e reader?????????

Discussie in 'De lounge' gestart door kimmetjuh1981, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmetjuh1981

    kimmetjuh1981 Bekend lid

    19 jul 2007
    956
    0
    0
    welke dames van jullie hebben er een?
    bij mij zit er een op mijn telefoon en mijn oom heeft er zowat 1000 boeken voor me opgezet, alleen heb ik het idee dat dat voor mijn ogen niet echt goed is.

    is dit met een e reader nu echt anders lezen of maakt het weinig verschil met je telefoon?

    graag jullie meningen en als jullie zeggen e reader, welke raden jullie dan aan?
    liefs kim
     
  2. Bri

    Bri Niet meer actief

    Een telefoon heeft sowieso een veel te klein schermpje om lekker van te lezen.

    Ik lees zelf vanaf de IPad, en vind dit best prettig (nou valt er aan mijn ogen weinig meer te verpesten, heb al -8 :D), maar een echte e-reader is natuurlijk nog wel weer wat anders qua beeldschermtechnologie.
     
  3. Gigi85

    Gigi85 Fanatiek lid

    8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lezen op een ereader is absoluut anders dan op een telefoon of een ipad, het beeldscherm is heel anders, veel rustiger voor je ogen. Ik heb de sony prs t1 (geloof ik) en vind het super!
     
  4. kimmetjuh1981

    kimmetjuh1981 Bekend lid

    19 jul 2007
    956
    0
    0
    oke, zie ook bij veel hoesjes dat je er een lampje op hebt, bij een telefoon licht het scherm zelf natuurlijk op, is dat bij een e reader niet het geval? of verschilt dat ook weer per reader?
     
  5. Gigi85

    Gigi85 Fanatiek lid

    8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    zover ik weet licht het beeldscherm van een ereader niet op, dat is een van de dingen waardoor het van een ereader prettiger lezen is dan van bijv. een ipad. Ik heb zelf niet zo'n hoesje met lampje, ten eerste omdat ik de reader liever zonder hoesje vast heb tijdens het lezen en ten tweede ik altijd wel een lamp in de buurt heb als ik lees.
     
  6. kimmetjuh1981

    kimmetjuh1981 Bekend lid

    19 jul 2007
    956
    0
    0
    bedankt voor de antwoorden meiden
     
  7. knorretje88

    knorretje88 Niet meer actief

    hier ook een sony ereader. helemaal weg van...
    het scherm van de ereader geeft idd geen licht. dat zou ook niet handig zijn als je met je reader in de zon ligt ;) op de telefoon heb je dan altijd wel dat de zon er verkeerd op schijnt en je niets meer ziet. dat is dus met de reader niet het geval. of dit per e reader verschilt durf ik niet te zeggen. maar kan je wel aanraden om een sony te nemen.. hele goede ervaringen mee :D

    ik heb er zelf wel een hoes met lampje bij, ideaal voor in de tent, in bed of voor buiten zitten in het donker (nu denk je, dat doe je toch niet.. maar is best lekker met een lekker vuurtje in de tuin )
     
  8. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.305
    113
    Ik heb ook een sony, de nieuwere. Erg prettig. Leest idd meer als een boek dan als een computerscherm. Veel rustiger voor je ogen. En met meer licht wordt het alleen maar scherper ipv dat het niet meer te lezen valt. Ik heb wel een hoes (via ebay, leukere dan de officiele :) ), maar geen lampje. Vind een hoes wel fijn ivm vallen enzo.

    Over het algemeen hebben ereaders idd e-ink en geen tft scherm.
     
  9. Anoniempje2011

    Anoniempje2011 Fanatiek lid

    1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Ik zou zeker een e-reader aanschaffen. Op een telefoon lezen vind ik niet fijn aan mijn ogen. Zelf heb ik een e-reader met licht op de achtergrond, maar je hebt ook e-readers (zoals sony) die hebben dit niet.
     
  10. Wallie1978

    Wallie1978 Actief lid

    27 okt 2009
    292
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb nu ook een paar dagen een e-reader in huis. Ook die van Sony. Echt geweldig.
    Eerst leek het me niks, maar toen ik hem een keer in mijn handen had gehad was ik om. Dus paar honderd boeken op marktplaats gezet en van de opbrengst de reader met hoes gekocht (inderdaad ook met lampje, heel handig)
    Nu de rest van de boeken nog verkopen, dan kan ik daar nog e boeken voor aanschaffen...
    Dus als er nog iemand interresse heeft in boeken van Nicci French / Karin Fossum / chikclit / fantasy. Stuur gerust een pb voor mijn marktplaats link.
     
  11. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    is het nou echt wle fijner dan een echt boek?? wij hebben er ook eens naar gekeken maar hadden beide dat ding inde handen en hadden er geen goed gevoel bij. tis toch heeeel wat anders dan een hoopje muf papier haha
     
  12. Wallie1978

    Wallie1978 Actief lid

    27 okt 2009
    292
    0
    0
    Gelderland
    Dat dacht ik dus ook. Maar met die hoes eromheen is het echt fijn lezen (spreekt een echte boekenwurm...:D)
     
  13. Anoniempje2011

    Anoniempje2011 Fanatiek lid

    1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Boeken verkopen van schrijvers mag niet. Zal me niks verbazen als je binnen de kortste keren een mailtje krijgt van een uitgever
     
  14. kimmetjuh1981

    kimmetjuh1981 Bekend lid

    19 jul 2007
    956
    0
    0
    oh dat wist ik ook niet, zet ze ook altijd op marktplaats als ik ze uit heb, kan je er weer iemand blij mee maken
    ze hebben er ook een speciale boeken topic
    zal best kunnen hoor wat je zegt, niet dat ik je nu aanval, maar wist het gewoon niet;)
     
  15. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.305
    113
    Voor degene die ebooks kopen, www.kobo.com is daarvoor erg fijn. Heeft ook nederlandse boeken en ze hebben veel kortingscodes (even zoeken op internet :) )
     
  16. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.305
    113
    Waarom zou je boeken niet tweedehands mogen verkopen? Is een levendige handel in op bol.com... lijkt me niet dat die iets illegaals doen...
     
  17. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.305
    113
    Ja, die hoes vind ik ook wel erg fijn. Vooral in bed leest het dan fijner dan een gewoon boek, of in de tram oid.
     
  18. Anoniempje2011

    Anoniempje2011 Fanatiek lid

    1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)

    Was niet helemaal duidelijk in mijn post, sorry. ik bedoel natuurlijk Ebooks.
    Wilde het gewoon even melden omdat ik het ooit gelezen heb ergens.
     
  19. kimmetjuh1981

    kimmetjuh1981 Bekend lid

    19 jul 2007
    956
    0
    0
    oohhh zo, hahah
     
  20. Wallie1978

    Wallie1978 Actief lid

    27 okt 2009
    292
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb ook mijn gewone boeken verkocht en daarvoor een e-reader gekocht....
    En de gewone boeken heb ik nog in de verkoop. Dus ik doe niets illegaals hoor ;)
     

Deel Deze Pagina