Hoi allemaal, Ik ben een paar dagen geleden met mijn dochtertje van bijna 4 naar het consultatiebureau geweest. De arts hoorde een ruisje op het hart, maar zei dat we ons geen zorgen hoefden te maken. Dat doe ik dus wel... Toen ze nog maar 2 dagen oud was hebben ze haar nog even gecontroleerd in het ziekenhuis voordat we naar huis mochten en heeft toen ook een ruisje op het hart gehoord. Wat vinden jullie? Laten nachecken en heeft iemand dit al eens met zijn kindje gehad en hoef ik me geen zorgen te maken?
Zijn er andere problemen? Met conditie, of blauwe vlekken op haar gezicht bij inspanning? Slechte groei? Mijn oudste heeft het ook. De kinderarts heeft ernaar geluisterd, maar die noemde het een "functionele ruis". Dan horen ze het bloed door de aorta ruizen, dat is compleet normaal. Ze vroegen mij ook om die dingen als groei, conditie, blauw zien. Maar alles was normaal. Dus dan laten ze het inderdaad verder gaan. Hier doen ze wel standaard een verwijzing naar de kinderarts. En bij de kinderarts wordt er door 2 personen geluisterd. Dat kun je misschien via je huisarts regelen als je dat gerust steld.
Bedankt voor je reactie! De arts heeft inderdaad gevraagd naar blauw zien, conditie e.d. en daar zijn geen bijzonderheden.