In augustus komt ons kleintje maar helaas hebben we dan nog geen eigen kamertje voor haar. Wij wonen in een ruim opgezet 1 slaapkamer appartement. Onze slaapkamer is zo groot dat er plaats zat is om een babybedje erbij te zetten. In eerste instantie komt de kleine ook bij ons op de kamer. Nou kan ik me voorstellen dat we na een half jaar bv wel weer alleen willen slapen. Nou had ik bedacht dat het dan handig zou zijn om een tweede babybedje in de woonkamer te hebben. Als wij dan naar bed gaan kan ze dan naar de woonkamer. De kast en commode hebben al een plek in de woonkamer gekregen. Daar is ook nog genoeg plaats om een bedje en box te plaatsen. Maar eigenlijk lijken een box en bedje best veel op elkaar. Afmeting van een bedje is 120x60 en de gemiddelde box is 100x80. Ook zou ik in een box liever een goed matrasje hebben omdat ze daar toch ook veel in liggen en ook in slapen. Maar is dit voor haar niet te verwarrend dat ze als ze iets ouder is een bedje heeft waar ze ook in kan spelen? Zijn er nog andere nadelen aan deze optie? De andere optie is ons bed achter een kamerscherm in de woonkamer en op onze slaapkamer de babykamer maken. Ook hier heb ik genoeg plek voor in de woonkamer zonder meubels te hoeven wegdoen. Al is de optie babybedje/box het fijnste voor de inrichting. Overigens gaan we ook wel uiteindelijk verhuizen maar je moet een huis ook nog eens eerst verkocht krijgen dus ik hou er rekening mee dat we hier nog wel even zitten.
Mijn dochter ligt wel eens in haar bedje te spelen als ik aan het douchen ben maar ik vind dat formaat echt totaal niet handig als box, veel te smal! Dan stoten ze zich constant (dat heeft de mijne al in de box ) Daarbij zou ik goed nadenken over het bedje in de woonkamer zetten, is niet rustig genoeg voor kindjes vind ik. Mijn dochter is nu op een leeftijd dat ze echt niet meer in de woonkamer gaat slapen, veel teveel afleiding. Ze heeft maar de eerste 4 maanden in de woonkamer kunnen slapen.
Ik zou kiezen voor de optie om een kamerscherm in jullie slaapkamer te zetten. Zo heeft ze toch een "eigen" plekje. Ben geen voorstander van haar in de woonkamer te laten slapen. Daarbij is in mijn ogen de box om in te spelen en een ledikant om in te slapen. En het is ook niet fijn voor haar nachtrust als jullie haar iedere avond gaan overleggen. Als ze net zo'n lichte slaper is als mijn zoontje dan word ze wakker en is het maar de vraag wanneer ze weer in slaap is.
dit zou ik ook doen indd. Mijn schoonbroer en vriendin hadden hetzelfde probleem en hebben dat zo gedaan. Ging prima. Zijn nu ook inmiddels verhuisd. Hoop dat jullie ook snel kunnen!!
Wat je ook zou kunnen doen is een campingbedje gebruiken voor in de woonkamer. Niet het allermooist, maar wel handig omdat je het makkelijk kan verplaatsen naar bijv jullie kamer als je kindje overdag moet slapen en naar de woonkamer voor 's nachts. En sowieso is het handig om een campingbedje te hebben .