Paar specifieke vraagjes over wassen (Jollein, Lodger, Bugaboo)

Discussion in 'De babyuitzet' started by fafje, Jul 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

1e vraag:

Zijn hier dames die ervaring hebben met de (molton)hoeslakens van Jollein....op de verpakking staat wassen in 40 graden maar alleen handwas....terwijl het allemaal 100 % katoen is....mn eigen hoeslakens stop ik altijd in de wasmachine....was het zelfs nog heter!:( Dus mn vraag is wat doen jullie.. echt al die dingen apart handwassen...??

2e vraag:

Ik heb van Lodger de Dreamer en de Wrapper....ik heb ze gister gewassen volgens wasvoorschriften, maar nu zijn ze helemaal niet meer zo zacht :(....meerdere daar ervaring mee...??

3e vraag:

Ik heb zo'n veotenzak van Bugaboo...moet ik die ook eerst wassen??? (baby heeft daar in feite geen echte huidcontact mee toch) En hoe, zit geen label aan met wasvoorschriften:(

En dan nog 1 vraag mss offtopic....maar kan ik een dekentje van 75x100 cm in de kinderwagenbak gebruiken, of moet het een kleinere zijn??

BEDANKT VOOR HET LEZEN DAMES :D
    SORRY VOOR DE VELE VRAGEN, maar de antwoorden zijn zeer welkom :D:D

liefs Fafje

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Antwoord vraag twee: ja klopt ik heb die van mij (euh ja van uk dan!) even in de droger gedaan en daarna was hij minder stug.

3. tassie

tassie Fanatiek lid

Mar 23, 2006
    1,888
    0
    36
    vraag 1: ik zou het gewoon in de wasmachine doen, desnoods op fijnwasprogramma. Ik zou het niet in de droger doen.

vraag 2: geen ervaring mee.

vraag 3: ik zou het niet wassen. Is niet nodig.

vraag 4: het word wel proppen met je dekentje in de bak. ik zou een kleinere nemen.

4. fafje

fafje Niet meer actief

Bedankt voor jullie antwoorden...

@Nic1976 is balen, want net 3 weken geleden een niieuwe wasmachine moeten kopen, had daarvoor een combi met droger...heb er dus nu geen 1 meer :( Niks ana te doen dan zeker...:(

@tassie Ja toch een kleinere....? Gebruik em namelijk als wiegje...

Over die voetenzak..ik heb toevallig 2 bugaboo's...1 gebruik ik dus als wiegje naast ons bed ( ga die dus opmaken als ene ledikant, hoeslaken, laken, dekentje)
    Maar die andere gebruik ik gewoon als wandelwagen...maar moet ik die dan ook opmaken? Of is zo'n veotenzak genoeg...hooguit een moltonhoeslaken ofzo...en baby in wikkeldeken oid

pfff wordt er een btj kierewiet van

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hihi groot gelijk dat je het hier vraagt! Zonde als je zo`n dure voetenzak zou slopen of als je moeilijk doet terwijl het makkelijk kan.

6. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Euhhhhh nee dan heb ik zo geen oplossing om hem weer zachter te krijgen maar wie weet hebben er hier meer betere en andere oplossingen.

7. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    ken je niemand anders met een droger? je ouders ofzo?

8. fafje

fafje Niet meer actief

@Yolanthe..bedankt voor je antwoorden...
    Hoeslaken toch gewoon wassen idd, dat dacht ik al...mss staat t erop omdat er elastiek in zit en wassen eventueel de rek eruit haalt??
    En wat jammer van die dekentjes...:( Had mss beter wat kouder kunenn wassen...30 graden ipv 40....aangezien ze nu nog niet vies waren...maargoed...die Lodger Dreamer trouwens ( kweet nie of je die ook hebt) maar wat een tegenvaller, dacht dat het echt wit was(geblokt grijs met wit)...is het beige/ecru...nu steekt ie zo af :(...moet ik weer bijpassende ecru lakentjes bij halen

Heb jij trouwens als je aan de wandel ging je kinderwagen bak in combi gebruikt met die voetenzak ipv lakentje/dekentje etc??

9. fafje

fafje Niet meer actief

Nee echt shittt...en degene die het wel hebben, wonen niet echt heel dichtbij...btj overdreven om daar ff te gaan drogen hahaha

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik heb altijd een lakentje en dekentje gebruikt in de kinderwagen baby had dan een jasje aan (dochter is van december) + dekje wat bij de wagen hoorde. En toen het heel koud was ook wel de lodger wrapper, erg handig hoefde ze geen jasje meer aan wel een dekje erover. De gewone voetenzak daar gaat je kindje pas in als je de wagen ombouwt, is veel te groot als je kindje net geboren is. Ze mogen er niet in verdwijnen dat is heel erg gevaarlijk!

11. fafje

fafje Niet meer actief

Ja precies...dat dacht ik ook al...bedankt!!...dan moet ik sowieso meer bedtextiel aanschaffen...geen zin om het beddegoed van het ene wiegje naar andere wiegje te verplaatsen...en dan moet ik ook nog es voorraad hebben...in elk geval bedankt!
    En trouwens...zie net pas mn handwasprogramma hahah..had de niuewe wasmachine nog nie zo goed bekeken hihi

12. misa

misa Niet meer actief

De hoeslakens zijn warm genoeg op 40 graden. Handwas is natuurlijk belachelijk, gewoon in de machine (en eventueel droger) doen. Misschien de eerste keer op 30 graden wassen: is toch niet vies.

Lodger de Dreamer en de Wrapper: zijn ze echt lelijker geworden? Anders zou ik er gewoon mee terug gaan..!

Voetenzak van Bugaboo: ik zou 'm vooraf niet wassen. Helemaal niet, omdat je deze pas na een paar maanden gaat gebruiken.
    Wil je 'm toch eens wassen omdat ie vies is geworden: ik zou 30 graden aanhouden.

Dekentje voor in de kinderwagenbak: vaak krijg je er al eentje bij. Zo niet dan is een fleecedekentje of anders een wiegdeken groot genoeg. Dus geen ledikantdeken.

Succes!

13. fafje

fafje Niet meer actief

@Jois

Bedankt voor je reactie, wat betreft die dreamer en wrapper...ze zijn gewoon niet superzacht meer...btj stijf...maar mss heb ik de was iets te snel ingesteld...kon ook kiezen voor 800 toeren ipv 1400 pff...waarschijnlijk mn eigenschuld..zit ik me net te bedenken...
    Ja die voetenzak berg ik voorlopig nog op...dus idd k wacht nog met het wassen ervan!

bedankt! liefs Fafje

14. Sandra G

Sandra G Actief lid

Sep 20, 2009
    152
    0
    0
    Ik heb m'n dekentjes ook gewassen, en die komen ook heel anders de wasmachine uit dan ze erin gingen (terwijl ik ze ook op een lage temperatuur heb gewassen). Schijnt zo te horen... Wel suf, ze zijn zo lekker zacht als je ze erin stopt... De droger zorgt er bij mij wel voor dat ze wel zacht blijven, maar ze zijn nu anders qua structuur zeg maar. Ik stond ook vol verbazing te kijken dat m'n lakentjes niet eens in de droger mochten (100% katoen), maar dat zal waarschijnlijk door het borduursel komen. Zucht... Ik heb ook was-stress!! ;)
    Je wilt het goed en hygienisch wassen, maar aan de andere kant niet al je nieuwe spullen gelijk 'verwassen'...

15. fafje

fafje Niet meer actief

Ja heh haha, manlief bekeek net alle gewassen spullen en zei gelijk :$ je hebt het verpesttt!! hahaha ik neeeehee ik heb het al nagevraagd is bij iedereen zo...maaargoed
    Niks is beschadigd, maar dacht ga t toch even navragen hier op ZP hihi

16. nienkuh

nienkuh Actief lid

Jun 17, 2010
    106
    0
    0
    Barneveld
    Zou wassen met een wasverzachter niet helpen? Ipv een droger?

17. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Wij advieren altijd als je een deken gaat wassen eerst een nachtje in koud water zetten en dan nat het wasmichine in o laag toerental en max 40 graden. Blijft ie het mooist omdat door het koude water de vezels sluiten.

Maar een deken hoef je de eerste keer eigelijk niet persee te wassen omdat er toch een lakentje onder komt en dus niet direct in contact met het huidje staat.

Molton hoeslaken van Jollein kun je gewoon in de wasmachine wassen op max 40 graden. (kwaliteit van jollein is niet echt om over naar huis te schrijven, na meermalig wassen worden ze dun)

75x100 is de goede maat voor in de kinderwagen=zelfde als de wieg. In het begin kun je de deken dubbel gebruiken. (wordt ook vaak met een ledikant deken gedaan in het ledikant omdat je een ledikant kort opmaakt.)

18. fafje

fafje Niet meer actief

Bedankt voor je antwoorden, daar kan ik weer wat mee!

19. fafje

fafje Niet meer actief

Tja, maar aangezien dit niet mag???...of zou het wel mogen, omdat zoals Jewe zegt ...het niet direct huidcontact heeft???

20. misa

misa Niet meer actief

Ik zou zeggen dat het dan best wel kan..!

Share This Page