e-reader vraagjes

Discussie in 'De lounge' gestart door nijntje1983, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    oke, ik als verstokte boekenlezer ga nu echt overstag! Heb net mijn sm een mailtje gestuurd om vd week ff op pad te gaan om 1 te halen. Neig wel naar die vd ah, maar toch ff in groningen rond neuzen. evt, kan ik wel wat bijleggen.

2. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Mijn touch heeft het niet overleefd toen mijn dochter van toen 10 maanden hem gevonden had.... He wat vervelend! :D

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@nijntje: daar is ongetwijfeld ook niks mis mee!

Voordeel van ereaders is dat je er vooral tekst op leest...
    Dus hij hoeft van binnen niet het beste van het beste te zijn...
    Als je maar niet te lang hoeft te wachten met omslaan van je bladzijde en hij lekker lang op z'n batterij doet.

En volgens mij heeft Sony geen slechte modellen.

4. Saskia78

Hier helpt echt niets!
    Heb hem al diverse keren laten vallen... (Zelfs 1x dat de voor- en achterkant een halve cm openstonden.. Maar na dicht drukken deed hij het gewoon weer)
    Heeft een jaar lang zonder bescherming in m'n tas gewoond en ik gebruik hem supervaak...
    E dochterlief gebruikt hem weleens als speelgoed.. (Met d'r knuffeltjes hoor.. Dan gaat ze voorlezen of is het haar iPad..)

Hij gaat gewoon NIET stuk ondanks dat ik toch aardig m'n best heb gedaan volgens mij..

5. Sterrefeetje

hahaha helaas! Maar wie weet wat je over 2 jaar weer voor prachtige kobo's hebt :)

6. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Batterij van Sony gaat ruim een maand mee bij intensief gebruik, soms zelfs langer en binnen paar uur issie weer vol. Omslaan blz gaat ook heel snel

7. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Hier ook Sony fan! Erg fijn, batterij gaat idd heeeeel lang mee!
    Hier ook hoesje bij de hoesjesboetiek gekocht! Het stoort mij niet dat het scherm niet verlicht is. Bij een normaal boek is dat namelijk ook miet ;)

8. Saskia78

Het is even zeer actueel in huis hier.. Omdat manlief er toch ook eentje wil :)

En buiten dat ik supertevreden ben.. Lijkt zo'n ingebouwd lichtje me veel fijner lezen dan een hoesje met een lampje.
    Maar het lijkt erop dat hij voor de kobo-mini gaat.
    Dat scheelt weer... Hoef ik niet jaloers te kijken als ie in bed ligt te lezen :)

9. Saskia78

@shopaholicnl: enige nadeel van zo weinig opladen... Is datik steeds het kabeltje kwijt ben :D

10. Sterrefeetje

Dat ingebouwde lampje is echt een groot voordeel vind ik, zeker in bed. Ik kan gewoon met het licht uit lezen dus mijn man heeft er geen last van. En wat sowieso heerlijk is is dat je geen zwaar boek hoeft vast te houden, je kan lekker op je rug liggen met je kobo boven je neus zonder dat je een lamme arm krijgt :D

Ik ben er dus echt weg van :D

11. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hahahahahahaha ik zeg net hier dat ik het kabeltje kwijt ben! Heb dat ding nu een jaar ongeveer en denk 3x opgeladen en gebruik hem bijna dagelijks!

12. Saskia78

Nou manlief is NU bij de saturn... Of hij een kobo mini of toch liever een touch wil.

De glo valt af omdat hij duurder is en in bed ook wel op z'n iPad kan lezen. Zit wat in natuurlijk :)
    Nog geopperd dat hij mijn touch neemt en ik de nieuwe glo....
    Maar hij was niet geheel overtuigt van die constructie geloof ik.

Ben benieuwd waar hij zo mee thuis komt. Stilletjes hoop ik op een glo voor mij natuurlijk
    Maar ik denk dat het een mini wordt... Manlief kennende :)

13. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    spannend! :)

14. Saskia78

Helaas :)

De mini hadden ze niet.. En de glo was 30€ duurder dan bij wehkamp..
    Net even te veel verschil op 120€ :)

15. Mirtje87

Mirtje87 Bekend lid

1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw
    Ik heb ook een Sony ereader, laatste versie, met een hoesje met lampje (echte aanrader voor lezen in bed). Heel bewust gekozen voor dat hoesje en niet voor een ingebouwd lampje, omdat de batterij dan sneller leeg loopt.

Ik gebruik hem vooral op vakantie, heb normaal gespoken weinig tijd om te lezen. Zeker op fietsvakantie scheelt het heel wat gewicht!

Hiervoor las ik boeken op mijn ipad en dat is absoluut niet hetzelfde. Daar krijg je moeie ogen van en de batterij is binnen een dag op als je veel leest. Ook buiten lezen is absoluut geen optie, is gewoon niet te zien, zelfs in de schaduw zie ik alleen mijn spiegelbeeld.

Door het weinige opladen ben ik ook altijd het oplaadsnoer kwijt, haha!

16. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ik heb een Kobo Glo echt super! Ik lees ook veel in bed en dat lampje is dan ideaal! Ik wissel ook veel boeken uit met vriendinnen, gaat prima.

17. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier ook een Kobo Glo en erg tevreden. Tijdens het lezen gebruik ik geen hoesje, lijkt me ook niet fijn vasthouden, is hij toch dikker en zwaarder.

18. Saskia78

Moppermopper... Of ik morgen even de nieuwe kobo Glo wil ophalen voor manlief en NEE hij wil hem niet ruilen voor mijn touch :(

Zelfs niet toen ik opperde dat hij dan m'n mooie lederen (roze :D ) hoesje erbij kreeg!

Misschien maar ophalen en daarna snel verwisselen voor de mijne?
    Zou dat passen in het doosje? Of zou het toch opvallen? :D

19. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    En dan volhouden.. nee schat zo ziet die er ECHT tegenwoordig uit hoor!

20. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen

waar ga je hem halen?
    ik zie dat ik bij de wehkamp 119 kost, ben benieuwd hoe die bij de mediamarkt of saturn geprijsd is.
    Ik zit nog te twijfelen tussen de glo en een sony...

Deel Deze Pagina