Hallo, ik ben nieuw hier. Zien jullie op deze Ovulztietest ook een licht tweede streepje of houd ik mezelf voor de gek? alvast bedankt!
Ja, maar er is eigenlijk altijd een tweede streepje zichtbaar aangezien er altijd LH in je bloed en urine zit. Als de twee streepjes even donker zijn heb je je piek en komt je ovualtie eraan.
Een ovulatietest geeft eigenlijk altijd een tweede streep. De ene keer heel licht en de andere keer heel donker, afhankelijk van waar je zit in je cyclus en hoe hoog je LH is. Je test is pas positief als je twee streepjes hebt die even donker zijn of als de teststreep donkerder is dan de controlestreep.
oh , ik dacht dat die altijd een controlesysteem gaf? Want zo een tweede lichte streep heb ik nog niet gehad. Is er hoop? Haha
Een controlestreep betekent dat de test niet kapot is en dus functioneert. De andere streep (teststreep) zegt iets over de hoogte van je LH. Voor nu lijkt je eisprong nog ver weg te zijn. Waar zit je in je cyclus?
nik ben eigenlijk nog maar 11 dagen gestopt met de pil, die ik bijna 10 jaar heb genomen, dus ik heb eigenlijk totaal geen idee hoe lang mijn cyclus is, Ik hoop dat mijn cyclus snel op gang komt.
Oohh dan zou het heel goed kunnen dat het een tijdje duurt voor je cyclus een beetje normaal is. Het kan ook snel gaan, maar wees niet verbaasd als je cyclus langer is dan je eerder gewend was
Ik zou het voor nu ook even loslaten, want 10 dagen geleden stoppen met de pil is wel heeeel kort geleden. Ik zou gewoon regelmatig seks hebben en hopelijk word je dan snel zwanger. Zo niet, kan je altijd weer met ovulatietesten kijken wanneer je eisprong ongeveer is.
Ik zou stoppen met ovulatietesten en het eerst even een maand of 3-4 aankijken. Nu al geforceerd bezig gaan met zwanger worden kan heel vervelend worden als het zwanger worden wat langer duurt. Succes met het nieuwe hoofdstuk in je leven
Ik zou de ovutesten ergens heel ver weg opbergen het geeft je enkel onrust, en je weet totaal nog niet waar je aan toe bent. Wacht eerst geduldig op je eerste normale menstruatie. Dat kan over 3 weken zijn, maar ook over veel langer. Ik hoop ook dat het snel op gang komt.