Easybase, isofix, welke hebben we nodig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Shaddixxx, 7 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wij hebben een (tweedehands) maxi-cosi Mura 3 kinderwagen gekocht, waar ook de maxi-cosi bij zat. Nu willen we graag ook een (tweedehands) easybase of isofix aanschaffen, maar ik heb echt geen flauw idee welke we nodig hebben.

Is het nou zo dat het alleen van je auto afhangt of de isofix geschikt is en dat elke maxi-cosi zowel op de easybase als op de isofix past, of is het ook zo dat het aan het type maxi-cosi ligt? Als het ook aan het type maxi-cosi ligt; Kan iemand mij, naar aanleiding van het type kinderwagen of het plaatje (zie hieronder), vertellen of wij een easybase of isofix nodig hebben? ;)

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    ISOfix is een internationaal erkend systeem voor het bevestigen van autostoeltjes in de auto. Praktisch betekend dit dat vooral veel nieuwe automodellen het mogelijk maken om met het ISOfix systeem uw autostoeltje vast te maken. Het ISOfix-systeem bestaat uit twee “haken” die zich bevinden tussen de zitting en de rugleuning van de (achter)bank. Het ISOfix systeem en daardoor ook de bevestigingshaken zijn bevestigd aan het frame/carrosserie van de auto waardor een autostoeltje met een ISOfix bevestigingspunt niet hoeft worden vastgemaakt met riemen.

Een Easybase maak je vast dmv gordels. Dus je Maxi-Cosi zit dan niet vast geankerd. Een Easyfix is alleen geschikt voor de Cabriofix en Pebble en de Familyfix is geschikt voor alle groepen.

Dit is isofix, dus als je deze niet in je auto hebt. Dan is een familyfix niet geschikt; wel een Easybase

3. Dat weet ik, in de auto passen ze beide, omdat de isofix-punten er sowieso zitten, maar past elke maxi-cosi ook op zowel de easybase als de isofix, of is het ene type maxi-cosi geschikt voor de easybase en het andere type maxi-cosi geschikt voor de isofix? :D

4. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ik weet dat de maxi cosi pebble iig niet op de gewone easybase past. Wel op de easybase 2.
    Volgens mij kun je op de site van maxi cosi precies vinden wat waarop past.

5. Dat is dus het probleem; ik heb geen idee wat voor maxi-cosi wij hebben, vandaar het plaatje erbij :p Ik had gehoopt dat dat iets zou zeggen, maar dat is blijkbaar ook niet zo.. :)Zit er misschien ergens aan label verstopt, waarop staat welk type maxi-cosi het is? Ik heb alles al nagekeken, maar kan het nergens vinden..

6. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Zet anders ff een foto van de hele maxi cosi erop, dan zie ik het misschien wel.

7. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Welke Maxi-Cosi heb je? Als je een Cabriofix hebt, dan zou ik de Familyfix kopen. Jij hebt niks aan Easybase omdat je Isofix in je auto hebt. De Easybase is alleen om gordels vast te maken.

Isofix zij die dingen in je auto dus.

Ik zal een foto van m'n dochter laten zitten in een groep 1 stoel.
    Die zit vast geankerd op de Familyfix (onder de Maxi-Cosi dus)

8. Als ik google op 61700090 (ik bedacht me net dat dat wel een idee was ;) ) kom ik op de Cabriofix uit.. En die past zeker niet op de easybase? Of alleen op de Easybase 2? *zucht*

9. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ja dat is idd de cabriofix :) en die past wel op de easybase hoor! Alleen kun je de easybase idd alleen met gordels vastzetten. Dus ik weet niet hoe belangrijk jij het vindt om isofix te gebruiken?
    Ik vond de easybase goed stevig zitten met gordel.

10. Oh wel? Dat is echt top! Ik heb juist liever een easybase. Een familyfix had er (voornamelijk vanwege de aanschafprijs) ook gewoon niet ingezeten, dus ik zag mijn easybase-idee al vervliegen en ons constant klooien met gordels :D Dank voor de hulp, helemaal blij! :)

11. minon

minon Niet meer actief

Die jij hebt is de cabriofix en die past op de easybase, de easybase 2 en de familyfix. De maxicosi pebble past alleen niet op de easybase. Wel op die andere twee. Op de familyfix past ook een vervolgstoel, op de easybase en easybase 2 past alleen de maxicosi en geen vervolgstoeltje.

12. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Graag gedaan, en op mp staan er ook genoeg! En de easybase 1 is denk ik een stuk goedkoper omdat daar alleen de cabriofix op past.

13. Yep, die heb ik zojuist gescoord voor €55 :D Ik had even snel gekeken voor de familyfix op MP, maar die kon ik hier in de buurt niet onder de €100 vinden.. Scheelt toch behoorlijk!

14. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
  15. Envy

Envy Actief lid

20 jul 2014
    406
    0
    16
    Wij hebben voor de Familyfix gekozen in combinatie met de Maxi Cosi Pebble.

16. blijven hopen

blijven hopen Actief lid

2 mrt 2014
    462
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik heb toen de maxi cosi meegenomen om zeker te weten dat het paste.

17. Haha, dat heb ik mijn man ook laten doen, om écht 100% zekerheid te hebben :D Paste allemaal prima en m'n man heeft 'm meteen enthousiast in de auto geïnstalleerd :cool:

Deel Deze Pagina