Goedemorgen! Alvast mijn excuses als dit het 386e topic hierover is net als over de slowcooker en de airfryer.. Maar ik ga toch ook eindelijk op zoek naar een goede ereader. Heb er ooit 1 gehad en dat was echt geen succes, veel te traag en onhandig. Ik koos dus altijd toch voor papieren boeken. Dit vond ik toch leuker om aan te schaffen en lekkerder lezen. Ook wilde ik niet aan een abonnement vastzitten. Inmiddels lees ik wel vrij veel en wordt het telkens kopen van papieren boeken een duur grapje. Ook hoor ik steeds meer mensen die zeggen dat je met een goede ereader zeker niet minder lekker leest dan van papier. Maar in de reviews online lees ik toch maar matige tevredenheid bij veel mensen. Ik moet ook echt geen exemplaar hebben dat vastloopt, vervelend licht geeft of waar boeken op zetten heel lastig is bijvoorbeeld want dan belandt hij toch in de kast. Maar liefst wel voor een redelijke prijs. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen! Oh ik heb overigens geen bijzondere functies nodig zoals arceren, schrijven of luisteren. Het gaat puur om comfortabel lezen.
Misschien dan de Kobo Clara BW? Mooi scherp scherm, niet duur, handig formaat. Boeken erop zetten is niet lastig, zeker als je de ereader bv koppelt aan bol.com en daar een boek koopt, dan komt hij er gewoon automatisch op. Kobo Plus is ook heel makkelijk, maar dus wel een abonnement. Via de bieb kan ook, maar is iets lastiger, niet moeilijk. Gewoon ereader aansluiten op computer en even weten hoe je het bestand erop zet, daarna is het ook telkens binnen 3 minuutjes gepiept.
Zoals in meerdere topics over de ereader de kobo ereader. Man, ik als zoon hebben een ereader. Kobo nia is nu in de aanbieding als refurbished voor 85 euro met hoes. Krijg je ook garantie op. Deze heeft zoon. Wij hebben al jaren een kobo klara, Man de tweede editie ik nog 1 later. Eerder had ik een goedkope maar zodra je naar de volgende blz ging hoorde je de klik. Man werd er wakker van. De helderheid van een kobo is super. Verstelbaar in verschillende lichtstanden en kan zelfs buiten lezen. Gaat lang mee zodra je hem oplaad. Wij hebben een abonnement via bol
Hier een kobo Libra colour, man heeft een kobo libra en dochter een kobo Clara. Nooit gedoe mee en wordt dagelijks gebruikt. Vind het ideaal en zoveel lekkerder lezen dan een boek.
Dit. Zelf heb ik de Libra Colour omdat ik de Clara te klein vind. Maar kleur had voor mij niet gehoeven eigenlijk, want ik arceer ook niets en alleen de voorpagina can het boek is verder in kleur. Alleen was de Libra er niet meer in zwart-wit toen ik hem een tijdje terug kocht. Hij is zeker niet langzaam en loopt ook niet steeds vast. Misschien was je vorige e-reader inmiddels te oud?
Ik heb zelf ook de Libra Colour, vind ‘m heel fijn, maar gebruik het arceren en schrijven etc ook, als je bij voorbaat al weet dat je dat niet gaat doen - niet kopen. Het kleurenscherm is leuk, maar gigantisch nieuw en zwart/wit is gewoon qua contrast net wat mooier.
Ja maar zonder kleur is niet langer verkrijgbaar, dus dan mis je de knopjes. Ik vind de knopjes wel echt een must
Dat is al lang geleden dat ik die kocht inderdaad. Het formaat van de Libra sprak me ook wel aan alleen de prijs van de Clara iets meer
Heb je behalve het kunnen schrijven etc. nog voordelen van de Libra t.o.v. de Clara die het prijsverschil echt de moeite waard maken? Is het formaat erg verschillend?
Hier een Kobo Clara bw. Niet heel duur, fijn licht, fijn formaat en lichtgewicht. Ik heb een Kobo plus abonnement dus boeken via bol staan er meteen op. Ik heb 'm nu 8 maanden ongeveer en superblij mee.
Ik vind de knopjes ook fijn inderdaad. Mijn vorige, een Aura H2O, had geen knopjes en ik vind het wel heel fijn dat de Libra dat wel heeft. En ik vind de Clara echt te klein. Had ik een grotere BW gewild, dan moest nog weer meer betalen en ik vond deze al duur genoeg (wel met een aanbieding gekocht, maar dan nog). Dus toch voor de kleurenversie gekozen. En ik vind het contrast van het scherm niet tegenvallen hoor.
Ja hij is echt wel wat groter en ik vind zelf de knopjes dus echt een wel héél fijn. Gebruik ik nu altijd ipv swipen of aanraken.
Snap ik, ik vond de prijs van de Clara ook beter. Maar ik vind de Clara echt te klein. Uiteindelijk de Libra Colour wel met korting gekocht (€ 209). Twee jaar geleden hebben we voor beide kinderen de Nia gekocht. Die was toen € 100. Deze is hetzelfde formaat als de Clara. Was een betere prijs, maar die bestaat niet meer (nieuw dan).
Dit zou ik geschreven kunnen hebben. Vind de knopjes zo fijn! En de landscape functie. Heel blij met mijn nieuwe libra color
Hier ook fan van de kobo libra colour en m’n dochtertje heeft de Clara. Super handig met het kobo plus abonnement en als een boek niet in zit zet ik hem op m’n verlanglijst en dan kijk ik af en toe of het boek al toegevoegd is een koboplus. Toevallig van de week daardoor weer 2 boeken kunnen downloaden.
Kobo Libra kleur super fijn! Hiervoor had ik de zwart/wit die heeft dochter. De knopjes vind ik juist super fijn! Hiervoor een Kobo zonder knopjes weet even niet welke maar ik ga voor de knopjes echt een meerwaarde. Ik lees veel via mijn Kobo en zou niet anders meer willen.
Ik heb een pocketbook. Daar heb je geen abonnement bij nodig. Boeken kun je op verschillende manieren op je ereader krijgen: vanaf je laptop door een koppeling te maken met een kabeltje. Of je zet het vanaf een laptop in de pocketbook-cloud, waarna de ereader de boeken (via wifi-verbinding) binnenhaalt. Je kunt ook de app op je telefoon zetten en dan boeken vanaf je telefoon in de app zetten en dan gaan ze ook naar je ereader. Ik vind het ook fijn dat die van mij waterdicht is.