Ik heb een vraag. Benthe zit sinds een week in de autostoel en dat gaat prima, alleen nu het volgende... Als we met de auto op pad gaan en de kinderwagen moet mee is dit nogal een hele klus vind ik... er moeten namelijk nu twee onderdelen mee, het onderstel en het zitgedeelte. (Mutsy) Ik vind dit super onhandig en omslachtig. Ik loop een partij te tobben naast de auto... (die twee dingen passen met veel geprop ook maar net in de auto) Pfff.... Eerder hoefde je natuurlijk alleen maar het onderstel mee te nemen, aangezien ze in de MC zat en die klik je er zo op. Ik ben onderhand een half uur verder en dan moet ik de winkel nog in bij wijze van.. Dan zou je denken, haal een buggy! Maar daar is ze toch nog veel te klein voor? (9 mnd) Hoe doen jullie dit?
als je een buggy neemt die helemaal plat kan is er niks aan de hand ik zou dan wel gaan voor een 5 pins gordel
Buggy is ze niet te klein voor hoor. Doe dan zoals Syboena al zei idd 1 die plat kan. Wij doen dat hier ook sinds een maand of 8. Die buggy gaat een stuk makkelijker in de auto
beetje OT maar 9 maanden is wel erg vroeg om al over te gaan van MC naar gewone autostoel! Is ze zo groot dan al? Een baby-jong kindje zit voor de veiligheid best zo lang mogelijk in een Maxi Cosi, tenzij je ze er moet inproppen of het hoofd boven het bovenste gedeelte uitkomt. Als je een ongeval hebt zijn ze op deze leeftijd veel beter beschermd in de MC.
Mijn zoontje paste bij 7 maanden al niet meer in de maxi cosie en moest ook naar een autostoel...zijn voeten of hoofd (lag eraan of ik hem lager of hoger neerlegde...)staken over in de maxi cosi....was onveiliger dan overgaan naar een autostoel...dus ik denk dat het een beetje afhankelijk is van de grote van je kleintje En buggy kan prima hoor!
Nou zo vroeg is 9 maand niet hoor. Sommige kindjes passen er met 7 maand al niet meer in. Mijn zoontje kwam met 7 maand er met zijn hoofdje boven uit en toen moesten we toch echt na een gewone autostoel. Hoor trouwens vrij vaak dat ze er rond 8/9 maand al uit zijn.
Er staat idd op 0-9maanden, net zoals er ook Kg's opstaan die voor elk kind totaal verschillende zijn, het ene weeg 13kg met een jaar de ander pas met 2.5j . Uit veiligheidstesten is meermaals bewezen dat een baby-jong kind (neem gemiddeld onder de 14 maanden) veel kwetsbaarder zit in een autostoel met de rijrichting mee dan eentje tegen de rijrichting in. Whiplash zijn veel groter bij een 'gewone autostoel' . Over de lengte, beentje die er wat overhangen is niet zo erg, het gaat vooral over het hoofdje. Ik vraag em dan ook af hoe lang jullie kids zijn , dat ze op 7-9 maanden al boven het randje uitkomen, zo'n cm of 80?
Mijn zoontje was 74 cm toen en bijna 10 kilo. ,maar ook de cm's is geen goede vergelijking vind ik aangezien het ene kindje een wat langer bovenlichaam heeft dan de ander. Je kan dus bijv 74 cm zijn en er toch met je hoofdje bovenuit komen. Bij ons was dit niet heel veel ,maar voor mij genoeg dat ik het niet meer veilig vond
Ja dat is wel waar maar geeft niet zo'n groot verschil hoor Maar 74cm met 7 maand is erg lang en 10kg is ook niet licht (bedoel er niks mee hoor , allicht was je gevoel dan idd wel correct!) Mijn zoon was pas met 14 maand 74cm en toen woog ie maar 9.5kg , en is toen (14-15maand geloof ik) pas overgegaan op een gewone autostoel.
Nee grote verschillen zullen het idd niet zijn. Maar kan begrijpen dat je zoontje dan pas later in de gewone stoel ging. Hier idd een beste reus Inmiddels met bijna 11 maand al 78 cm en na een flinke ziekperiode afgevallen en weegt hij 9.9 kilo. Hij kon het hebben Zeg ik maar
Ik geloof dat ik dan maar een buggy aanschaf die idd plat kan. ééntje die dan permanent in de auto ligt en die ik dus alleen gebruik als ik met de auto ga en even een paar winkels in en uit moet. Ik vond iig de MC niet veilig genoeg meer en ik tilde me een hernia, daarom is ze in autostoel gegaan. (hoeveel ze weegt weet ik niet, moet volgende week weer, zal wel iets boven de 9 kilo zijn, ze is 77 cm) De discussies over wanneer nu precies in de MC ken ik inmiddels wel hoor.
Is je auto zo klein dan? Volgens mij is het een kwestie van wennen. Wij nemen altijd de kinderwagenbak mee en zetten dus nooit de maxicosi op het onderstel. Gaat prima hoor.
even off topic maar silver is 6 mnd en 72 cm en dan on tpoic een andere wagen wij hebben een quiny en daar hoe ik de wagen inzet niet af tehalen en is het dus 1 ding
Welke mutsy heb je? Want de 4rider of 3rider kun je met de wandelwagen inzet en al inklappen zonder hem er af te halen. Het zit gedeelte moet dan al wel van je af staan. Maar kan me voorstellen dat het een heel karwei is, want de mutsy 4 en 3rider klapt best wel groot in. Maar een Buggy mag al met 9 mnd, maar dan wel net als de andere meiden zeggen met een goede vering en rug gedeelte goed plat kunnen.
Ik heb een 4rider en heb net even op de site van Mutsy gekeken en inderdaad... Je kan hem met inzet en al inklappen. Het lukt me alleen niet.... Dat is dan anders wel oerstom van me, lekker omslachtig lopen doen. Want dan is het probleem natuurlijk meteen opgelost en zal hij ook makkelijker in de auto passen. ik ga zo ff verder stoeien...
Ja, heb ik. Er is geen beweging in te krijgen. Hij moet toch gewoon op dezelfde manier ingeklapt worden?