Ik heb een kobo die al zeker 5 jaar oud is. Ik gebruik hem niet dagelijks omdat ik ook nog papieren boeken lees. De kobo ligt altijd op mijn nachtkastje omdat ik er heel fijn mee in bed kan lezen. En hij gaat altijd mee op vakantie. Die van mij heeft wel van die speciale verlichting waardoor mijn man niet wakker wordt als ik lees. De batterijduur blijft onverminderd lang. Op vakantie hoef ik hem vaak niet of maar 1 keer op te laden. Ik heb met wisselende periodes een kobo abonnement en koop nog wel eens losse boeken via bol.com. Die verschijnen automatisch op de kobo. Heel soms krijg ik boeken die ik er via de computer op zet.
Ik heb ook een Kobo. Mijn 2 oudsten ook. Ik heb een kobo plus abonnement en zou echt niet zonder willen. We lezen er met zijn vieren op (man leest op zijn telefoon). Er gaan in ons gezin veel boeken doorheen per maand dus dat abonnement is zijn geld dik waard.
Ik heb een kobo, geen idee welk type. Ik vind het wel lastig om aan boeken te komen en gebruik hem daarom weinig. Bij het kobo plus abonnement zit vaak net niet wat ik wil lezen. Van het weekend eens kijken bij de bieb of ze iets hebben.