Zijn hier ouders van kinderen die naar een school gaan die werken met de Early Bird methode? Zijn jullie tevreden, in welke groep zit je kind en hoe is hun Engels? Mijn zoon gaat als hij 4 is naar een basisschool die deze methode gebruikt, ze krijgen vanaf groep 1 Engels van een native speaker Het klinkt allemaal goed maar ben benieuwd wat de ervaringen uit de praktijk zijn
Mijn dochter zit op een early bird school. Ze zit nu in groep 1 en heeft ook op de peuterspeelzaal engels gekregen. Ze spreekt al een aardig woordje engels, alle kleuren, tellen, familieleden, een heleboel dieren waaronder ook de 'apartere' dieren zoals ijsbeer en vlinder ed. Mijn dochter krijgt geen les van een native speaker, maar gewoon van de eigen juf/meester. Ik ben er in ieder geval erg tevreden over, mensen staan vaak ook raar te kijken als zo'n kleintje opeens engels begint te praten haha. Ik weet natuurlijk nog niet of het haar in de toekomst iets oplevert
Hier vanaf groep 2 en dat ging prima. In groep 3 werd de juf ziek en is ze daarna niet meer terug gekomen. Net zo snel als het aangeleerd was.. Was ze het ook vergeten
Klinkt goed liset! Leuk dat ze al een aardig woordje engels spreekt. Op de school van mijn zoon krijgen ze naast les van de native speaker ook les van de nederlandse juf, maar de nadruk ligt toch wel op de lessen van de native speaker. Ben benieuwd hoe het hem straks zal vergaan Saskia, wat jammer dat de juf ziek geworden is! En er is ook geen vervanging voor gekomen?
Mijn dochter zit op een Early Bird school (inmiddels zelfs TPO). Ze zit nu in groep 3. Ik heb geen idee hoe haar Engels is, ze begrijpt in ieder geval behoorlijk wat en ze kent ook flink wat woorden, inderdaad kleuren, tellen, familieleden, dieren, enz. T/m groep 4 krijgen ze hier les van een native speaker, daarna van de groepsleerkracht. In de TPO groepen (nu nog enkel twee kleutergroepen, dit wordt de komende jaren uitgebreid naar de hogere groepen) werken (near)native speakers (geldt zowel voor Engels als voor Nederlands ) als groepsleerkracht, omdat die groepen naast de lessen van de native speaker, 30-50% van de lestijd in het Engels aangeboden krijgen.