e-reader

Discussion in 'De lounge' started by dorisn, Aug 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    ik zou graag een e-reader willen omdat me dat een hoop geld en ruimte aan boeken scheeld.
    wie kan mij vertellen of het echt zo handig/fijn is en waar ik voor een redelijke prijs een goede kan kopen?

liefs doris

2. Mayfair

Mayfair Actief lid

Oct 31, 2010
    235
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Ik heb een Sony e-reader en ik vind het echt ideaal!
    Het is niet de goedkoopste maar ik ben er zeer tevreden over.
    De letters zijn in de zon goed leesbaar, het is makkelijk om boeken er op te zetten en te verwijderen, groot geheugen voor veel boeken, wifi aansluiting enz.
    Ik heb er een beschermhoesje bij gekregen met een lampje er in, zo is het in het donker ook heel fijn lezen en heeft mijn man er geen last van ;)
    Ik was vaak erg benieuwd naar boeken maar kocht ze nooit omdat ik bang was dat ik ze toch niet (uit) zou lezen, nu download ik de boeken van internet..zet ze op mijn e-reader en is het niets verwijder ik ze net zo makkelijk weer en ga ik verder met het volgende boek :D
    Waar ik nog het meest enthousiast over ben is de lange accuduur. Volgens mij hoef ik hem maar 1x in de 4 weken op te laden terwijl ik toch echt iedere avond een tijd aan het lezen ben.
    Verdiep je even in de merken die er zijn en kijk wat jij graag op een e-reader wilt hebben aan extra's, als je een keuze gemaakt hebt kun je gewoon de aanbiedingen bij verschillende winkels en eventueel webshops in de gaten houden.
    Succes met je keuze!

3. guus

guus Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    2,083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik heb ook de sony ereader, ik vind hem heerlijk, leest fijn, op deze zit ook internet zodat je direct boeken kan downloaden, maar via de computer kan het ook heel makkelijk .

voordeel is hij is heel licht

4. memmievan3

memmievan3 Actief lid

Mar 16, 2012
    332
    0
    0
    friesland
    ik vraag me af of het echt scheelt, tuurlijk de opbergruimte snap ik.
    maar als ik zie wat ik voor die boeken moet betalen dan bedenk ik me nog wel een keer.

en die je gratis kan downloaden dat zijn vaak van die prut boeken.

of zie ik dat nou verkeerd

5. vlavlip83

vlavlip83 Bekend lid

Jul 31, 2010
    795
    13
    18
    Gouda
    de huidige sony e-reader is niet meet vekrijgbaar, binnenkort komt er nieuwe versie uit.
    hij staat hier al in bestelling bij bol.com

de meeste mensne om mij heen hebben een sony en zijn erg tevreden..

6. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

Apr 17, 2011
    1,724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook na veel wikken en wegen n Ereader aangeschaft. (ook de sony)
    En ben er heel erg blij mee!!

Met een Eink scherm kun je idd in het volle (zon)licht nog steeds goed lezen, maar je moet er dan 's avonds wel echt een lampje bij hebben.

Het is ff investeren, maar als je regelmatig leest is het t dubbel en dwars waard!!

Edit, Hier wel heel lang getwijfeld of een 6 inch scherm wel groot genoeg zou zijn... Uiteindelijk toch een 6 inch gekozen en wat mij betreft is dat groot genoeg...

7. MMv2M

MMv2M Bekend lid

Jul 26, 2011
    944
    0
    0
    NULL
    Bij grote rivieren
    Met een beetje zoekwerk zijn er heeeel veel boeken gratis te downloaden. Ik heb er zo'n 3000, variërend van Nicci French, Esther Verhoef, Baantjer, Dan Brown tot David Baldacci.

8. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,494
    13,964
    113
    Female
    Ook ik heb de sony incl beschermmapje met leeslampje. In het begin is het wel even wennen, maar nu leest het als een trein! Ook in het zonnetje geen problemen met lezen aangezien het scherm niet gaat weerkaatsen zoals een telefoon of tablet. Ben er dus meer dan tevreden over!

Gratis boeken zijn er genoeg te downloaden en soms heeft bol.com ook acties, heb daar laatst nog eentje van de schrijfster van shopaholic voor 1 cent gedownload!

9. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,059
    2,201
    113
    Brabant
    Ik sluit me bij bovenstaande dames aan;)

Ik was echt anti, en nam op vakantie dan ook weer trouw mijn tasmetboeken,1voorelkedag mee:)
    En zoals altijd had ik aan het einde van mijn boeken nog een stukje vAkantie over, oops.
    Dus manlief mij toch maar overgehaald om de ereader te gebruiken, en ik ben helemaal om!
    Wat super zeg, hij had gewoon 600boeken bij zich:):)

10. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

Jan 1, 2011
    2,126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Ik heb nog wel een A.utovison A.v 701 te koop :D ereader is zeker fijn lezen, alleen doe ik er zo weinig mee door andere hobby's :) zo makkelijk dat het zo weinig ruimte in neemt!

11. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

Jan 30, 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een Icarus. Die is eenvoudig, goedkoop maar voldoet aan mijn wensen. Zelf wil ik eigenlijk alleen maar tekst lezen en daar is die goed genoeg voor.

12. memmievan3

memmievan3 Actief lid

Mar 16, 2012
    332
    0
    0
    friesland
    oke dan heb ik niet echt goed gezocht tot nu toe.:D

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

#13 Saskia78, Aug 26, 2012
    Last edited by a moderator: Aug 26, 2012
    @memmievan2: je kunt ze zonder al te veel moeite vinden en zodra je zegt "ik heb een ereader" duiken ineens overal mensen op met de opmerking dat ze nog wel een usbstickje hebben met een paar 1000 boeken :)

Ikzelf heb een kobo touch (heerlijk ding!)
    En inderdaad meeste mensen die ik ken met een ereader hebben de kobo touch of de Sony t1 (als je die nog ergens goedkoop kunt vinden: doen!)
    De kobo touch kost 99€.
    De Sony t2 zal denk ik rond de 100-125 gaan kosten gok ik.
    Hij zal niet noemenswaardig duurder worden dan de t1 vermoed ik :)

Edit: hij kost 140€
    PRS-T2 (PRST2, PRST2RC.CE7) : Technische specificaties : Reader eBook : Sony

Dan is de kobo nog zo'n slechte keuze niet met 99€

Blijf wel uit de buurt van de e-readers van de Aldi.
    Lezen prima maar het scherm gaat onwijs snel stuk en het is practisch onmogelijk de garantie afgehandeld te krijgen.

14. NikiL

NikiL Lid

Dec 22, 2011
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook de Sony e-reader. En ben echt heel blij met deze.
    Ben nooit een lezer geweest, was niet aan mij besteed maar nu lees ik iedere dag en ik vind het heerlijk!

15. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Ik lees via de ipad boeken. Ideaal.

Share This Page