Goedenavond dames, Ik ben toe aan nieuwe hoeslakens. Wil wel beetje stevige lakens die niet van het matras afschiet of helemaal gaat rimpelen. Als ik mijn laken op het bed doe zit ie mooi strak. Maar na 2 dagen helemaal los. Wat zij goede lakens. Heb een boxspring van 160 breed. Mvg Sascha
Ik heb badstof jersey hoeslakens gekocht bij de HEMA vorige winter (160 x 200), betaalbaar en die zitten strak om mijn bed. Heb alleen geen boxspring, en weet niet hoe andere type hoeslakens van HEMA zijn. Ik denk dat hoeslakens zonder rek/stretch (gewoon katoen) sneller rimpelen/verschuiven. Maar ik heb ook hoeslakens van satijnkatoen (zonder stretch) bij Aldi keer in de aanbieding gekocht en die zitten ook goed. Wibra en JYSK raad ik af die lubberen en pluizen wel degene die ik had. Misschien bij bol.com kijken of je daar wat ziet? Daar zitten vaak wel recensies bij van het specifieke produkt.
Wij hebben moltonhoeslakens onder de hoeslaken. Sinds die er zitten blijft het allemaal veel beter liggen. Daaroverheen de wat duurdere hoeslaken van de ikea. Wij hebben alleen geen boxspring maar een gewoon bed.
Hier ook van de Hema. Even iets heel anders, ben ik de enige die die krengen niet op kan vouwen? T wordt altijd zo'n propje..
Hier van Ikea en zijn prima. @Boommm die dingen zijn ook gewoon niet te vouwen, komen altijd als een zielig hoopje in de kast terecht
Hier sowieso ook altijd een molton onder het hoeslaken. Is de hoekhoogte van je hoeslaken wel hoog genoeg voor je matras? Misschien dat dat te kort is waardoor ie er iedere keer af schiet? Ik heb hoeslakens van de wat goedkopere IKEA tot de wat duurdere van Essenza en eigenlijk nooit problemen.
Wij hebben de goedkoopste van de ikea. Top dingen! Opvouwen lukt bij mij ook niet. Gooi het de kast in en deur dicht
Hema hoeslakens, daar ben ik fan van. Zit mooi strak en door de molton zit het na een week nog goed. Ik heb trouwens altijd mooie stapels hoeslakens in de kast. De oplossing... strijken en dan opvouwen.
Katoenen van de hema, ligt wel een molton onder. Die van de ikea zijn bij ons te groot. Als je het hoeslaken dubbel vouwt en dan de hoeken in elkaar legt, en dan nog een keer vouwt zodat alle hoeken in elkaar liggen dan kun je netjes verder vouwen ( duidelijk hé ) Google maar even, is super simpel!