Onze wasmachine (Samsung Eco Bubble 7kg) heeft het begeven en moeten dus op zoek naar een nieuwe. Nooit echt heel erg tevreden mee geweest met deze en ook nog eens al na 6 jaar kapot. Dus voor ons geen Samsung wasmachine meer. Welk merk/type raden jullie aan? En hoeveel kg inhoud? Merk dat 7kg toch wel wat weinig is voor gezin van 4 personen met beddengoed enzo.
Wij hebben sinds twee jaar een Miele, 9 kg trommel. Kan ook een klein wasje in (single wash), dat vind ik zelf erg handig. Veel verschillende programma’s maar uiteindelijk gebruik ik er maar een paar. Hoe dan ook heel erg tevreden! We hebben overigens ook automatisch doseren, super handig! Zo overdoseer je nooit. (Moet het alleen ff bijvullen dus nu weer even pods/doekjes). Hiervoor hadden we een Bosch, met 6 kg trommel. Dat bleek wel echt weinig op het eind met drie kids. Die begaf het na een jaar of 10 dus heeft het redelijk gedaan. Ik hoop echter dat deze Miele wat langer mee gaat . Ik kijk overigens altijd bij de Consumentenbond welke er als beste getest zijn, en welke beste koop. Zo voorkom ik toch vaak een miskoop heb ik het idee.
Ik heb net een 8kg LG gekocht nadat mijn vorige LG het na 12 jaar heeft begeven (centrifugeerde niet meer). Altijd tevreden geweest over de vorige, dus weer een LG gekocht. Met 3 kinderen (en wasbare luiers) vind ik 8kg prima te doen. Ik draai zo'n 8-10 wassen per week.
Ik heb net (een week geleden) deze gekocht AEG LR86CB86 nadat eindelijk mijn eco bubble er mee ophield (eindelijk want het was echt een vreselijke machine) en ik ben er nu al blijer mee dan in de afgelopen 9 jaar met die Samsung. Was komt een stuk schoner uit de machine en hij is met de eco stand ontzettend zuinig in verbruik. Trommel is 8 kilo en dan is groot genoeg voor ons gezin van 4. Ik twijfelde tussen deze of een Miele, maar de recenties waren even goed en deze scheelde behoorlijk in de prijs tov een Miele.
Hier inderdaad ook nooit meer een Samsung eco bubble! Hebben nu een LG van 9 kilo, wat een verademing. Hebben expres 9 kilo genomen omdat de kinderen alleen maar groeien en hun kleding dus steeds meer ruimte inneemt in de wasmachine. Ondertussen heeft de oudste ook een tweepersoonsbed en al het beddengoed past er gelukkig nog steeds makkelijk in.
Hier sinds 8 weken een 10 kilo aeg 8000 serie. Samen met de waterpompdroger 9 kg nu al de aanschaf van het jaar!
Verdiep je even in machines van Siemens en Bosch die in Duitsland gemaakt worden. Je moet niet de Spaanse lijn hebben. Op het internet kun je hier wel info over vinden. Deutsche Gründlichkeit
Dank voor de tips zover, ik ga alles opzoeken Is een wasmachine waar meer in kan ook groter eigenlijk, of standaard formaat? Ivm de plek waar die moet staan.
Miele Miele Miele Had hiervoor ook een samsung en was er echt niet tevreden ove. Na 5 jaar weggedaan, niet omdat ie stuk was, maar omdat ik er klaar mee was. Toen een Miele gekocht, wil nooit meer anders.
Ah top!! Hier na een waardeloze Samsung Eco Bubble nu een Siemens (nagenoeg hetzelfde als een Bosch), super blij mee!! Veel plezier met je nieuwe wasmachine, op naar héél véél wasjes
Hier AEG. Uitermate tevreden. Masr let wel op, 9 kg betekent niet perse een grotere trommel dan bijvoorbeeld 8 kg. De kilogrammen zijn softwarematig, dus wat kan de trommel aan. Wij hebben gekeken naar 2 soorten met beide een 9kg trommel. De ene trommel was veel groter dan de andere trommel en die grote hebben we ook gekozen. Er kan makkelijk een 240x220 dekbed in, en dat ging je bij die ander echt niet redden.
Dank voor de tip. Iets om te onthouden voor de volgende keer. We gaan nu van 7 naar 9 kilo, mocht het een wat kleinere trommel zijn voor 9 kilo is niet erg. We gaan er sowieso op vooruit.