Tankpas geblokkeerd

Discussie in 'De lounge' gestart door lizab, 25 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Mijn man belde net. Alle tankpassen van het bedrijf waar hij voor werkt zijn geblokkeerd. Dit gaat niet om 100 passen maar om honderden, misschien zelfs wel een stuk of 1000 of meer. (hij werkt voor een grote aannemer in de technische infra)

    Nu maakt hij zich erg zorgen, want dit doen ze natuurlijk niet zomaar. (lijkt mij nogal wat om na een te laat betaalde rekening meteen de passen te blokkeren, het lijkt mij dat het dan om meerdere rekeningen gaat) Ik snap hem wel, maar weet ook niet zo goed wat we hier mee moeten. het lijkt ook mij dat ze dit niet zomaar doen.

    We hebben gelukkig een rechtsbijstandverzekering en ik heb hem net meteen maar aangemeld bij de bond (waren we nog geen lid van)

    Misschien is het paniek om niks, maar hoe kom ik daar dan achter?

    Ik hoop dat er mensen zijn met tips. Alvast bedankt!
     
  2. zohra

    zohra Niet meer actief

    tanken jullie bij gulf?
     
  3. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Nee, bij de shell.
     
  4. brigges

    brigges Niet meer actief

    Da's geen goed teken... blokkeren doen ze alleen als er geen geld binnen komt..... foute boel hoor...
     
  5. zohra

    zohra Niet meer actief

    #5 zohra, 25 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mrt 2011
    hmm dan weet ik t niet
    gulf had n.l nieuwe passen en daar was iets mee
    met shell pas blokkeren zal idd komen door niet betaalde rek.
    wij ook wel s gehad.
    en als het vaker voorgekomen is blokkeerd shell daarna gelijk de passen idd
     
  6. Rica

    Rica VIP lid

    16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Welke code geeft de pas dan aan...want hun weten zo te vertellen waarom. En al die passen blokeren doen ze echt niet zomaar dus ik zou toch even goed gaan navragen.
     
  7. koala28

    koala28 Niet meer actief

    Van welke instantie is de tankpas? Is dat Multi TankCard?
     
  8. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Volgens mij is het een shell card (hij kan echt enkel bij de shell tanken) Ik heb bij mijn vorige werkgever een multi tank card gehad, maar toen kon ik overal tanken.

    Het gaat echt om alle passen. Tegen een collega van mijn man hadden ze gezegd dat hij dan maar zelf even een tank voor moest schieten (mooi niet dus) Ik heb geen idee om welke code het gaat.
     
  9. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    welke code staat er op de kaart? 1/2/3/4/5?
     
  10. Kejay

    Kejay Niet meer actief

    Dan heeft de collega van je man mooi een probleem als hij dat niet doet. Een medewerker zou hem niet laten gaan op dat moment. Tenminste als hij zich aan de procedures houdt.
    Je bent ten alle tijden verplicht om een ander wettig betaalmiddel bij je te hebben waar je mee kan afrekenen.
    Shell zou ook geen authorisatie geven om het van de rekening af te schrijven aangezien deze geblokeerd is.
    Hij tankt, dus hij zou moeten kunnen betalen. Je kunt ook je boodschappen niet meenemem als je niet kan betalen. Voor een particulier zijn daar formulieren voor, maar niet voor een bedrijf.
    Helaas zal de medewerker aan de kassa jou ook niet kunnen vertellen wat er met de passen aan de hand is. Zelfs niet als ze shell bellen, dat is allemaal persoons gebonden informatie en zullen ze niet vrijgeven. De medewerker krijgt wel een code te zien, maar dat geeft nog niet aan wat ermee aan de hand is. Meestal een melding pas geblokkeerd...
    Heel veel mensen weten dit niet en medewerkers lopen regelmatig tegen het probleem aan dat de klant zegt "is niet mijn probleem". Nou wel dus...
    Enige optie is dan om iemand van eht bedrijf te laten komen om te komen betalen. Ik zou in dit geval ook niet gaan voorschieten ;) dan maar de auto laten staan :D!

    De shell blokeert inderdaad niet zomaar passen, dan is er zeker meer aan de hand
     
  11. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    liza welke firma gaat het om? mischien dat een plannervan vriendlief even kan loeren
     
  12. Rica

    Rica VIP lid

    16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    yep helemaal waar :), medewerkers weten helemaal niks en krijgen ook echt niks te horen. pinnen etc is gewoon een service.
    je hebt goed opgelet ;);)
     
  13. tulip

    tulip Niet meer actief

    hm mijn vriend werkt voor een andere grote brandstof firma;) en die is verantwoordelijk voor het binnen halen van geld en het blokkeren van de passen in dat bedrijf. Het zal iig zo zijn dat het bedrijf van je man na verschillende berichten de rekeningen aan shell niet betaalt heeft. Het kan best zijn dat het maar heel tijdelijk is. Zodra ze een betaalregeling of wat gestort hebben zullen de passen wel weer vrij komen. Maar hij weet natuurlijk niet wat het betekend voor de financiele situatie van dat bedrijf. Blokkeren is niet het eerste dat gebeurt, dus daar zijn al wat berichten overgeweest.
    Aan de andere kant maakt hij het heel vaak mee dat bedrijven veel te laks zijn met betalen, hij werkt niet voor niets 40 uur op die afdeling met nog 6 anderen:)
     
  14. Kejay

    Kejay Niet meer actief

    Hihi, ik werk achter de schermen ;);) Regel dus de administratie en dus ook dit soort dingen die komen voorbij.

    Alles wat via de pinautomaat gaat is inderdaad service. Mensen realiseren zich dat niet. Erg fijn als ik weer eens geroepen wordt om een discussie te voeren met een oh zo fijne klant die denkt in zijn recht te staan :D:D:D
     
  15. luckybird

    luckybird Fanatiek lid

    2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen zeg! Komt vast goed, er gaat wel eens wat mis met betalen natuurlijk.

    Aan de andere kant is iedereen die er normaal op los tankt zich weer even bewust hoeveel geld het kost!
     
  16. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Tja. lastig is het iig. Ik noem de naam van het bedrijf liever niet. Helemaal paniek zaaien om niks natuurlijk.

    We weten prima dat als je bij te tank staat en je pas doet het niet, je het zelf voor moet schieten hoor. wij rijden echter prive niet met de auto (een erg grote bus) en er gaat wel 100 euro per tankbeurt in. We gaan het dus echt niet voorschieten, als het wel foute boel is krijg je dat natuurlijk nooit meer terug.

    Ik hoop maar gewoon dat het allemaal mee valt. Idd weet ik dat ook dit bedrijf wel eens laks kan zijn met betalen. IIG waar het rekeningen betreft waar "iets" mee is. (een foutje oid)

    We wachten af..
     
  17. marilouise

    marilouise Niet meer actief

    Ik werk zelf al jaren voor de brandstoffirma en het gebeurd vaker dat ze geblokkeerd zijn maar als alle passen van het bedrijf geblokkeerd zijn is dat meestal niet zomaar daar gaan heel veel berichten overheen, maar ja misschien storm in een gals water en zijn er nieuwe passen aangevraagd????

    Hoe vaak dat niet gebeurd mijn pas doet het niet en blijkt dat de mensen van wagenbeheer niet op hebben gelet en er ongeveer 50 nieuwe passen binnengekomen zijn niet verdeeld en alle oude passen dus al niet meer werken , is altijd leuk.

    of mensen die maar eens per 24 uur mogen tanken, ook dan doet die het niet, maar niets voorschieten hoor,

    maar inderdaad wij voeren ook regelmatig discussies met mensen dat ze niet willen betalen enz.
     
  18. Brett

    Brett Bekend lid

    2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL

    Ohhh, dus naar jou stuur ik al die lastige klanten door :p
     
  19. Kejay

    Kejay Niet meer actief

    Kom maar op, ik lust ze rauw :D:D;)
     
  20. Rica

    Rica VIP lid

    16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    achter de schermen maar wel op een statin dan, aangezien je ook klanten moet aanspreken?
    Ach het begint dan altijd met..O O dan hebben we een probleem, eh nee u heeft een probleem :D
     

Deel Deze Pagina