De titel zegt het eigelijk al. Ik moet nog een flessenwarmer hebben... Althans, dat staat op mn uitzetlijst..Vorige keer heb ik flesvoeding gegeven en er geen een aangeschaft omdat het gewoon in de magnetron mocht. Maar nu wil ik graag bv gaan geven en dat mag niet in de magnetron opgewarmd worden. Heb ik er echt 1 nodig?? En zo ja, welke???
Euh, ik weet niet of je er eentje nodig heb. Ligt eraan wat je gaat doen. Heb je al een kolf? Anders heb je namelijk helemaal geen flessenwarmer nodig. Heb je al flessen ect, want die heb je dan ook allemaal nodig (maar angezien het je tweede is, zul je dat vast wel hebben) En misschien iets heel anders: weet je zeker dat je borstvoeding gaat lopen? Hier had ik namelijk alles in huis (gekregen gelukkig) maar de borstvoeding kwam niet op gang en stopte al snel. De hoeveelheid was bij mij niet genoeg voor me kindje. Dus ik had alles uit eindelijk niet meer nodig. En snel over gegaan op kunstvoeding. Ik weet niet welke flessenwarmer goed is. Ik geloof er in dat alles in NL goed is, dus ik zou de goedkooptste in de winkel nemen. Daarbij denk ik dat je die niet gelijk de eerste week nodig heb, dus ik zou hem misschien pas na die tijd gaan kopen. Als je zeker weet dat de BV goed loopt en je het ook werkelijk gaat gebruiken. Succes met de zoektocht
Ik heb tijdens m'n zwangerschap wel een flessenwarmer gekocht. Maar ik vond het een onding. Wat hij deed in 6 minuten doet m'n magnetron in 29 seconden. Dus opgeborgen, nooit meer aangekeken. Als het idd voor de bv is, zou ik net als de andere dames nog eventjes wachten. Kijken of alles wel goed gaat, genoeg melkproductie, pakt het kindje de borst wel goed, etc.
Bv mag wel in de magnetron hoor, moderne magnetrons verhitten gelijkmatiger, dus op een lage stand telkens een paar seconden en dan omzwenken; is echt prima!
wij hebben de event, maar gebruiken hem nooit duurt veeste lang het opwarmen' ik zou er geen een weer kopen
bv mag niet in de magnetron de micro golven maken de eiwitten kapot van de melk. meid de waterkoker even aanzetten en in een pannetje of kom gieten de fles melk erin en het is zo warm haha net zo makkelijk. ik vind de flessenwarmer ideaal!
Op botstvoeding.com staat een handleiding over hoe bv op te warmen in de magnetron, het is vooral zaak het voorzichtig te doen, maar dan gaat er niks kapot hoor. Die eiwitten gaan kapot wanneer je bv te heet laat worden, niet door de microgolven an sich.
Ik heb de flessenwarmer van m'n zus geleend (Avent volgens mij) en ik vind het erg prettig. Of m'n man vind 'm erg prettig moet ik zeggen... Hij gebruikt 'm natuurlijk als ik er niet ben.
Dit snap ik niet... Wat je nodig hebt voor BV zijn borsten een voedings BH en zoogcompressen... Hoezo alles in huis en niet nodig?? Ik zeg ook; koop 'm als je m nodig hebt. Afhankelijk van hoevaak er gekolfde melk gegeven gaat worden, is dat heel soms werkt bakje heet water net zo goed, is dat meerdere flessen per week kan 't handig zijn. En dan afh van welke fles je gaat gebruiken.
Ivm ingetrokken tepels kan het heel goed zijn dat ik al vanaf de 1e week aan het kolven ga (of dat even voorkolven is of een hele voeding dat zien we dan wel weer) maar ik wil alles wat ik kolf wel als voeding gebruiken dus vandaar dat ik het wel wil kunnen opwarmen. Magnetron klinkt als erg veel werk. Waterkoker heb ik niet (nouja koffie/theemachine waar wel heet water uit komt) Maar hoevaak ik afgekolfde voeding ga geven weet ik natuurlijk nog niet, vandaar ook mij vraag aan de hiermee ervaren mama's.
Heb je al een laktatiekundige om advies gevraagd mbt je tepels? Ik heb heel vlakke tepels, beide kids hadden moeite met aanhappen, dochter dronk met tepelhoedje en zoon kon uiteindelijk ook wel aanhappen, had alleen wel hulp nodig.
ik heb er ook 1 van avent maar omdat ik borstvoeding wou geven hebben we gewacht tot de geboorte of ik wel wat had ja of nee maar had niets dus hebben geen kolf gekocht of gehuurd... dus ik zou wachten eerst kijken of je wel borstvoeding heb zoniet heb je de flessenwarmer ook niet nodig en das dan zunde van het geld vindt ik... je vriend of man kan altijd als het geboren is nog ff snel na de winkel om er 1 te halen als je wel borstvoeidng kan geven en heb...
Uuh flink misverstand, borstvoeding heb je niet direct na de bevalling, dat moet op gang komen. 98% van de vrouwen kan met de juiste begeleiding gewoon zelf voeden. Het is dus echt niet zo dat je moet afwachten of na je bevalling 500ml in elke borst zit, druppeltjes zijn die eerste voedingen al voldoende!
Jep afgelopen donderdag een consult gehad. Vandaar ook het advies om sowieso een handkolf te hebben staan. Ivm het opstarten van de BV, mocht het aanleggen ivm de tepels niet zo soepel lopen. Dan kan ik even voorkolven om de tepel naar buiten te halen of om de aanmaak te stimuleren(en uiteindelijk een complete voeding af te kolven) als het aanleggen helemaal niet wil. Ook heb ik al tepelhoedjes in huis, in alle maten( die wie ik niet gebruik neemt zij weer van me over) en ga ik over 1,5 week beginnen met tepelvormers om voor te bereiden. Maargoed, het ging hier over een flessenwarmer hahahahaha