Ovulatie of toch nog niet?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Hellooooooobaby, Dec 18, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hellooooooobaby

Dec 18, 2023
    28
    20
    3
    Female
    Hallo allemaal!
    ik heb helaas een miskraam gehad en zit nu in mijn 2e cyclus (1e na schoon verklaard te zijn).
    Ik heb een vrij regelmatige cyclus van 34 dagen en zou zaterdag op dag 21 na 1e keer helder bloedverlies te hebben gehad vorige ongesteldheid (deze verliep heel apart. Beetje roze slijm paar dagen, 1 dag helder bloed, dagen klein beetje roze en daarna pas mijn “echte” bloeding met stolsels).
    Dus als ik tel vanaf de eerste dag helder bloedverlies zou afgelopen zaterdag mijn ovulatie zijn geweest. ik test ook met ovulatietesten (zie foto, middelste van zaterdag) kan iemand aangeven of deze positief kunnen zijn.
    ik weet dat ze niet zo donker zijn als de teststreep maar lees ook dat dit niet bij iedereen het geval is. Zie wel een duidelijke stijging en afname?
    Ik test natuurlijk door aangezien ik eigenlijk er van uitging dat ik donderdag zou ovuleren (ivm dat de bloeding van de zaterdag maar een paar uur aanhield).
    Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen? Of aangeven waar ik het anders moet plaatsen.
    Een heel onzekere tijd gehad en het zou zo leuk zijn als we met wat hoop het jaar af kunnen sluiten.

Attached Files:

2. djoyz

djoyz Fanatiek lid

Mar 29, 2019
    1,468
    1,510
    113
    Female
    Wat vervelend dat je een miskraam hebt gehad.

Heb je in de vorige cyclussen wel positieve ovulatietesten gehad?
    Zo ja zou ik nog doortesten, lh hormoon (dat je test met ovutesten) schommelt tijdens de cyclus en ik zie geen positieve test hierin.
    Misschien is je cyclus nog in de war en duurt het gewoon even voordat het hormoon genoeg is om een eisprong te laten plaatsvinden.

Als je nog nooit een positieve ovulatietest hebt gehad zou je kunnen kijken naar een gevoeligere test soort. Sommige reageren op een mindere hoeveelheid, niet iedereen maakt dezelfde hoeveelheid aan.

3. Hellooooooobaby

Dec 18, 2023
    28
    20
    3
    Female
    Hallo!
    Bedankt voor je reactie.

Ik heb in de cyclus dat ik zwanger werd wel een positieve ovulatietest gehad (de smiley van clearblue).
    Ik ging er ook vanuit dat hij zaterdag negatief was, maar omdat ik gister en vandaag wel een duidelijke daling zag ging ik weer twijfelen..
    In eerste instantie ging ik er van uit dat komende donderdag de meest logische dag voor de eisprong is gebaseerd op eerdere cycli.
    Ik test zowiezo nog een tijdje door.

4. WWJD

WWJD Niet meer actief

Er zit nog geen positieve tussen. Lh fluctueert gedurende je cyclus. Door de mk kan je cyclus in de war zijn en het kan even duren voor je cyclus weer gewoon is.

Ik zou inderdaad doortesten. En niet teveel kijken naar vorige cycli voor wanneer je eisprong meest logisch zou zijn, want dat kan prima anders zijn nu

5. Hellooooooobaby

Dec 18, 2023
    28
    20
    3
    Female
    Bedankt!
    Ik ga met goede moed doortesten.
    Het enige wat ik wel apart vind is dat mijn eerste cyclus na de miskraam wel precies hetzelfde was als voor de zwangerschap.
    Indien ik nu de komende 2 weken geen positieve test krijg, kan dit dan nog steeds niet de piek zijn?

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,998
    15,618
    113
    Nabij Utrecht
    Nee helaas niet

7. Hellooooooobaby

Dec 18, 2023
    28
    20
    3
    Female
    Hallo,

Ik vind het toch vreemd. Mijn ovulatietesten blijven aflopen en ik heb vandaag/gister minimaal roze afscheiding en bloedverlies gehad.

Wat zou dit geweest kunnen zijn?

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,998
    15,618
    113
    Nabij Utrecht
    Ontpillen
    Dit is pas de 2e cyclus.
    Dat de 1e cyclus netjes op tijd was betekent niet dat je niet meer hoeft te ontpillen helaas.

9. Hellooooooobaby

Dec 18, 2023
    28
    20
    3
    Female
    Bedankt voor de reactie alweer! misschien een stomme vraag. Maar wat bedoel je met “ontpillen”?

10. WWJD

WWJD Niet meer actief

Dat je lichaam moet wennen aan het feit dat de hormoonbalans veranderd, natuurlijk wordt ipv kunstmatig onderdrukt.

Hellooooooobaby likes this.
  11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,998
    15,618
    113
    Nabij Utrecht
    Wat hierboven genoemd wordt

12. Hellooooooobaby

Dec 18, 2023
    28
    20
    3
    Female
    Oke bedankt ! en dat komt dan doordat? Ik een miskraam gehad heb dat ik moet ontpillen? Of door de pillen die ik heb gekregen om het op te wekken. Of doordat ik een aantal zwanger was en hierdoor onderdrukt werd?

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,998
    15,618
    113
    Nabij Utrecht
    Ja ontpillen is wellicht niet het juiste woord, maar daarmee wel vergekijkbaar (wanneer je net gestopt bent met de pil).
    Maar je cyclus is nu iig afwijkend door je mk.

14. Hellooooooobaby

Dec 18, 2023
    28
    20
    3
    Female
    Oke bedankt !!

Share This Page