hoi meiden Even een vraagje wie van jullie heeft juist wel of juist niet een Easyfix systeem in zijn auto ? zo te lezen is het wel extra veilig maar ik vind het best duur en we hebben 2 auto's moet je dan ook 2x zo'n systeem kopen want elke keer overzetten is niet handig aangezien we even veel bij de kleine zullen zijn ! Je kan je kindje natuurlijk ook in de gordels veilig vast zetten maar dit schijnt veiliger en handiger te zijn Graag jullie mening !
Wij hebben geen easyfix. Het past niet in onze auto en we vonden het ook wel erg duur. zonder easyfix is het gelukkig ook veilig. Als je besluit er toch een te nemen zou ik goed bedenken welke auto de kleine het meeste in zal zitten. Daar zou ik het systeem plaatsen. Het is namelijk een heel karwij om het over te zetten geloof ik. In de andere auto kan je het dan gewoon op de "ouderwetse" manier doen.
Het easyfix systeem is idd superhandig, je klikt de maxi cosi er gewoon op vast. Geen gedoe met gordels oid. Weet niet of het nu echt veiliger is dan de maxi cosi in de gordels. Neem aan dat als je dat goed doet het ook veilig is, anders zouden ze die mogelijkheid niet geven! Ben zelf blij dat ik het gekocht heb, maar achteraf is het wel een hele uitgave vooral omdat je het alleen voor de maxi cosi kunt gebruiken. Denk dat je even alle minnen en plussen tegen elkaar moet afwegen Groetjes Rosa
oh rosao ik had begrepen dat je hem na de maxi cosi kan gebruiken voor de autostoel .... maar idd vrij prijzig en op marktplaats zijn ze 2e hands niet eens te krijgen of echt met min verschil van de nieuwprijs tja mijn man wil hem natuurlijk dan in zijn auto en dat is een stationwagon en ik bange poepert dat ik ben rij niet in die auto ik vind het echt te groot ik heb zelf een suzuki alto ! is groot zat voor mij ha ha maarja dan wil ik hem ook natuurlijk ! gaan we ver weg moet hij dan dus rijden als hij in zijn auto gaat en tja ... mannen he ! die wil biertje en moet je niet zeuren en bla bla ... hmmmmmm maar goed het gaat er om of het nu iets extra's doet of niet ... gemakkelijk is het dus wel !
Isofix is veiliger bij zij-aanrijdingen. In onze auto past geen Isofix, maar wij hebben de Easybase. Ik vind het echt ideaal, klik en klaar.
Ook alleen voor de maxi-cosi (tot 1 jaar). Maar dat is voor auto's waar geen Isofixxysteem op past, is ook iets goedkoper.
waarom pas het niet in alle autos bij hebben een vw golf daar past die toch gewoon in en ik had toch ook het idee dat het daarna ook voor het autostoeltje te gebruiken was zoniet dan zie ik er toch maar van af denk ik! vindt het wel erg prijzig voor die 9 maandjes dat ze erin zitten en met gordels is net zo veilig
Ik heb een easybase en ik vind het echt een superhandig ding! Hij is inderdaad wel duur, maar ik vind hem het geld ongelooflijk waard!
Je moet even kijken in het boekje van je auto of er Isofix op zit, de meeste nieuwe auto's of van een paar jaar oud hebben het wel, oudere auto's meestal niet. Je doet er wel langer mee dan 9 maanden, ze kunnen er tot een jaar in, tenzij je kind wat groot uitgevallen is. Het is iets veiliger bij zijaanrijdingen en ook omdat als die Isofix/Easybase/Easyfix (of hoe het ook allemaal heet) je minder snel fouten maakt met het vastmaken elke keer van de riem. Maar goed, de maxicosi is sowieso een veilig zitje, met of zonder, alleen het verschil zit hem in bovenstaande. Ik ben wel heel blij dat ik die easybase heb en ik hoor van anderen ook die hem hebben dat ze er erg blij mee zijn. Goedkoop zijn ze niet, maar ik vind het echt een aanrader.
Ik dacht dat het bij sommige auto's ook echt moet omdat de gordels te kort zijn om om de maxicosi heen te doen. Klopt dit of heb ik dit verkeerd begrepen?
Hier hebben we de easyfix en het is een van de betere aankopen! Geen getob meer met gordels, je klikt de maxi cosi zo vast. Ik vind het het geld dubbel en dwars waard. Het lijkt me alleen niet handig om dat ding telkens over te zetten tussen twee auto's. Gebruik het ding in de auto waar het kindje het meest in mee rijdt of koop er 2
In de babyzaak waar ik was, vond de verkoopster het juist een onnodige uitgave! (wel eerlijk). Ze zei: "je moet het natuurlijk zelf weten, maar alleen in de gordel (wel op juiste manier bevestigd) is even veilig. Je kan hem idd alleen voor de maxi cosy gebruiken.. zonde van je geld". Het is dus maar net of je een beetje handig bent met de gordels, maar na een paar keer oefenen doe je het moeiteloos.. Ik koop er dus niet een.
wij hebben er net gister eentje gekregen van mijn ouders.. ik vond t lastig om elke keer de maxicosi vast te zetten met de gordel. Ik heb peesontstekingen in allebei de polsen..en dit lijkt me dan een stuk makkelijker!
Wij hebben 'm in onze grote auto gehad. Ideaal! Omdat je de maxi cosi vaak in en uit de auto haalt scheelt het veel gedoe met gordels. Pim
wij hebben dat ook idd, wij zullen een easybase moeten kopen of een andere autostoel (stoeltjes van easybob geloof ik zet je op een andere manier vast waardoor je veel minder gordellengte nodig hebt, die schijnen wel te passen). gordelverlengers zijn NIET veilig! en nieuwe gordels zijn ook niet goedkoop.
Wij hebben de Easyfix en in mijn auto heb ik maar 3 deuren dus vind het heel handig om dan de Easyfix te hebben want je klikt de maxicosi er zo in en hoeft niet gebukt te staan en moeilijk te doen om de gordel er omheen te doen.
Wij hebben de aesyfix in onze grote auto. Het is echt heel ideaal. Je zet de maxi cosi erop en klaar! Het is bovendien volgens de test van de consumentenbond (maxi cosi plus easy fix) het allerveiligste dat er is. In mijn autootje doe ik het wel met de gordels. Is wat omslachtiger. Voor de veiligheid zou ik het doen als je er geregeld mee rijdt. Voor de handigheid zou ik het vooral doen als je niet zo goed met de gordels overweg kunt.