Doolhofspel / brio voor kleuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door HappyRabbits, 5 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.889
    4.387
    113
    Onze zoon is gek op doolhoven. Nu zag ik van Brio een doolhofspel van hout, maar dat heeft een leeftijdsindicatie vanaf 6 jaar. Het is inderdaad ook een soort vaardigheidsspel waarbij de fijne motoriek al wel aardig ontwikkelt moet zijn lijkt me. Aan de andere kant dus ook een spel waarbij je dat goed kunt oefenen. Is iemand bekend met dit spel? Blijft het lang leuk of wordt het saai?

    https://m.pinkorblue.nl/brio-labyrint-met-oefenplaten-a012245.html?a=b&pred=NLRPRO%2CNLRPCA%2C&c=p_aw%2Cp_2_aw%2Cp_3_aw&adword=Google/PLA_Spielzeug_m&RefID=PLA_NL0000_PLA_Spielzeug_m&gclid=EAIaIQobChMImMKouIq-3gIVmobVCh3w2wE0EAQYBCABEgK7-vD_BwE

    Iemand anders nog tips tav doolhoven/labyrinths (boeken hebben we al wat van).
     
  2. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.935
    8.752
    113
    Ik zie dat er makkelijke en moeilijkere platen bij zitten, hoe is hij motorisch gezien? Onze zoon is 4 maar kan goed eem potlood vasthouden en kleine strijkkralen leggen, dit zou voor hem kunnen als de frustratie niet teveel op zou lopen.

    Heb je het "ouderwetse" doolhof spel wel? Je hebt ze in verschillende versies.
    Het is van ravensburger, ik zie dat hij 14 is bij de lidl shop.

    Je hebt ook van de drie magiers het magisch doolhof maar die ken ik verder nog niet.

    (Ook leuk om zelf doolhofbanen te maken op een lego plaat met legosteentjes. Kijk maar eens in google)
     
  3. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
  4. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.889
    4.387
    113
    Ja dat is ook een beetje mijn reserve: hoe goed moet je motorisch zijn? Bedankt voor je tip van Ravensburger. Ik ga meteen even kijken.
     
  5. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.889
    4.387
    113
    Sneeuwvlokjes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina