www ik voel me zo een idioot, Ik had een mooie deal en alles ging goed, ik had adresgegevens, bankgegevens en telefoonnummer. Dus ik dacht dat dit persoon te vertrouwen was. Maar ik kreeg vannochtend een mailtje binnen van marktplaats dat er meerdere meldingen zijn van dit persoon. Nu ik op internet rondkijk zie ik dat er meer klachten zijn deze week over dat persoon en zelfs bij de politie is het persoon bekend. Het gaat om 85 euro, maar ik weet nu niet wat ik moet doen, wie heeft hier ervaring mee? of tips? wat heb ik aan aangifte doen? voel me zo stom en zo zonde van mn geld!! kan wel janken!!
Ja ik ben ook eens opgelicht. Je moet zeker aangifte doen hoor. Kan je ook doen bij www.mijnpolitie.nl Ze gaan de gegevens dan achterhalen en als er genoeg meldingen zijn dan gaan ze je verzoeken om je melding om te zetten in aangifte. Ik ben al een half jaar geleden opgelicht, heb tussendoor wel bericht gehad van de politie enzo dat deze persoon vaker opgelicht heeft, dus heb aangifte kunnen doen. Ben nu alleen nogsteeds aan het wachten hoe het ervoor staat. Kan best lang duren.
Balen balen. Stel dat de persoon in kwestie gevonden word... hoe meer aangiftes, hoe beter. Wij hebben gehad dat iemand met onze gegevens spullen verkocht en kregen allemaal boze mensen aan de telefoon. Wij hebben toen ook aangifte gedaan. Succes en zeker, jammer van je geld...
Zeker zonde van het geld. Maar je hebt het overgemaakt via de bank zoals ik kan opmaken. Is er dan ook geen mogelijkheid dit terug te laten boeken? En inderdaad aangifte doen, misschien dat zij op die manier een soort bevel ofzo kunnen uitschrijven waardoor het geld nog teruggestort kan worden? Zou in ieder geval wel informeren of dat mogelijk is bij de bank en politie. Succes in ieder geval!
ik zou een mail sturen naar de oplichter dat je tot morgenochtend de tijd geeft om het geld terug te hebben en als dat niet het geval is je de gegevens door gaat geven bij de politie!
Aangifte doen, heb ik ook een keer voor handen gehad, ging toen om een bedrag van EUR 150,=. Heb haar toen wel eerst meerdere malen benaderd dat ik op mijn produkten zat te wachten en toen ik uiteindelijk niets hoorde heb ik aangifte gedaan. Uiteindelijk heb ik dankzij de tussenkomst van de politie toch nog waren voor mijn geld gekregen, helaas wat het troep en niet wat zij op MP beloofde, maar goed, daar kon de politie dan weer niets aan doen. Ik had waren voor mijn geld gekregen, dus ik moest niet klagen.
Je kunt aangifte doen maar meestal helpt dat niet helaas. Het is zo jammer dat erzo veel mensen zijn die dit doen! Succes er mee!
Kun je het geld niet terug laten vorderen door de bank?? Even contact opnemen... En zeker aangifte doen!
Omdat je het zelf overgemaakt hebt kun je het niet terug halen bij de bank. Dit kan alleen met automatische overboekingen. Heb dit ook eens gehad nl. Iets gekocht maar nooit gekregen helaas zonde van je geld. Zou wel aangifte doen al doe je het voor de andere mensen zodat hij niet meer mensen kan oplichten
mag ik vragen van wie en wat je hebt gekocht? is namelijk hetzelfde bedrag als ik, alleen ik wist gelijk dat het een oplichter was en daarom niks overgemaakt. maargoed, kan ook iets anders zijn natuurlijk.
jeetje meid wat vreselijk dat je bent opgelicht snap ook niet echt dat mensen zo iets kunnen doen ik hoop je geld terug krijgt wel aangifte doen succes en onwijs veel sterkte
bedankt voor het meedenken allen, ik heb mn bank gebeld en kunnen nu even niks doen, als ik aangifte heb gedaan en de beste man word gevonden kunnen ze het via fraudezaken bij de politie terugvorderen. Nu ben ik achter zijn ip adres gekomen en provider en heb hem gemaild dat ik alsnog de afgesproken dienst wil hebben dan wel mijn geld teruggestort, als hij dit doet dan laat ik de zaak rusten. dit allemaal tot maandag de tijd. dat is aan hem. Mocht dit niet gebeuren dat doe ik alsnog aangifte en ik denk wel dat k sterk sta en kan het daarna met mijn bank regelen. ook via internetsites geef ik hem op, ik vind het echt vreselijk allemaal... volgende keer kijk ik wel beter uit, al dacht ik dat ik het nu ook gedaan had. Hij heeft dus in een paar dagen toegeslagen en veel slachtoffers gemaakt, heb hem op meerdere oplichtingssites gezien. voel me zo stom!!
ik weet onderhand waar het over gaat. wat ze je verkocht hebben, hebben ze echt niet in hun bezit. volgende keer gewoon niet meer zulke bedragen overmaken voor zulke dingen, zeker weten dat je opgelicht wordt. met zulke dingen is dat allemaal te mooi om waar te zijn
kaartjes ergens voor, heb het al eens eerder gedaan toen ging het prima, maar het is slimmer om het niet te gokken. tenzij je alles echt uitzoekt enzo