kan iemand mij antwoord geven op de volgende vragen? klopt het dat je met een e reader alleen boeken kan lezen? moet je boeken dan downloaden? waar doe je dat en hoeveel kost dat? hoeveel kunnen er dan op en kun je ook weer dingen wissen? wie heeft zon ding en is het wat? ik hoef geen ipad ofzo...... maar dit lijkt me wel iets. heel misschien
Ja volgens mij moet je ze downloaden. Vaak zijn ze dan nog even duur als in de winkel.. Al zijn er ook sites waar hetgratis kan, en bij mij in de Bibliotheek kun je ook eboeken gewoon lenen. Snap alleen niet hoe dat werkt, want dan blijven ze er toch opstaan?? Ben niet zo'n techneut haha!! Mijn oom download altijd gratis e-books. Ik sta een beetje in tweestrijd over de e-reader als rasechte boekenfan aan de ene kant vind ik het echt toppie dat er door dat ding blijkbaar weer meer mensen aan het lezen gaan!! MAar aan de andere kant ben ik echt nostalgisch over het papieren boek, de geur, de boekenlegger etc Echt een wollen sok ben ik hahahaha!
Ik heb een ereader, gebruik hem elke dag in de trein. Ook voor in bed zijn ze ideaal (je hoeft niet moeilijk te doen met omslaan). Ik vind het echt een aanwinst, maar ik blijf ook af en toe 'echte' boeken kopen. Het klopt ebooks bijna even duur zijn als gedrukte boeken, maar er zijn ook veel boeken gratis (auteursrecht van verlopen) en veel aanbiedingen (vooral thrillers). Er kunnen heeeeeeel veel boeken op (>500 zeker denk ik). Het beheer gaat net zo als een ipod, je maakt een bibliotheek aan met een programma wat je handig vind (bv calibre) en dan kan je bepalen welke je op je reader zet. Op de reader zelf kan je ook boeken wissen. Je kan inderdaad ook ebooks bij de bieb lenen . Dus voor dagelijks gebruik ben ik superblij met de ereader, maar sentimentele boeken, die ik in de kast wil hebben, blijf ik kopen hoor . Ik vind de ereader z'n geld meer dan waard. Voor 150 euro heb je de nieuwe sony!
Ik ben erg blij met mijn ereader (eh een AV volgens mij), wel zou ik een slagje duurder gaan zo rond de 150,- deze was 80 en heeft wel wat tekortkomingen. Het knopje voor omslaan hoor je duidelijk, de bibliotheek is slecht te organiseren en de lichtinstellingen zijn niet ideaal. Wel kan je er muziek opzetten, maar dat heb ik nog niet gedaan. Er kunnen vaak wel 2000 boeken op, als je handig bent met downloaden kan je ook veel boeken gratis downloaden. Ik heb door de onhandige bibliotheek veel boeken op een Harddisk en zo"n 20 op de ereader. Als ik een boek gelezen heb gooi ik hem er weer af.
Ik heb een e-reader en ben er super blij mee, het is afhankelijk van hoeveel mb je apparaat is, maar over het algemene gaan er heel veel boeken op. en als je boek uit is haal je hem er weer af. ik gebruik hem ook vaak in de trein of als ik op station sta te wachten. en savonds in bed. ik heb denk ik meer als 3000 titels, dus mocht je geïnteresseerd zijn, dan pbje maar.
ok dank jullie mieden. hier kan ik wel wat mee. denk dat ik binnenkort eens naar de mediamarkt ga. het lijkt me wel wat
Ik heb een samsung galaxy note (tabletphone) met een e-reader app en dat werkt super! hiervoor deed ik dat op mijn wildfire maar op de note zie ik geen verschil met de sony e-reader. Ik heb meer dan 5000 boeken gedownload, dus dat kan gratis. Als je ze moet kopen bijv bij bol.com ben je ongeveer 12 euro per boek kwijt.
de sony e-reader kan bijna alle bestanden lezen, ook pdf ed. Er zijn ook tijdschriften in epub formaat en een goede e-reader heeft ook een mp3 / mpeg functie zodat je ook muziek kan luisteren tijdens het lezen (althans, dat vind ik wel nuttig )
Ik was ook zo. Vroeger las ik alles wat los en vast zat, maar door een dikke vette burnout kon ik bijna geen letter meer lezen. Gek genoeg lukt het lezen me op een e-reader wel! Dus ik ben al lang blij met 't ding!!! Wij hebben twee ereadertjes die je ooit kreeg bij 'n cursus van de NHA op de kop getikt via MP. Bevallen uitstekend, ondanks dat ze supersimpel zijn. Ik lees er boeken op, maar de kinderen kunnen er ook fijn een muziekje op luisteren of een filmpje op kijken als we een tourritje hebben met de auto. Geen idee of dat ook bij andere readers kan (ik denk met van die E-ink readers niet), maar die van ons kan dat dus wel. Deze reader leest epub, maar ook andere type bestanden. Verder is 't een kwestie van aan de pc hangen en je kunt net zo makkelijk bestanden erop zetten als eraf halen, op eenzelfde manier als je bijvoorbeeld op een usb stick doet. Zelf gebruik ik echter calibre, vind ik prettiger kijken. Ik zou ooit wel graag een wat betere willen, vooral omdat deze erg plastikkerig is en ik er niet goed op kan lezen in de zon. Boeken zijn 'toevallig' op mijn pc terechtgekomen, haha.. Ik heb er ook duizenden en ze nemen weinig ruimte in.
Ik heb ook een e-reader, die van sony, en ben er superblij mee! Ik heb lang getwijfeld, omdat ik bang was dat het niet prettig lezen zou zijn van een scherm. Maar ik moet zeggen dat het echt ideaal is. Het scherm is bijv. ook heel anders dan dat van een ipad (vind ik namelijk irritant lezen) en je kunt met mijn reader ook prima in de zon lezen. Ik heb de mijne bij bol.com gekocht, toen er een actie was dat je er 10 boeken bij kon uitzoeken. Veel boeken zijn inderdaad rond de 12-15 euro, iets goedkoper dan 'gewone' boeken.