaar zelf had zij ook nog niet te pakken gekregen en zou ons verhaal weer bij hem aankaarten.

Misschien beetje vaag verhaal, komt op neer vaak naar makelaar gebeld en eigenlijk geen gehoor en nu heeft hij ons laten zitten.

Wat moeten we hier mee? En wat kunnen we doen?

Man vind het (ik zelf ook), raar hoe het er aan toe gaat en weet ook niet precies wat we er van moeten denken.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wat een rare makelaar. Zeer slecht bereikbaar en komt zijn afspraken niet na.

Leuk ook voor die verkoper die de betreffende makelaar in de arm heeft genomen om zijn belangen te behartigen!

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Als ik het huis echt zo willen hebben zou ik er aan bellen en aan d verkopers de situatie uitleggen. Misschien kunnen jullie t zonder tussenkomst van makelaar uitkomen en anders kunnen ze misschien een andere makelaar in de hand nemen.

4. Ijsbergsla

Ijsbergsla Actief lid

7 aug 2015
    185
    12
    18
    Weet je iig zeker dat je zelf deze makelaar niet wil voor jullie flat. Ik zou een briefje in de brievenbus doen voor de bewoners zodat zij op de hoogte zijn hiervan.

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.395
    5.302
    113
    Ik zou ook een briefje door de brievenbus doen, voor de verkopers ook erg vervelend dat de makelaar zijn werk niet doet.

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Zo zou ik het ook doen.

7. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Zou de verkopers idd hierover berichten! Heb ik zelf ook gedaan toen wij slecht werden behandeld door een makelaar, zo word dat huis nooit verkocht!

8. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Dit! Ik zou aanbellen of een briefje achter laten

9. Sam01

Sam01 Actief lid

4 dec 2015
    423
    7
    18
    NULL
    NULL
    Erg slechte makelaar.
    Wanneer ik het huis echt zou willen hebben, zou ik gewoon een keer aanbellen en de situatie uitleggen en dat je echt graag een bezichtiging wilt.
    Een briefje wordt vaak doorgegeven, wat dan weer bij die makelaar blijft liggen.
    Als verkoper zou ik het ook willen weten wanneer de makelaar zo laks aan het prutsen is.

10. leutjj

leutjj Niet meer actief

De bewoners wonen al niet meer in het huis. Maar we gaan wel zoeken wie er wonen.
    Wij huren onze flat van oom van man, dus scheelt dat we die niet hoeven te verkopen.

11. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Bij één makelaar inderdaad ook nooit meer bericht gekregen, heel erg slecht. Kost de verkopers geld en ze krijgen er niets voor terug.
    Hebben het er toen bij laten zitten omdat er nog andere huizen waren waar wij op het eerste gezicht meer interesse in hadden. Maar eigenlijk is een briefje in de bus van de verkopers niet heel verkeerd. Ze zullen vast eens per zoveel tijd nog post ophalen dat daar nog komt.

12. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Misschien even bij de buren informeren of zij een telefoonnr weten vd eigenaar

13. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    Oh jeetje wat slecht zeg...

Hier tot nu toe ook erg aparte ervaringen met onze makelaar/aankoopmakelaar, maargoed. Ons huis heeft hij top verkocht moet ik bekennen. Alleen in de begeleiding voor de evt aankoop van een woning die wij heel graag willen is hij laks. Woensdag zijn wij geweest om te kijken, we wilden graag dat hij zsm mee kon (en tijdens de intake zei hij dat hij daarvoor altijd tijd kon maken ivm collegas op kantoor) zodat wij een bod konden doen. Nu kan hij pas maandag a.s. Zenuwslopend. - Hij kon ook die woensdag niet mee, terwijl wij een week van te voren belden om hem in te plannen. Beetje jammer dus. Maar we hebben inmiddels geleerd dat er in een week veel kan gebeuren dus wie weet zijn we hem volgende week dankbaar... ;)

Hopelijk reageert die van jullie binnenkort en kun je gaan kijken!

14. leutjj

leutjj Niet meer actief

Even een update.
    Man is gisteren gebeld. Hij had gezegd dat hij ziek was en iemand anders had de afspraak moeten afbellen.
    We weten niet of we dat echt moeten geloven, want het lijkt mij dat de vrouw op kantoor die zijn tefefoon dan opneemt dat ook weet.
    Voor nu hebben we zaterdag een afspraak staan om het huis te bezichtigen.

15. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.267
    416
    83
    De verkopende makelaar van ons huis was ook erg laks, al was het toen wel vakantieperiode. We wilden heel graag dit huis hebben om allerlei redenen. Dus wel doorgezet. Maar zou zelf nooit met hem in zee gaan als ik zou verkopen.

Deel Deze Pagina