Al bijna twee jaar ben ik verliefd of de Easywalker duo. Ik dacht altijd: als ik een tweede krijg en een duowagen nodig heb, dan koop ik die. Nu wordt de baby over 3 maanden geboren. Mijn oudste is dan 2 jaar en 2 maanden. Ik blijf maar twijfelen of ik hem zal kopen (tweedehands). Mijn oudste zat tot 2 weken geleden altijd in de kinderwagen (we liepen stukken van 2 uur) Toen heb ik een kid-sit gekocht en daar zijn we mee gaan oefenen. Was een drama in het begin maar hij wilde er wel op zitten. We zijn ook lange stukken wezen wandelen waarbij mijn zoontje mocht lopen en mocht zitten als hij moe werd. dat gign op zich wel goed, maar hij werd er toch wel een beetje chagrijnig van omdat we dan dus pas vlak voor het avondeten weer thuis zijn. Het duurt dus elke keer ontzettend lang. Ik loop niet echt ontspannen als hij los loopt. Hij geeft wel een handje (zonder hand durft hij niet, hij is erg bang de laatste tijd) en hij heeft een polsbandje om zodat hij zich niet los kan rukken de straat op kan lopen. Maar ik blijf hem zo klein vinden om zelf te lopen. ik kan net niet helemaal rechtop lopen als hij een hand geeft. Nu denk ik dat het misschien toch handig is om een duowagen te hebben voor lange stukken. Dan kan ik gewoon makkelijk weg en ontspannen lopen. Ik zie nu ook nog niet zo goed hoe het straks moet als we gaan wandelen als de baby er is. Mijn zoontje slaapt nog tussen de middag en als ik dan naar de voedingstijd kijk en zijn slaapje dan zie ik nergens meer een mogelijkheid om twee tot 3 uur van huis weg te zijn zonder dat ik onderweg een voeding moet gaan geven. Het voordeel is dat mijn zoontje het wel best vind om 2uur in de wagen te zitten. Hij slaapt ook nog wel eens in de wagen. Hij zit dan lekker te zingen, te praten en rond te kijken. Voor mezelf is het natuurlijk ook wel makkelijk, maar ik weet niet of dit goede redenen zijn om een duowagen te kopen. Wie kan mij helpen met dit dilemma? Mijn zoontje loopt trouwens pas sinds 18 maanden.
Ik heb een duowagen, mijn dochter was 20 maanden toen mijn zoontje geboren was. Ik heb een haat/liefde relatie met dat ding, hij duwt ongelofelijk zwaar en is slecht manoeuvreerbaar, maar ik zou het ding niet willen (kunnen?) missen. Ik heb wel een tweedehands Kees wagen, die rijdt vast minder goed dan de Easywalker. Ik neem mijn zoontje ook wel eens mee in de draagdoek, maar met een peuter erbij vind ik het soms wel handig mijn handen soms echt vrij te hebben (niet alleen soort van). Als je echt twijfelt zou kan afwachten of je hem straks wel nodig denkt te hebben, je hebt er zo één. Bedenk ook dat je de wagen straks weer kan verkopen en dat het zo niet zo extreem duur hoeft te zijn. Wat betreft de voedingstijden en zo: Ik heb best even mijn draai moeten vinden met twee kleintjes, maar dat is allemaal vanzelf goed gekomen.
Ik heb de Easywalker getest met mijn zoontje erin en hij loopt lichter dan mijn Maxi Cosi Mura, dus dat lijkt me in dit geval geen probleem. Lijkt me ook wel handig dat ik ook ene keertje weg kan gaan tijdens het slaapje van mijn zoon. Hij slaapt dan gewoon in de kinderwagen.