E-reader

Discussie in 'De lounge' gestart door bloem82, 9 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik zit erover te denken een e-reader te kopen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
    Welke hebben jullie en hoe gaat het in zijn werk? Heb je abonnementen zodat je boeken kunt kiezen? Als er een abonnement is kun je daar dan met je hele gezin (verschillende e-readers dan) gebruik van maken?

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb een Kobo Clara icm met een Kobo Plus abonnement. Mijn kinderen hebben allebei ook een Kobo e-reader en we delen het abonnement met z'n 3en. Dat gaat gewoon prima, maar je ziet elkaars boeken dan wel op je e-reader.
    Je kunt de boeken er via je e-reader opzetten, maar kan ook via een app op je telefoon of op de computer in je bol account. Werkt echt heel makkelijk :).

Seffie en bloem82 vinden dit leuk.
  3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Ik heb een Kobo Libra H2O.
    Deze vind ik de fijnste die ik tot nu toe heb gehad.
    Hij past bv het licht aan van koud wit naar een warme gloed afhankelijk van het tijdstip. Dit kan je ook naar wens instellen.
    En hij is waterdicht en heeft een fijne bijpassende sleepcover waarmee hij kan blijven staan.
    En je kan hem horizontaal en verticaal gebruiken.

bloem82 vindt dit leuk.
  4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Hier ook een kobo clara.
    Mijn man en ik hebben beide een ereader en samen een abbonement.

Zodra je boek uit is klik je op zoeken nieuw boek en je leest zo weer verder. Je hoeft het dan niet eerst aan de computer te hangen.
    Voor de vakantie zet je er een lading op en je kan weer vooruit. Dan heb je internet niet meer nodig. Ideaal!

bloem82 vindt dit leuk.
  5. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.367
    113
    Ik heb een Kobo Clara, daar ben ik erg tevreden over.
    Welke e reader je ook neemt: koop er een hoesje bij!
    Ik neem soms een abonnement bij Bookchoice en koop voornamelijk via bol.com.

bloem82 vindt dit leuk.
  6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb de Kobo Libra H2O, met sleepcover. Daarbij Kobo Plus - die gebruiken we op 3 e-readers (man, dochter en ik) en ik gebruik ‘m ook op mijn telefoon voor de luisterboeken. Via m’n telefoon kies ik via bol.com de boeken uit, dan synchroniseert de ereader en staat alles er meteen op :)

bloem82 vindt dit leuk.
  7. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.143
    1.682
    113
    Hier ook een kobo met kobo plus. Ik gebruik het samen met mijn moeder, en we zetten ook op de ipad vaker kinder(prenten)boeken om een keer voor te lezen.

bloem82 vindt dit leuk.
  8. ellalovescoffee

ellalovescoffee Niet meer actief

Ga je alleen e-books kopen of wil je ze ook kunnen lenen van de online bibliotheek? E-books lenen kan namelijk niet met een Kindle ereader en ook als je een chromebook hebt, kun je geen e-books lenen.

Heb zelf een stokoude Sony (die maken al jaren geen ereader meer) en die werkt nog wel, maar lees graag even mee, want voor de zekerheid heb ik graag alvast een nieuwer alternatief achter de hand.
    Zo fijn vind ik, lezen op ereader: nooit meer gesleep met stapels boeken :thumup:

bloem82 vindt dit leuk.
  9. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Ik heb recent een Kobo aangeschaft na ook een topic hierover op ZP. Heb gisteren er een kobo plus abonnement opgezet voor €10 per maand. Als je sowieso al 1 boek leest heb je het er al uit dus vindt dat voor nu wel voordelig als je regelmatig leest. Enige nadeel is dat nieuwe boeken niet inbegrepen zijn.

bloem82 vindt dit leuk.
  10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Hier hetzelfde. Ben er heel blij mee. Super ding. Dochter heeft een kobo clara en man mijn oude kobo glo. We delen dus samen een kobo abonnement. Dat gaat prima.

bloem82 en Adje vinden dit leuk.
  11. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Bedankt voor alle reactie’s :)

Ik had de kobo libra h20 inderdaad al gezien. Is dat een prettige qua grootte?

Ik wil niet te klein, tenminste dat lijkt me irritant of valt dat mee? Maar te groot lijkt me ook weet vervelend.

12. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Dat is een goede! Lenen in de online bieb lijkt me ook handig, kan dat met een kobo e-reader?

13. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Is er een kortingscode van of zo? Ik zie namelijk dat kobo plus €12,99 kost.

14. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ooohhhh en wat is qua kleur handig? Zwart of wit? Voelt het ene prettiger aan de ogen dan de andere? Of is dat puur smaak?

15. Linda86

Linda86 VIP lid

Dat is met luisterboeken erbij, alleen leesboeken kost 9,99 per maand.

Ik heb bewust voor de Clara gekozen vanwege het formaat. Ik vind wat kleiner juist fijn, omdat ik vaak in bed lees.

bloem82 vindt dit leuk.
  16. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Mijn vorige had geloof ik een 6 inch scherm, wat prima was. De Libra is 7 inch. En dat vind ik toch prettiger. Hij is zeker niet te groot en nog steeds heel licht en dun.
    En het feit dat hij ook knoppen heeft waarmee je kan bladeren vind ik ook heel fijn.

Qua kleur: ik vind zelf zwart mooier en ook prettiger lezen. Dan heeft de tekst nog een soort kader en dat vind ik rustiger ogen. Maar dat is dus heel persoonlijk.

bloem82 vindt dit leuk.
  17. Mir82

Mir82 Actief lid

19 dec 2011
    159
    28
    28
    Hier ook een Kobo Libra H2O, met sleepcover en Kobo Plus.
    Bevalt top! Ik ben geen grote lezer maar mijn dochter leest er heel veel op in bed.
    Ik heb bewust een witte, ik vind dat zelf prettiger en rustiger lezen. Hiervoor had ik een zwarte maar ik heb dus echt voorkeur voor wit.

bloem82 vindt dit leuk.
  18. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Helemaal dit :D ideaal vind ik het met het kobo plus abonnement. Mijn kinderen lazen altijd al graag maar nu nog meer omdat ze.nooit boeken te kort komen.
    Volgens mij kun je op 5 schermen gebruikmaken van 1 abonnement. Mijn moeder gebruikte hem eerst ook maar die zag door de bomen het bos niet meer door alle boeken die wij drieeen er op zette , dus zij heeft toch haar eigen abonnement. Dat is idd het nadeel, je ziet van iedereen de boeken.
    Als je een kpbo plus abonnement neemt heb je wel een kobo ereader nodig.

bloem82 en Linda86 vinden dit leuk.
  19. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Deze heb ik gisteren gekregen van mijn man :D

bloem82 en Adje vinden dit leuk.
  20. Adje

Adje VIP lid