Spoedje, noscapect.

Discussion in 'De lounge' started by Warboel, May 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Spoedvraagje:

Zoon van 2.5 blijft maar hoesten. Hij heeft nog geen oog dichtgedaan.
    Alles al geprobeerd. Tijmsiroop, kamillethee, water. Niets helpt. Nu hoest hij nauwelijks slijm op. Hoogstens wat oud snot denk ik, maar mag ik hem noscapect geven? Een halve Dragee natuurlijk, maar ik gebruik dat namelijk altijd voor mezelf (met succes) dus vraag me af of dat mag? Ik ben de bijsluiter zelf kwijt.

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Inpricipe onder de 6 jaar op advies arts.
    Mijn dochter heb ik laatst noscapine hoestdrank gegeven (advies huisarts, niets hielp).
    Maar daar heb je nu niks aan..

3. Mnon

Mnon Niet meer actief

Ow wat naar! Hier ook laatst een dochter (2jaar en 3 maanden) die zo veel moest hoesten! Tot braken aan toe! Hier hielp douchen en rustig tegen papa/mama aanliggen. En een heel lange adem hebben want het is echt slopend zowel voor je kind als voor jezelf! Ik ben zelfs in het ziekenhuis geweest om te kijken of het geen longontsteking is of iets dergelijks. Heb verder te horen gekregen niks er aan te kunnen doen. Weet dus niet of je medicijnen lan/mag geven.

Heeeeel veel sterkte!

4. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Nou hij mag dadelijk lekker tussenin. Het is echt zo'n vervelende kriebelhoest. Hij heeft geen koorts, is verder vrolijk en goed aanspreekbaar, dus vermoed geen longontsteking maar gewoon een lekker slijtage hoestje van een verkoudheid. Niet minder rot natuurlijk :(.

5. Purified

Purified Fanatiek lid

Mar 28, 2013
    1,223
    1
    0
    Mijn dochter had dit constant hoesten en aan en af koorts..

Wij hebben toen voor de koorts anti biotika gekregen en voor het constante hoesten wat enorm erg was een soort asthma medicatie gekregen met mondkapje. Ze was toen 2,5 jaar.

Het is na een maand over gegaan

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,016
    547
    113
    ik geef dat, gewoon een hele. mn dochter is 5 maar een flinke meid. zie er niet zoveel kwaad in en ze slaapt dan tenminste. als het heel erg is geef ik een codeinetabletje maar die krijg je alleen op recept en bij hoge nood

7. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,016
    547
    113
    oh 2.5 zie ik nu.... ja dan weet ik niet of ik het zou doen. halfje idd dan maar

Share This Page