baby kleding maten

Discussion in 'De babyuitzet' started by laila1986, Sep 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. laila1986

laila1986 Actief lid

Sep 20, 2008
    218
    0
    0
    #1 laila1986, Sep 29, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 30, 2009
    als nou een kind ongeveer rond de 3 en half kilo is welke maat moet hij dragen?
    maat 50 hoeveel kleding stukken denken jullie dat de baby nodig heeft?
    en maat 56 ook hoeveel kleding stukken moet ik kopen en maat 62?
    heb totaal geen idee.
    hebben jullie mischien tips voor mij?

doei

2. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Mijn kleintje was bij de geboorte 3350 gr en 51 cm.
    De maten staan een beetje voor de cm het kindje lang zijn.
    maar 50 passen ze allemaal wel de eerste week, maar ze zijn er ook errug snel uitgegroeid, dus die maat zou ik niet te veel inslaan, een pakje of 3 is zat, is ook snel genoeg bijgehaald.
    In maat 56 zitten ze een paar weekjes langer, het is persoonlijk hoeveel pakjes je haalt...
    Elke maat groter zit je kindje weer langer in, ik zou niet te veel kopen, je zult ook nog wel het eea krijgen, zeker maat 62/68!!
    Kijk gewoon even als je kindje er is, er is altijd wel een prenatal, hans textiel, zeeman of wathever in de buurt!!

3. nienchen

nienchen Lid

Mar 6, 2009
    84
    0
    0
    Mijn eerste zoontje was 4 kilo (4145) en kon geen maat 50 aan. Ik ben toen begonnen met 56 ongeveer 2 weken en daarna 62. Ging heel snel. Ik heb dus nu ook alleen maar 56 aangeschaft en 1 pakje maat 50 omdat ik dat heb gekregen. Lijkt wel heel klein. Nou scheelt jouw baby misschien een halve kilo, maar dat is natuurlijk niet heel veel. Het ligt ook vaak aan de lengte. Mijn zoontje was 53 cm en kon dus makkelijk 56 aan.
    Inderdaad is er altijd snel iets bij te kopen. Succes ermee!

4. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ja 53 cm is idd wel groot voor maat 50... Ligt dus echt aan je kindje!

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

fynn was 3390gram en 51 cm maar die heeft nog maat 44 aan gehad hij kon zwemmen in de maat 50. het ligt echt aan de bouw van je kindje

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Mijn jochie was 3970 en 54 cm. Hij heeft nog 2-3 dingen in 50 aangehad, maar die vielen ook groot. Voor de rest 56. Wij hadden ook vooral 50-56 of 56 kleding. En een paar dingetjes in 62, maar dat kregen we veel van kraamvisite. Tot maat 68 heb ik zelf weinig meer bij hoeven te kopen.
    (maar natuurlijk wel leuke dingen gekocht)

7. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Onze zoon is nu bijna 6 weken oud (aankomende Vrijdag) en weegt 4 kilo en 54 cm lang...en draagt nog steeds maat 50, enkele dingen 56 maar dan is t mouwtjes soms stropen en de broeken vrij lang. Kwa hoeveel kledingstukken zou ik t niet weten om advies te geven, want ik heb echt stapels maat 50 van alles, 56, 62, 74, 80

Heb echt supperrrrrrveel kleding!!! Onze kleine draagt bijna elke dag wel 2 soorten outfits en bij t slapen gaan lkkr wat makkelijks...maarja dit is mdat wij hem graag elke dag wat nieuws aan willen doen..

Heb veel gekregen tijdens babyshower, en zelf veel gekocth vandaar de bergen kleding (helft nog niet eens gedragen hihi :p)

8. appelthee

appelthee Niet meer actief

hoi hoi ,

wij hebben 2 pakjes maat 50 gekocht en 2 pakjes maat 56 gekocht.. een van elk in de vluchttas voor het geval dat ..

toen de kleine geboren was ( 3315 gram )
    heeft mijn vriend nog een paar pakjes bij gehaald hij moest zo ie zo in de stad zijn om hem aan te geven :)

en nu doen we het weer zo ...

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb van maatje 50 3 pakjes, van maatje 56 iets van 5 pakjes en van maatje 62 ook zoiets. Zo heb ik van alles wat en anders is het inderdaad snel bijgekocht.

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Heeft de verloskundige de kleine op 7,5 pond geschat? Neem het niet te exact en haal van alle maten wat in huis (en 50 en 56 mee naar `t ziekenhuis eventueel). Ze zitten er regelmatig flink naast nml. Dochter werd ook 7,5 pond geschat en bleek nog niet eens de 6 te halen....

11. LovingMom

LovingMom VIP lid

Nov 12, 2008
    8,094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Mijn zoon was 2635 gram en 49 cm. Ik had maar 1 pakje in 50 en de rest in 56. Hij heeft altijd 56 aangehad, maar in het ziekenhuis zeiden ze dat hij makkelijk 50 kon. Maarja gewoon mouwtjes oprollen, pijpjes in de sokken en klaar :D

12. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Voor mezelf gesproken, ik vind het mooier als de kleertjes goed passen zonder dat ik de mouwen om moet stropen. Dus ik haal wel een aantal pakjes maat 50 voor de eerste weekjes.
    Ik koop gewoon niet zulke dure zodat het ook niet zo'n ramp is als het niet te lang wordt gedragen.

13. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Kelsey die heeft een week of 7 maatje 50 aangehad, op begin nog iets te groot maar daar ging ik geen 44 voor kopen. Nu zit ze net in maatje 56. Moet wel wat mouwen opstropen af en toe maar maatje 50 is bij het lijfje echt te kort nu. Dan doe ik liever de mouwtjes ff vouwen.

14. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Hier ook een verkeerde schatting! Werd bij 37 weken 6,5 a 7 pond geschat en ik liep 2 weken overtijd. Dus ik dacht een goeie 7,5 pond te gaan baren maar nee hoor: 2850 gram!

Was ik even blij met al die kleertjes in maat 50 die ik had gekregen! :) En in het begin moest ik zelfs daarvan de pijpjes opstropen, ondanks dat ons meisje in verhouding wel lang is.
    Nu, met bijna 6 weken, weegt ze 3800 gram, is 54 cm en de kleertjes in maat 50 worden wat aan de korte kant. Maar te ruim zijn ze dus niet. Wij hebben gewoon een lange dunne! :D

Maar goed: je hoeft je niet ziek te kopen aan maat 50, maar ik zou er wel wat van in huis hebben. En idd: alles is zo bijgekocht!

15. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,138
    0
    0
    Gewoon niet teveel kopen!
    Als je kindje er is, weet je beter wat wel en niet goed past.
    Lotte is 3 maanden nu, weegt 6 kilo (misschien iets meer) en zal rond de 64 cm groot zijn. Maar ze past nog steeds wel in 56. En 50/56 (vaak duo maat) heeft ze t/m 4 maanden aangehad. Qua breedte passen die kleren nu goed, maar ze worden te kort. Maar ze heeft nog wel eens 50/56 dingen aan!

Is al eerder gezegd; kleertjes zijn echt afhankelijk van de bouw van je kindje.
    Hier is hema veel te breed. Die rompers vind ik voor meisjes helemaal leuk maar ze zitten voor geen meter. Die van de kruitvat zitten hier super want die zijn heel smal. Net als noppies en le petit bateau, maar die zijn weer stuk duurder.

Zo ook met bovenkleding; hangt echt van het merk af.

Ennnuh... het is ook heel leuk om kleertjes te shoppen als je kindje er is!!

Succes!

16. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Hetis JUIST leuker en slimmer om kleertjes te kopen wanneer je kleine is! Je weet niet wat hem/haar staat, welke kleuren goed passen, etc.
    Tuurlijk moet je wel wat in huis hebben, maar niet teveel, hoor!

Mijn meisje was 2840 gram (hier wel goed geschat door de VK!) en 48 cm. lang. Ze zwommmmm in maatje 50, hahaha.
    Ze heeft maatje 50 de eerste anderhalve maand gedragen.

Niet teveel bij nadenken, hoor.
    Sowieso is het zo persoonsgebonden of iets goed valt of niet, het ligt aan de bouw van je kindje en die ken je nu nog niet....

Het blijft moeilijk om de juiste maat kleding te vinden.
    WANT bij mijn meisje zit 56 nu nog wel, maar begint strak te worden. Terwijl maat 62 weer aan de grote kant is (moet mouwen vaak 2x omrollen) Terwijl broeken maat 62 wel heel goed zit.

En het hangt ook van het soort kleding af..
    Mijn ervaring is:
    - T-shirts gaan snel krap zitten bij de oksels
    - Bij lange mouw truitjes merk ik dat ik op een gegeven moment haar handje niet meer makkelijk door de mouw krijg terwijl het truitje nog wel goed past (neem dus altijd stretch of rekbare kwaliteit!!!)
    - Broeken gaan hier wel lang mee. Zit vaak heel lang nog goed!
    - Slofbroekjes zijn een verhaal apart. Als ik de juiste maat neem zwemt ze erin en raken haar voetjes verdwaald in de broek. Dus ik neem dan altijd een maatje kleiner, dan zitten slofbroekjes wel goed.
    - Sokken.... die van Prenatal vond ik niks. Die van de Hema en Zeeman zitten perfect, vielen nooit van haar voetjes af ondanks dat ze zo klein was!!!!
    - Rompers.. Die van H&M zitten goed omdat dat vaak rompers zijn met drukknopen op de schouders. Dan blijft het mooi zitten op de schouders. Rompers van de Zeeman zakte altijd van haar schoudertjes af omdat dat van die rompers zijn die je zo over het hoofdje kunt trekken, dus extra rekbaar in de schoudertjes...
    Die van Hema zijn ook zo, maar die zitten wel beter wanneer je de stretch varianten neemt, zijn wat steviger van materiaal.
    - Maillots zijn hier altijdddd nog te groot in maat 50/56. Wat zijn die dingen lang, zeg. Hallo hey!
    - Vestjes neem ik altijd een maatje groter omdat die nog over laagjes kleertjes heen gaan.
    - Vestjes met rits: NO NO NO!!!! Helemaal dichtritsen gaat vaak niet omdat ze dan bijna stikt. En met (half) open zit je arme kind hele tijd met de rits tegen het gezichtje.
    - Truitjes met sluitknoopjes op de rug: NEE!!! Mijn kleintje ligt nog altijd vaker te slapen dan dat ze wakker is en dan drukken die knoopjes zo lekker fijn in haar rug :S

Nou...dat was het denk ik wel aan tips :)
    Als je zwanger bent koop je alles wat schattig is. Maar zodra je kindje er is moet het vooral ook praktisch en comfortabel zijn. Dan kijk je ineens anders tegen kleertjes aan, dat is mijn ervaring.
    :)

Share This Page