Buurman breekt regelmatig de tent af

Discussion in 'De lounge' started by Nahla2013, Jan 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Hai dames!

Nooit gedacht dat ik een 'burentopic' zou openen...

Ik heb sinds kort nieuwe buren en ik kan zeggen dat ik alles behalve blij met ze ben.
    Zo hebben we een prachtig balkon van 12 meter lang op het zuiden op 6 hoog die nu niet meer zo leuk is door hun mega schotelantenne waardoor de zon wordt geblokkeerd.
    Ook zitten we thuis regelmatig in de wietlucht omdat de zoon (?) thuis wiet rookt (die lucht gaat via de hal ons huis binnen).

Het ergste vind ik dat ik met m'n dochtertje regelmatig in spanning zit omdat de buurman heeeel vaak woede-uitbarstingen heeft en de tent zowat verbouwd.
    Hij brult, schreeuwt, slaat met deuren en gooit met van alles. Alsof ie met zware gietijzeren pannen en bakstenen gooit zeg maar.
    We hebben overigens gewapend beton, dus het is hier eigenlijk helemaal niet gehorig.
    M'n dochtertje schrikt soms heel erg van die herrie en gaat dan huilen.
    Dat maakt me dus echt pissig :x

Nu heb ik ook een grote barbecue set gezien op hun balkon en ik hou echt m'n hart vast voor in de zomer. (Ik weet hoe erg Turken van barbecuen houden)

Het woongenot is dus foetsie.

Kan/zal ik er wat van zeggen of...?

Sorry, het is een beetje een onsamenhangend verhaal geworden geloof ik.

2. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

Nov 16, 2011
    1,156
    1,038
    113
    Hier ook gehad..echt erg..
    Inmiddels verhuisd maar toen we er woonden hebben we er af en toe wat van gezegd. Overdag eigenlijk nooit want er zijn wel meer geluiden op straat of in huis.
    Maar s avonds en s nachts wel. Of hij ff kon dimmen met zijn gescheld en gegooi!
    Nooit gezeik om gehad..zei gelijk sorry en was daarna stil gelukkig.
    Maar leuk was anders..

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Vervelend zeg. Ik zou eerst eens in gesprek gaan met hen. Even kennis maken met elkaar etc.

4. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

Mar 9, 2014
    1,110
    1
    0
    Zuid Holland
    uiteraard moet en kan je er wat over zeggen, succes, ;):) ja sorry :) ik hoop dat ze wel inzien dat het zo niet hoort, pfff buren :(

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0

Ik wou net aanbellen om te vragen of ik de politie moest bellen of dat ze er zelf mee op houden, maar ik zat met een huilende dochter en was nogal geïrriteerd. Daar creëer ik ook niet echt band mee, mar elke keer hopen dat het snel ophoudt is ook geen doen natuurlijk.

Als ik zeker weet dat ie z'n vrouw/moeder mishandelt had ik wel allang gebeld.

6. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Herkenbaar zeg, wij wonen dan wel in een hoekhuis maar sinds enkele maanden ook nieuwe buren (daarvoor stond het heel lang leeg).
    In eerste instantie waren we tevreden met de buren, maar na een tijdje kregen we door dat de vrouw des huizes een wel heel luide keel heeft om het maar netjes te zeggen. Gemiddeld 1 keer per dag gaat ze me toch een partij te keer, geen idee waarover want ze spreken geen Nederlands. Ook horen we vaak deuren slaan, keiharde muziek en feestjes zijn ook al niet meer op 1 hand te tellen.

Wij zijn echt niet lastig en draaien zelf ook heus eens de volumeknop van de muziek open, hebben zelf ook een kind wat hard kan gillen maar hun kinderen slaan alles. Ze zijn ongeveer 6 en 8 jaar oud, maar breken gerust de tent af om 11/12 uur 's avonds (vaker is het heel de avond, vanaf half 8 tot ...) :( Misschien een cultuurverschil maar ik stoor me er enorm aan vooral omdat onze dochter direct grenzend aan hun slaapkamer slaapt en er dus vaak wakker van wordt en gaat huilen.

Ik snap je twijfel om er wat van te zeggen, ik zit daar ook mee. Wee t niet of ze Nederlands begrijpen (spreken volgens mij sowieso niet) en tsja ze wonen er nog niet zo lang, contact is er dus niet echt. Je wilt ook niet meteen een ruzie ontlokken met je nieuwe buren natuurlijk.

Maar als ik jou was zou ik gewoon een keer netjes aan de deur gaan en de situatie uitleggen. Dat je een beetje lawaai heus geen probleem vind (de wietlucht daarentegen...), maar dat het nu toch wel storend wordt voor jullie en vooral voor jullie dochter. Zo'n schotel op het balkon kun je denk ik weinig aan doen helaas, wel vervelend dat het jullie zon weghaalt maar denk niet dat je hun kunt verbieden (zogezegd) om deze schotel te hebben.

Ik hoop ook dat onze buren rustiger worden, en anders dat ik de moed bij mekaar verzamel om toch een keer in gesprek te gaan. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je woongenot verpest wordt. Nu willen wij binnen nu en een jaar (als het mee zit) gaan verhuizen, maar als ik hier nog heel lang zou willen wonen zou ik ook het gesprek aan (moeten) gaan. En ik weet wel, als je je er nu aan stoort gaat dat niet minder worden, alleen maar erger!

7. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Jeetje, wat kan burenoverlast dus erg zijn.
    Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt en ik ben alles behalve een zeikerd, maar dit is gewoon te erg.
    Die spanning waar je in zit als iemand zo tekeer gaat. Alsof ik zelf het slachtoffer ben. Ik kan ook echt niet tegen ruzies.

1 keer werd ik om 1:00 wakker door harde bonsgeluiden, toen ik uit het kijkgaatje keek zag ik 2 jongetjes van een jaar of 8/9 voetballen in de hal.
    Echt, m'n klomp brak.
    Ik heb er toen wel gelijk wat van gezegd. Ze renden toen gelijk naar binnen zonder iets terug te zeggen.

Ik denk dat ik ee de volgende inderdaad maar wat van ga zeggen.
    M'n moeder zei dat ze zich dan gegeneerd voelen als je op dat moment aanbelt en er dan misschien mee stoppen.

Nu zet ik de tv maar aan voor m'n dochter om d'r af te leiden, en dat terwijl ik er tegen ben. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik m'n dochter maar tv laat kijken omdat ide barbaar zich niet kan beheersen en zij daardoor overstuur raakt.

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Sorry voor de typefouten trouwens! Ik zit met m'n iPad en heb m'n dochter op schoot.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou gewoon eens langsgaan en even met ze praten zonder al te aanvallend te zijn.

En mag je bij jullie uberhaupt bbqen op het balkon?

10. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0

Ja, dat ga ik de eerstvolgende keer doen.
    Als ie maar niet agressief tegen mij gaat doen ;)

Over dat barbecuen weet ik het niet. Lijkt me niet.
    Ik was al zo blij dat m'n dochtertje van de zomer eindelijk in een zwembadje kon op het balkon en ik hang m'n was dan altijd op het balkon in plaats van in de droger.

Ik ben echt niet van plan om met gesloten deuren thuis te zitten omdat zij zo nodig moeten barbecuen op het balkon.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee natuurlijk niet. Ik zou even checken bij woningbouw of vve of wat je ook hebt.

12. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0

Ik wacht het gewoon effe af tot ze van plan zijn hem te gebruiken.
    Ik hoop maar dat ze het balkon als opslagplaats gebruiken voor hun barbecue set.

Ze hebben trouwens ook een soort garderobe kast op het balkon met hele irritante klapperende deuren 's nachts!
    Kon ik ze maar wegstemmen haha

13. Pluisje88

Ik word er idd ook wel gestrest van als ze weer aan het schreeuwen is (of wanneer de kinderen het huis weer afbreken, niet zozeer voor mezelf maar vooral wanneer onze dochter slaapt), voornamelijk tegen de kinderen en vorige keer hoorde ik haar man ook tekeer gaan, 2 klappen (geen idee wat het was, maar kwam op mij over alsof hij de kinderen sloeg, nu mag ik daar verder niks over zeggen natuurlijk maar klonk ontzettend naar) en toen was het stil. Ook bij normaal praten zijn ze zo luidkeels maar ja, daar kan je weinig tegen doen. Ik snap ook niet dat mensen hun kinderen op jonge leeftijd zo laat nog op laten zijn, en oke als je dat dan doet laat ze dan geen overlast veroorzaken (zowel in huis als buitenshuis). Maar goed, dat is mijn mening ;)

En het is zeker niet de bedoeling dat jij de TV aan gaat zetten alleen om hun te overstemmen. Sowieso moet je, vind ik en vooral in een flat, rekening houden met je buren. Wij gaan ook geen lawaai maken laat op de avond of in de nacht en dan bedoel ik niet een huilend kind ofzo, maar muziek of iets dergelijks.

Ik had niet begrepen dat het een huurwoning is, maar als dat zo is en het loopt via de woningstichting mag je volgens mij idd geen barbecue op het balkon hebben i.v.m brandgevaar. En dan maakt het niet uit hoe groot/klein de barbecue is. Toevallig heb ik dat zelf meegemaakt met buren die een barbecue hadden toen ik nog in een flat woonde. Die moesten ze weghalen, deden ze dat niet dan kregen ze of een boete of moesten ze andere woonruimte zoeken.

En als hij agressief tegen jou zou doen, dan zou ik sowieso contact opnemen met de verhuurder. Meestal zijn ze wel zo dat je eerst zelf de mensen moet benaderen, als dat niet werkt kun je het probleem bij de verhuurder wegleggen.

En wat je moeder zegt ben ik het mee eens, ik zou me ook generen als er mensen aan de deur komen dat ik voor overlast zorg. Dikke kans dat ze idd stil(ler) zijn, maar dat geeft helaas weer geen zekerheid dat ze de volgende keer ook rekening met je houden. En om daar nu elke dag/om de dag aan de deur te moeten gaan, dat zie je denk ik ook niet zitten!

Eigenlijk zouden ze bij het verhuren van woningen een cursus moeten geven: hoe gedraag ik me in een flat? ;)

14. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    4,339
    141
    63
    Wij hadden altijd goed contact met de buren samen gebouwd bij elkaar op verjaardagen enzo...tot 2013 ik thuis kwam en er gloor over me was gegooid was.paar weken latenr peuken in de tuin..toen man daar geweest nee ze zouden ophouden. .toen begonnen ze hun auato hier neer te zetten...begin mei hebbe ze geprobeerd me zoontje aan te rijde ..twee dagen later speelhuisje strak tegen de schutting aan gezet en hele tijd hun kind op stoken kijk maar lekker over de schutting. .in de meivakantie me dochter bedreigt omdst ze met waterpistool aan spelen waren..toen mij gaan uitdagen als me fruit ging halen op de markt (negeer het) toen we onze nieuwe auto hadden probeerde ze de spiegel eraf te rijde ..toen ging t over met deuren gooien smorgens om zes uur...weer autos voor me deur parkere ..en vorige maand begon ze weer met peuken in tuin gooien...dit alles elke x gemeld bij wijkagent heb overal fotos v an gemaakt maar doen niks hun weigeren buurtbemiddeling. ...drie weken geleden kwam wijkagent hier en is daar geweest en ze zou op gaan houden....zaterdag reed ze bijna neus van me auto eraf....dus nee houd niet op...

dus zo kan het ook gaan en we weten nog steeds niet waarom. ..maar politie doet aan zon dingen weinig

veel succes hopelijk houd het op

15. Pluisje88

:$:$:$ Dat meen je niet? Willen ze ook niet zeggen waar dat gedrag vandaan komt dan? Zo spontaan, en zo heftig ook nog eens!

Heb je al echt aangifte gedaan bij de politie of alleen melding bij de wijkagent? Lijkt me dat ze dit toch niet zomaar ongestraft kunnen laten?! Ik zat echt met verbazing je verhaal te lezen, peuken tot daar aan toe (ook niet netjes en leuk natuurlijk) maar pogingen tot aanrijden dat gaat toch veel en veel te ver!

Voel me meteen een zeikerd met mijn lawaaierige buren ;)

16. Niveah

Niveah Fanatiek lid

Dec 4, 2014
    3,528
    1,391
    113
    Female
    Jeetje zeg, waarom doen mensen toch zo? Waarom begonnen je buren ineens zo te treiteren dan???

17. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Op zich is die buurjongen wel aardig geweest door te vragen of ie m'n vriend kan helpen met sjouwen (hij sjouwde een salontafel naar en van de lift).
    Ik vind het alleen zoooo vervelend dat ze zoveel ruzie maken en m'n dochter dan compleet overstuur raakt waardoor ik m'n principes opzij moet zetten (tv aanzetten).

Ik tolereer het niet eens dat m'n vriend z'n stem verheft in haar bijzijn.
    ("Waaaaaar zijn mijn sleutels nou?! Ik had ze op het gangkastje gedaan" bijvoorbeeld)

Over die barbecue zal ik er wel gelijk wat van zeggen. Dat gaat me echt te ver. Dan creëer je bewust overlast.

Zo'n cursus is inderdaad handig hahaha!

18. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Oh wauw! Wat heftig zeg! :$
    Zomaar ineens? Zitten ze ergens mee?

Mijn dochter bedreigen. Dan zouden ze het met mij echt wel weten.
    Ik zou iemand open snijden als ie m'n dochtertje bedreigd of haar opzettelijk aan zou willen rijden. Gestoord!

Ik zou aangifte doen op het bureau. Die wijkagent is blijkbaar niet geschikt voor z'n baan. Tegen hem zou ik ook gelijk een klacht indienen

19. Pluisje88

Het liefste zou ik ook vrijstaand wonen zonder buren naast me, vraag me soms ook af of de buren aan de andere kant van hun er ook zoveel last van hebben of dat ik nou gewoon loop te zeuren :(

20. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0

Ik heb altijd hele leuke buren gehad. Tuurlijk heb je altijd wel irritaties, je kan niet altijd rekening met iedereen houden en het is geven en nemen.
    Zo zette m'n buurjongen in de zomer z'n muziek vaak keihard.
    Wij zijn ook jong geweest. Dan ga ik zijn pret niet bederven.
    Als het te laat werd (23:00 of zo) dan ging die muziek wel gelijk zachter als ik zei dat het nu welletjes was.

Waarom praat je niet met ze?
    Toe ik klein was bleken one buren ook altijd last van ons te hebben (trap afrennen en zo)
    Toen ze er wat van zeiden tegen m'n ouders moesten we bijna op onze tenen de trap aflopen van m'n vader en werden we veel rustiger.

Share This Page