Ik heb al heel lang de kobo aura en ben daar echt heel erg blij mij! Fijne ereader met ingebouwd licht. Een collega heeft sinds kort de kobo glo HD en die schijnt ook heel fijn te zijn.
Ik weet niet of je een tablet hebt, want daar zijn ook genoeg programma's voor om de boeken op te kunnen lezen. Dan hoef je ook geen apart e-reader ding. Smartphone kan ook.
Ik heb een Kobo Aura H2O en vind 'm heel fijn. Heel prettige schermverlichting, fijn scherm (niet te klein, daardoor mooie marges, en ook prettige omsla-snelheid).
Zo heb ik ook gelezen, maar een scherm met e-ink leest echt zóveel rustiger. Zeker als je graag in het donker in bed leest, dan vind ik een tablet echt te fel. En ook in de zon vind ik e-ink ideaal.
Tussen de 100 en 150 euro moet je aan denken. Ik heb ook de KOBO Aura en dan de 6 inch. Moest er even aan wennen en even doorkrijgen hoe het werkte. Vooral ook hoe de boeken er op te zetten. Maar daarover is online veel info te vinden. Als je dat eenmaal door hebt dan is het makkelijk te doen. Koop er ook een cover bij, zodat als je die dicht slaat hij op slaapstand gaat en je weer door kan lezen waar je was als je hem open maakt. Ik vind het licht erop heel fijn. En E-ink schijnt ook veel beter te zijn. Accu gaat ook lang mee.
Ik heb een kobo glo en ben er echt heel blij mee! Kijkt echt heel anders dan een iPad. Kan je niet vergelijken.
ik heb een sony. Met e ink. Heb hem nu 4 jaar en doet het nog Super.Batterij gaat ook Super lang mee. Iemand gaf de tip op de tablet. Als je eenmaal een e reader hebt gehad wil je echt niet meer op een tablet. Dat licht leest niet lekker. Owja wat ik prettig vind aan de Sony is dat je ook knopjes hebt om verder te gaan. Vind Touch screen niet altijd prettig.
Hier ook heel tevreden met een kobo glo, dat lichtje ingebouwd is zo fijn en op een tablet lees je echt niet zo fijn. Die van mij loopt wel soms vast, maar is zo weer te resetten.
Heb net mijn Sony vervangen voor een Kobo Glo Hd, wat een super verbetering! Vind de aura H2O te groot, daarom de glo hd gekocht. Exht heel fijn het ingebouwde licht, helemaal aan te passen hoe fel je het wilt, zo fijn. En uiteraard alle andere functies van een ereader vind ik helemaal super!
Hier ook een Kobo Glo. Mijn zus heeft dezelfde en mijn moeder sinds kort een Kobo Glo HD. Boeken er op zetten gaat heel makkelijk met Calibre, die is gratis te downloaden.
Ik heb een gewone kobo zonder ingebouwd licht. Dacht het niet nodig te hebben, maar mis het soms wel. De evt volgende wordt dan eentje mèt ingebouwd lichtje! Ik zou dus dat extra geld er voor over hebben!
Hier ook een Gobo glo. Heel blij mee. Voordeel vind ik ook het licht wat je instellen. Overdag kan je het licht uit zetten en als je savonds wil lezen zet je de verlichting aan. Het lezen op een ereader is echt niet te vergelijken met lezen op een ipad of andere tablad.
Jeuj!! Ik heb de Kobo aura H2O van mijn man gekregen!! Wat een top ding. Mijn eerste ereader en waa wat huiverig. Ben (was) meer van de echt boeken en na het lezen mooi op kleur in de kast.. Het is even wennen, maar wil niets anders meer. Oh.. voor wie de H2o ook heeft en de kop- en voettekst op een pagina uit wil zetten, heb ik hier een linkje waar beschreven staat hoe je dat aan kan passen. Ideaal! How to Enable Full Screen Mode on Kobo eReaders | The eBook Reader Blog
Ik heb ook de Kobo Aura HD en ben er heel tevreden over! Batterij gaat super lang mee en hij leest super fijn! Lettergrootte zelf aanpassen, scherpte aanpassen, en helderheid! Dus of je in de zon zit, in de schaduw of in het donker, het maakt niet uit! Ik had de reader opgeladen voordat we met vakantie gingen, 3 boeken op gelezen in 10 dagen tijd en een week na thuiskomst pas moeten opladen! scheelt mee heel veel bagage
Ik heb na het lezen van tig reviews de Kindle Voyage gekocht en absoluut geen spijt van, wat een TOP ding! Ik las hiervoor op de iPad maar dit is toch wel 1000x fijner! 👍🏼