Ik heb de easybase en ik vind het een superuitvinding. Geen gedoe meer met gordels. Maar klik en vast zit ie. Ik vind hem zeker het geld waard !
Easybase is een onderstel die je alleen met gordels kan bevestigen voor de maxicosi cabriofix. De easyfix is een onderstel die je met gordels EN isofix kan bevestigen voor de maxicosi cabriofix. Wij hebben wel isofix in de auto, maar willen we de easyfix met dit systeem bevestigen, dan moeten we het zitgedeelte van de achterbank eraf halen. Wij hebben wel een easyfix, maar gewoon met de gordels bevestigd. De eerste weken hebben we gesukkeld met de autogordels, maar dat waren we al snel beu. Zeker als de gordels net lang genoeg zijn, is het best wel irritant om deze om de maxicosi heen te krijgen. Ook vonden we het vervelend dat als je alleen de kleine uit de auto wil halen, je alsnog de autogordels moet losmaken, omdat het buikdeel van de autogordels anders in de weg zit. Uit de anwb-test komt dan wel dat de combinatie van maxicosi met easyfix veiliger is, alleen een maxicosi is ook al superveilig. Nu hebben wij hem niet gehaald voor de veiligheid, maar vooral voor het gemak!
Wij hebben hem ook en we zijn er helemaal blij mee. Wel duur idd maar geen gehannes meer met gordels. Gewoon klikken en weg kun je...