E-reader

Discussion in 'De lounge' started by bloem82, Jul 9, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Haha, zeker. Hij heeft 'm ook helemaal zelf uitgezocht :thumup:
    Blijkbaar weet hij precies wat een vrouw nodig heeft :D

bloem82 and Adje like this.
  2. Happymam

Happymam Fanatiek lid

Feb 7, 2009
    1,251
    306
    83
    Ik had om een ereader te proberen een tweedehands via marktplaats gekocht. Kobo Glo, wat ouder model zonder achtergrondverlichting. Ik vind het lezen op ereader echt fijn, miste alleen de achtergrondverlichting omdat ik vaak in bed nog even lees. Voor mijn verjaardag een Kobo Nia gekregen met cover, erg blij mee. Zoon gebruikt nu de oude Glo.

Ik heb een abonnement op de online bibliotheek, kan op beide ereaders gebruikt worden. Is goedkoper dan KoboPlus maar ook wel nadelen. Je leent de boeken standaard voor 3 weken. Als je het boek eerder uit hebt, blijft het op je online boekenplank staan, waar max 10 boeken tegelijk mogen staan. Na 3 weken gaat het vanzelf weg, ook als je het nog niet uit hebt. Downloaden moet via de laptop en dan overzetten naar ereader met snoertje. Dat vind ik best omslachtig. Als dit abonnement afgelopen is neem ik geen nieuwe.

bloem82 likes this.
  3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,182
    6,579
    113
    Je kunt toch labels hangen aan je boeken? als iedereen dat gelijk na downloaden doet, kun je filteren op je eigen label en zie je alleen je eigen boeken.

bloem82 likes this.
  4. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,108
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb een Pocketbook Touch HD 3. Superblij mee. Ik wou nooit overstag maar door carpaal tunnel syndroom in beide handen kan ik amper nog een boek vast houden. Ben er super tevreden mee en vindt het ook erg fijn dat ik in bed kan lezen.

bloem82 likes this.
  5. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,779
    7,367
    113
    Oh echt? Dat wist ik.niet, thnx voor de tip, ga ik zeker uitproberen, zeker net voor de vakantie als we alledrie tig boeken op het ding zetten :D

6. Armina

Armina Niet meer actief

Ik lees voornamelijk boeken via de online bieb. Je download ze op een computer en zet ze dan over op de e-reader. Persoonlijk vind ik dat goed te doen. Inmiddels heb ik ontdekt dat als de leentermijn afgelopen is maar het boek "open" laat, je gewoon door kan blijven lezen.

Ik heb een Kobo libra.

bloem82 likes this.
  7. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,271
    8,717
    113
    Female
    Ik heb een Samsung Galaxy tab 7 inch die ik gebruik als ereader. Heb een Kobo Plus abbonement voor €10 per maand. Mijn moeder heeft een ereader en daarop is ze ingelogd op mijn Bol.com en zo kan ze de Kobo Plus ook gebruiken.

Ik heb nu ook online bibliotheek erop staan en kan zo ook boeken lenen en lezen op mijn tab.

bloem82 likes this.
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,160
    35,818
    113
    Nee de libra is juist een wat groter model, maar zeker niet te groot. Vind hem eigenlijk precies goed.

bloem82 likes this.
  9. ellalovescoffee

ellalovescoffee Niet meer actief

O, echt? Dat werkt bij mij niet, het boek open laten. Er komt dan gewoon een grote melding 'fout' te staan en dan kan ik niet meer bladeren.

10. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

Dec 12, 2016
    936
    577
    93
    Ik heb vorige maand hierover ook een topic geplaatst. Uiteindelijk de kobo clara gekocht via de Linda. Daar kreeg je bij een jaar abbo de ereader gratis en 2 maanden kobo plus. Ik weet niet of dat nu nog is. maar ik ben erg tevreden. Ik heb al een aantal boeken gelezen.

bloem82 likes this.
  11. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

Oct 13, 2012
    1,385
    1,568
    113
    Ik heb de Kobo Clara HD, met achtergrond verlichting en wifi, heel fijn. Geen gedoe met snoertjes om er een boek op te zetten. Ik heb geen Kobo plus abonnement, want ik lees voornamelijk in het Engels en de boeken die ik wil staan er toch niet tussen. Dus ik koop de boeken die ik wil lezen, vaak een stuk goedkoper dan fysieke boeken.

bloem82 likes this.
  12. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Ik heb de kobo Libra h20 besteld.
    Bedankt voor jullie reactie’s :thumup:

suus1983, Adje and Fuddey like this.
  13. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,295
    10,265
    113
    Mijn man heeft juist ook speciaal voor mij deze kleinere maat gekozen. Als hij groter zou zijn voelt dat te zwaar voor mijn kleine handen:D:roflmao:

Dat hij zich aanpast is ook zo handig. Laatst oor de eerste keer buiten gelezen en het was nog steeds duidelijk te lezen

Linda86 likes this.
  14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,657
    113
    Ik heb ook een stokoude Sony, denk wel 9 jaar oud. Maar werkt nog perfect. Als deze stuk is ga ik voor de Kobo.

ellalovescoffee likes this.
  15. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Oooohhhhh, hebben jullie nog boekentips? Mag romantisch of thriller zijn :D

16. Linda86

Linda86 VIP lid

De North Ness Inn serie van Vanesse Gerrits vind ik leuk!

En qua thrillers echt vanalles. Waar ik zo even op kom:
    - Oktober (Soren Sveistrup ofzoiets)
    - Stillhouse Lake serie
    - Dag en Nacht
    - Boeken van oa Fitzek, BA Paris, Camilla Lackberg, Bryndza, Börjlind, Ruth Ware, etc etc

Als je meer tips wil, kan ik wel op Goodreads zoeken, dat hou ik sinds begin dit jaar bij en ik lees ongeveer 3 boeken per week, dus daar kan ik nog genoeg vinden (voornamelijk Thrillers, sowieso allemaal van Kobo Plus).

17. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik heb een kobo. Is denk ik nu een jaar of 4 oud dus denk niet meer te krijgen nu. Was toen het grootste model en was (spat)waterdicht. Ik vind het een super fijne ereader. Heb een tijd een koboplus abbo gehad maar omdat ik eigenlijk met periodes veel lees en niet altijd het hele jaar door vond ik dat toch zonde van het geld. Ik koop veel boeken via bol.com (mijn moeder en ik gebruiken samen hetzelfde kobo abonnement dus zien elkaars aankopen en delen meestal de kosten van een nieuw boek) en ik heb een kennis die boeken kan downloaden die vraagt €5 voor 25 boeken die ik kan via de mail krijg en via kabel vanaf de laptop op de ereader zet. Als ik een lijstje met boeken heb of voor de vakantie wat meer nieuwe boeken wil dan "koop" ik ze via hem. Mijn moeder heeft deze week via marktplaats ebooks gekocht voor 1 euro per stuk (ik vermoed dat dit ook zelf gedownloade boeken zijn maar weet dat niet zeker).

Share This Page