Bekleding kinderwagen reinigen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Princess, Jan 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Princess

Princess Actief lid

Feb 20, 2007
    346
    0
    0
    Boekhoudster
    België
    Zit hier al heel de dag te janken van ellende, de hormonen toch hé.

Oké we hebben een 2de hands kinderwagen gekocht. Bij het koppel thuis "leek" deze helemaal proper en in orde.
    Nu bekijken we hem in daglicht en hij blijkt toch wel vuil te zijn.
    De binnenbekleding van de draagwieg kan eruit en mag op 30° gewassen worden. Al twijfel ik eraan om dat in de wasmachine te stoppen, is het niet beter om gewoon handwas te doen in 't bad?
    De buitenbekleding hadden we ook graag gereinigd, maar geen idee hoe? Met groene zeep, ossegalzeep? Allé ik weet het niet.
    Graag had ik alles gewoon eens goed geschrobt met een lekker ruikend middeleke, zodat ons meisje toch in een propere kinderwagen kan liggen.

Ben echt ten einde raad. 't leek zo'n goede koop te zijn en nu blijkt het een vuile koets. Straks moeten we toch nog een nieuwe kopen en dat zien we echt niet zitten. Al is het onderstel wel helemaal in orde, dus een nieuwe draagwieg kopen is ook nog een optie, maar ik zou toch graag alles eerst proberen om deze proper te krijgen.

Ik hoop dat we het alsnog lukt en dat jullie wat tips hebben!

Groetjes van een wel teleurgestelde Princess...

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Hoi Princess,

Wij hebben ook een tweedehands kinderwagen gekocht en ook daar zaten hier en daar wat vlekken in. Ik heb bijna alle bekleding van de wagen gestript. Je moet eerst even goed kijken hoe alles vast zit, ik moest eerst de kap eraf halen en daarna kon ik de bekleding van de bak verwijderen. Ik heb eerst alles in de week gedaan in een emmer met Vanish en alles met een sponsje afgenomen. Daarna goed uitgespoeld met lauw water. Vervolgens heb ik alles in de wasmachine gedaan op 30 graden en te drogen gehangen. Het ziet er nu weer fris uit en vrijwel alle vlekken zijn verdwenen. En nu zit ons eigen wasmiddelgeurtje er tenminste ook aan, heb je niet meer het idee dat het spullen van een ander zijn! ;)

Heel veel succes, ik hoop dat het gaat lukken!

Groetjes,
    Jippie

3. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    Hey meis,

Geen nood ik heb een goeie tip ;)
    Mijn dochter heeft een lime kleurige wagen en daar zie je dus snel vlekken op.
    Ik doe dus een bak met warm water en afwasmiddel erin en met een normaal afwas sponsje lekker boenen ( niet met de schuurkant)
    Alles gaat hier mee weg , ossegal zeep is ook een optie maar ik vindt afwasmiddel makkelijker werken.

4. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hier precies hetzelfde!

5. Princess

Princess Actief lid

Feb 20, 2007
    346
    0
    0
    Boekhoudster
    België
    Ik heb de kinderwagen helemaal bekeken, maar ik zie geen kans om die buitenbekleding eraf te prutsen...

6. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

die zou ik gewoon doen zoals hierboven beschreven, sopje met Dreft

Share This Page