Naam groot op de muur

Discussion in 'De babyuitzet' started by Joveli, Apr 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joveli

Joveli Niet meer actief

Hoi!

Wij zijn druk aan het verhuizen en hebben al een paar leuke ideeen voor de nieuwe slaapkamer van ons zoontje.
    We willen graag op 1 wand zijn naam hebben staan (in grote letters). Ik heb een paar weken geleden in een tijdschrift (ik geloof de KEK mama!?) zoiets gezien en vond het echt geweldig.
    Een witte muur, dan een brede gekleurde strook en daar dan in heel groot in witte letters de naam.
    Weet iemand wat ik bedoel en hoe we dit in zelf kunnen gaan maken?

2. Shaar

Shaar Actief lid

Aug 27, 2008
    127
    0
    0
    Hoi,

Heb geen idee, maar vind het wel een ontzettend leuk idee!

3. sunshine07

sunshine07 Actief lid

Jan 31, 2009
    242
    0
    0
    Hoi,

Bedoel je zoals de foto in mijn album?

Ik heb een lettertype van internet gehaald, de naam uitgeprint op A4, uitgeknipt, op de muur geplakt, overgetrokken met potlood en ingevuld met verf. Een letter is dan wel in de grote van een A4tje. Mocht je het groter willen dan kan je ook een beamer gebruiken. Het is wat werk maar dan heb je (heel goedkoop) een leuk resultaat.

Ik ben nu bezig om voor onze slaapkamer een figuur van een portugesetegel op de muur te schilderen. Daar heb ik een beamer voor gebruikt, je kunt dan elke gewenste vorm (bv van internet) gebruiken.
    Voor mijn zoontje, die krijgt nu een nieuwe slaapkamer, ga ik figuren van voertuigen op de muur met een beamer plaatsen en invullen. Ik zal tzt wel nog een foto plaatsen.

Succes en als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

Groetjes!

4. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    Ik heb een foto in mijn album naam van onze dochter het is van piepschuim...

5. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Heb je een beamer? Dan kun je heel makkelijk je tekst projecteren op de muur, en overtrekken. Zo maak je (bijna) geen fouten.. en je kunt eerst zien hoe het staat ;)

6. Herma

Herma Bekend lid

Sep 15, 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Je kunt ook de letters van zijn naam in hout of ander materiaal op internet bestellen. zag ik deze week ergens vond het er super leuk uitzien.

7. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb letters en sterren getekend op triplex die mijn dochter met een figuurzaag uit gaat zagen. daarna vervenw e ze in de klerutjes van de kamer en komen ze boven het bedje te hangen.

8. marjan77

marjan77 Bekend lid

Herma, weet jij zo waar je de letters kunt bestellen?
    ik vind het een erg leuk idee!

9. sunshine07

sunshine07 Actief lid

Jan 31, 2009
    242
    0
    0
  10. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Wij hebben grote letters gemaakt van MDF. Ze zijn ook te koop bij kids factorie maar die vond ik erg duur. Daarom een plaat mdf gehaald van 2 cm dik. En is echt super leuk geworden.

11. Valentijn32

Nov 6, 2008
    66
    0
    0
    Wij hebben voor onze dochter piepschuim letters van Tante Tootje besteld.

www.tantetootje.nl

Het is supermooi geworden!

12. selle

selle Actief lid

Aug 10, 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    Je hebt tegenwoordig ook op heel veel sites 'muurstickers' dat lijkt me nog makkelijker dan zelf schilderen , maar ligt er maar net aan hoe handig je bent natuurlijk :p Eerst idd een gekleurde streep verven, en dan daar de letterstickers in plakken..

13. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Kijk eens op:

http://www.fraaifraai.nl of op http://www.123sticker.nl

Wij willen ook de naam groot op de muur, maar wij kennen een goede drukker (http://www.wassingbelettering.nl) die voor ons bedrijf de kleding drukt en die gaat de naam in stickers maken. Scheelt een hoop geld in vergelijking met het internet. :)
    Hihi, zie trouwens net dat wij tussen de referenties staan! Cool! (te Kaat Geluidsverhuur).

Sorry voor de reclame! ;)

14. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

Jan 19, 2009
    599
    0
    0
    Als je geen beamer hebt maar wel aan een overheadprojector kunt komen (via je werk of zo) kun je het daarmee ook op de muur projecteren. Moet je nog wel netjes kunnen schilderen. Als je dat (net als ik ;)) niet kan, kun je met murstickers werken. Zorg dan wl dat je muur goed glad gestuckt is, anders hechten ze niet.
    Ik vind wel dat er een hoop prijs- en kwaliteitsverschil in de verschillende stickers ziet. Van wat ik in de winkelheb gezien zijn de goedkopere vaak glanzender en hechten ze minder goed. Ik ga voor mijn eigen slaapkamer ws bestellen bij http://www.applepiedesign.be/nl/home.php, die zijn matter en hechten goed. Zijn volgens mij helaas ook wel iets duurder.

15. nicole1976

nicole1976 Actief lid

Jul 23, 2008
    113
    0
    0
    Wij hebben houten letters gekocht en deze behangen met papier dat we op een van de muren (niet de muur waar de letters opkomen) hebben gebruikt. Ziet ook erg leuk uit maar was wel een enorm gefriemel ;)
    Maar dan heb je wat te doen de laatste vier weken, hihi!

16. nicole1976

nicole1976 Actief lid

Jul 23, 2008
    113
    0
    0
    Wij hebben houten letters gekocht en deze behangen met papier dat we op een van de muren (niet de muur waar de letters opkomen) hebben gebruikt. Ziet ook erg leuk uit maar was wel een enorm gefriemel ;)
    Maar dan heb je wat te doen de laatste vier weken, hihi!

Share This Page