Duiven op het dak.. goedemorgen!

Discussion in 'De lounge' started by maja82, Jun 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Gék word ik ervan..
    Elke ochtend zo rond 5u/half 6 stort een duif zich op ons dak en begint te koeren. Het beest maakt het hele huis wakker.. Alleen het scharrelen in de dakgoten maakt al genoeg herrie om wederom chagrijnig wakker te worden. En dan begint hij nog gezellig een minuut of wat te discussieren met zijn soortgenoten die verderop in de bomen zitten.
    Zo half in slaap heb ik visioenen hoe ik uit het raam hang om het beest vakkundig een kogeltje tussen de oogjes te schieten, maar in de realiteit gebeurt dat natuurlijk niet;)

Ik heb gelezen over draadjes spannen en een soort plank met punten bevestigen zodat ze daar niet kunnen zitten. Maar ze zitten bovenop het dak én in de dakgoten rondom het huis, dan kan ik het hele huis gaan aanpakken. Niet te betalen en het ziet er niet uit.

Iemand de tip om dat onkruid tegen te gaan?:)

2. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,296
    28
    48
    Gent
    Afknallen dat beest (proest).
    Hier heeft manlief visioenen van slachtpartijen op fluitende vogeltjes op dat uren.
    Buiten die plank met nageltjes heb ik geen tips, dus succes. Mss oordopjes (helpen manlief ook tegen die monster vogeltjes)

3. Jel

Jel Niet meer actief

Ik heb geen tips, maar vogels kunnen leuk zijn, maar ook bloedirritant, vooral in de vroege morgen.

Wij wonen hier vlakbij een bos(je) en daar zitten honderden kraaien in. Dus als het licht word, tegenwoordig al heel vroeg, 5 uur of zo, dan beginnen die kraaien een lawaai te maken, niet normaal. Overal zitten nesten etc.... dus echt overlast.
    Ik heb begrepen dat kraaien een beschermt diersoort is, dus mogen ze niet afgeknald worden. (Hoeft ook niet, maar als er bijvoorbeeld een geweerschot in de lucht gedaan word, dan vluchten ze misschien en komen ze niet meer terug.)

4. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Haha, die fluitende vogeltjes hebben we hier ook:D Maar op een of andere manier zijn we daar toch wat aan gewend geraakt. Aan de duiven helaas niet;) Die storten zich ook zo ineens op het dak en beginnen te hupsen en te koeren. Aaaargh!
    Mijn dochter begint nu als ze 's ochtends uit bed komt: 'mama, ik werd wakker van de duiven, ik ben nog zo moe.' Zielig toch?
    We hebben geen zolder, dus slapen direct onder het dak zeg maar. En een oud huis dus erg gehorig. Niet cool.
    Oordopjes zou kunnen maar dan moet je ze de hele nacht in, om ze in te doen als de duiven op het dak gaan zitten heeft geen zin want dan ben je toch al wakker. En oordopjes en kleine kinderen vind ik ook niet fijn en de kinderen zelf oordopjes in doen ook niet.

Rotbeesten;)

5. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ooh, ook irritant! Nou je het zegt.. Mijn man zei laatst dat er ook wel eens een kraai op het dak kon zitten ipv een duif, omdat er flink gehupst werd in de dakgoten maar een geen gekoer van een duif te horen was. Misschien hebben we wel kraaien én duiven..;)

We hebben hier trouwens genoeg om wakker van te worden 's ochtends.. De haan van de buren (ze hebben net een nieuwe die gelukkig iets minder hard kukelt als de vorige..), een eend voor in het kanaal die 's ochtends de weg kwijt lijkt te zijn en paniekerig een half uur aan het kwaken is, vogeltjes, achter de tuin blatende schaapjes en dus de vogeltjes, kraaien en duiven. Maar met name de laatste begint vervelend te worden. De rest is toch een beetje het risico van landelijk wonen;)

6. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,296
    28
    48
    Gent
    Maar dan heb ik de oplossing
    Wakker worden tezamen met de dierenwereld (GNIF) dus om 20u in bed en om 6u opstaan.
    Nee serieus, kan verdraaid irritant zijn, wij hadden vroeger katten en die konden via het dakraam in de dakgoot ed, toen hadden we geen last van vogels, maar dan moet je wel een kat hebben natuurlijk.
    Mss ook de bomen snoeien zodat ze minder rustpunten hebben en kijken waar ze voedsel halen (vb een kippenhok waar graan gewordt) en dat stoppen (kippen alleen binnen voederen).
    Weet niet of je duivennesten mag vernietigen in nederland; in belgie komt de gemeente dit doen bij ernstige overlast. Duiven brengen ook ziektes over nl.

7. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Ja idd duiven vind ik net vliegende ratten blegh bah vieze beesten! en ze leggen geen vogelpoep neer nee gewoon drollen bah bah bah

8. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    Wij hebben dat probleem ook gehad en mijn man heeft kleine staaldraadjes gespannen langs het dak en de pergula enneh na 3 mislukte landingen zijn we eindelijk van dat kreng verlost. Enneh wij hebben gewoon van dat oprolstaaldraad gebruikt. Volgens mij alles bij elkaar een euro of 10. Het hoeft niet dik te zijn dat draad alleen maar een opstakel. En wij hebben het alleen langs de dakranden gedaan, want daar zitten ze altijd.

9. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Behalve duiven hebben wij hier ook nog eens van die 'leuke' zeemeeuwen, die elkaar proberen weg te jagen door vanaf 50 meter afstand naar elkaar te gaan schreeuwen om 5 uur 's ochtends. Stomme rotbeesten.

LadyKikker likes this.
  10. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Dit dus. Jeetje wat zijn die beesten irritant! Ik word er echt niet goed van die kraaien.

Ik heb ook geen tips voor je..

11. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

12. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,879
    2,881
    113
    Noord-Holland
    Ik voelde me altijd een beetje een aansteller, maar hier ook ontzettende last van de kraaien, duiven, meeuwen en zelfs een stel koolmezen dat vanaf 05 uur hun snatertjes niet kan houden :)
    Geen tips helaas...

Share This Page