Hoi, Ik ben benieuwd of iemand hier bekend is met barefoot schoenen, of schoenen met een ruime teenbox. Ik blijf maar klooien met mijn grote tenen, en ben al heel wat nagelbeugels verder. Nu toch maar weer aan het oriënteren naar andere schoenen. Sinds een jaar draag ik new balance530, had gehoopt dat die breed genoeg zouden zijn, maar helaas. Hoor het graag of er iemand is met ervaring of tips
Ik draag zelf al 15 jaar barefoot schoenen, man en kinderen zijn later overgestapt. Ik kan je je www.barefootandmore.nl aanraden. Hebben een fysieke winkel in Arnhem, maar passen en terugsturen is ook geen probleem. Let goed op de vorm van de schoen. Mijn man kan meer “kromme” neuzen aan die je veel ziet maar mijn voetvorm is anders en ik draag dus “rechtere” modellen. Maar daar is tegenwoordig veel keus in! Wij dragen nooit meer anders!
Je zou ook schoenen met een breedtemaat kunnen proberen. Je voeten laten meten bij een speciaalzaak, waar ze ook breedtematen verkopen. De juiste breedtemaat kan ook veel verschil maken. Ik draag veelal schoenen met breedtemaat K. Sommige Skechers kan ik overigens ook aan (bv. Zalando verkoopt daar ook modellen van die breder vallen, maar soms heb ik ook geluk met de reguliere modellen).
Ik draag sinds 2 maanden barefoot Nooit meer anders! Ik zag dat mijn voeten vervormde, de tenen steeds dichter naar elkaar toe. En dacht; ik.moet nu iets anders gaan doen. Ik heb zelf een smalle voet, maar dat is meer de bovenkant. Tot mijn"schrik" vulde Ik namelijk het hele zoolte van een erg breed model barefoot sneaker. De eerste dagen wat last gehad, spierpijn etc Maar nu niks meer. Ik heb ook hele dagen nu m'n schoenen aan, omdat ik gewoon niks voel vN de schoenen .voorheen deed ik meteen m'n.schoenen uit als ik thuis kwam
Ik draag ook al 10 jaar barefoot. Wil nooit meer anders. Ik zweer zelf bij wildling, maar die zijn echt zero drop, die hebben geen echte zool, hoewel de nieuwe modellen wel. Maar zero drop, wijde teen, ik vind het heerlijk. In Arnhem zit een winkel, daar zou je eens wat modellen kunnen passen. Het was in begin even zoeken wat fijn was.