Mijn zoon is echt een druktemaker. Van slaapjes doen heeft hij nooit echt gehouden. Eerste 8 maanden was slapen altijd een drama, vanaf toen begon hij met van 12-6 doorslapen, daar waren wij al dolgelukkig mee. Nu slaapt hij zelfs van 8-6! Wauw! Overdag doet hij een dutje van (max) 2 uur. Mijn dochter, 3 weken oud, is ook zo'n ontzettend wakkere. Overdag primamaar 's nachts pff. Het is wel erg vermoeiend hoor met een dreumes van 14 maanden erbij! Ik begrijp het soms gewoon niet. Van die kindjes die met 6 weken van 7-7 slapen en ook nog dutjes overdag doen. Weet je? Ik ben gewoon JALOERS! Echt strontjaloers op moeders die dat hebben... Ok mijn zoon heeft KMA en daardoor washet waarschijnlijk ook altijd een drama, maar toch. Mijn dochter zit nu op Nutramigen AA, vanwege vermoedelijke KMA. Maar hoe kan het toch dat sommige (lees: zo'n beetje ALLE baby's) best veel slapen als ze baby's zijn en mijn kids gewoon niet willen slapen? In de draagdoek is ze rustig hoor, maar slapen? Nee nee dat is niet interessant. Ik snap t niet. Dat het bij een kind zo zou zijn, a la... Maar beide kindjes zoooo wakker? Pff. Ik wist dat deze eerste maanden zwaar zouden zijn, daar hebben we zelf bewust voor gekozen. Maar toch. Hoe kan t toch.... *Ok klaagmodus uit!*
Hier tweede die snachts meestal slecht slaapt. Soms om 2 uur een fles ( na de fles van 22.30) soms om 3.30 erg verschillend maar Pfff erg vermoeiend is het zeker! En jaloers ja eigenlijk ben ik dat ook! Ik zal zo graag eens een nacht willen doorslapen! Nu mag ik overdag niet klagen slaapt hij redelijk maar dan heb ik geen tijd om te rusten vanwege m'n oudste van 2... Maar ik heb super lieve kids en ooit komt het goed! Ja toch?!
Haha, precies! Tuurlijk komt t goed!!! Was even echt een klaagzang ! Fijn dat ik t ff kwijt kon haha!
Slaapt ze ook niet tijdens wandelen of autorijden? In een schommelwiegje? Je hebt van die wiegjes die je kunt duwen en dan schommelt het lekker voor die kleintjes? Ligt ze ingebakerd? 3weken is ook echt nog wel heel vroeg. Hier ook een zoon en dochter die 12 maanden schelen. De jongste is nu 13 weken en ui vond het begin ook vrij pittig, al die korte nachten! Maar, iedereen die het zegt, het gaat beter! Jongste slaapt sinds hij 9 weken is, door.. dat had ik niet gedacht want de nachten daarvoor kwam hij nog 1keer per nacht. Van de ene op de andere dag was het over! Nog even volhouden!
even een hart onder de riem: niet ALLE kindjes slapen door hoor, onze dochter is nu 13 maanden en de keren dat zij doorgeslapen heeft zijn op 1 (of max. 2) handen te tellen maar we houden vol!
Onze dochter sliep door met 8 weken maar dat is echt uitzondering hoor. Ik ken in mijn omgeving alleen maar baby's die weinig slapen, vooral 's nachts. Dat is heel normaal
Jawel ze slaapt wel als we even rijden met maxi-cosi maar dat kan ik natuurlijk ook niet in de nacht gaan doen haha. Maar ik bedoelde meer dat ze dus echt vanuit hunzelf weinig slapen... Of dat nou aan mij ligt? Ik ben zelf best wel iemand die van haar slaap houdt, vriend is wel een actieveling na bijv 6 uur slaap, ik dus absoluut niet haha. Dus ze zullen de energie wel van papa hebben! Ach jaaaaaa, het heeft ook wel wat, zo'n wakkere baby
Het moet iets in de genen zijn. De twee kindjes van mijn zus sliepen heel weinig, mijn dochter dito. Dochter van schoonzus: slaapkop eerste klas. Zo irritant
Mijn dochter kwam tot 6 mnd iedere 3uur voor voeding ook in de nacht !! En slaapt pas sinds 18 mnd beetje door maar ze heeft ook nog een maand en daarna 2 weken gehad dat ze niet door sliep. Dus ze slaapt intotaal 2.5 mnd ong door en nog niet altijd. Ze slaapt van 21-6. En overdag 1uur soms langer soms korter. Dus veel slapen doet ze nog niet.
Ik ben soms zo bang dat het niet goed is voor hunzelf dat ze zo weinig slapen. Maar wat kun je eraan doen als de kids gewoon niet willen slapen? Je kunt ze moeilijk uren krijsend in bed laten liggen haha lijkt me nog slechter ...
Ik herken je gevoel, hier ook niet zo'n slaap kinderen... En als ze dan wel wakker zijn (tenminste als baby) ook niet erg tevreden omdat ze nog moe zijn, pffff. En in mijn omgeving worden alleen baby's geboren die ontzettend goed slapen en al snel ook doorslapen, tja ik kan niet ontkennen dat ik dan toch echt jaloers ben. Een baby die je op bed kan leggen wanneer die moe is en dan ook gewoon (voor langere tijd) gaat slapen en uitgerust wakker word, daar kan ik alleen van dromen! Stiekem hoop ik dat een zwangere vriendin ook een wat "lastigere" baby krijgt. Want nu is er gewoon vanuit mijn vriendinnen niet super veel begrip, ze proberen het wel, maar het lukt gewoon niet. En dan zeggen, dat ik hem toch gewoon overal mee naar toe kan nemen, kan hij daar ook aan wennen. Nou nee, betekend een oververmoeid en niet happy kind, dus nee dat lukt niet, dat snappen ze dus echt niet.
Hmm dat is ook niet echt hoopvol hihi ik hoop toch echt dat het goed komt en dan het liefst dat het niet te lang duurt en ik hoop dat de kleine bij jou mich85 ook snel gaat doorslapen Ach weet je ik zal al blij zijn als de kleine elke nacht tot 4/5 uur blijft slapen dan heb ik in ieder geval 4 uurtjes slaap achter elkaar gehad is een stuk beter dan elke keer een uurtje of 2