Aerosleep matrassen de moeite waard?

Discussion in 'Babyuitzet' started by Hilly1980, Aug 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Dames, zijn die speciale aerosleep matrassen de moeite waard? Ik begreep sowieso dat ze alleen werken als je ook hun hoeslakens en dergelijke gebruikt. Heeft het zin en zo nee, wat is dan een goede keuze qua matras?

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Zin is een groot woord, fijn vind ik ze wel. En je hebt niet meteen natte kringen bij een spuugje ofzo, het trekt erin. Ff wassen en heel snel weer droog. Ik heb ze in de wieg en in het ledikant.

3. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,422
    447
    83
    Limburg
    Hier veel profijt van gehad wat betreft spugen, het komt absoluut niet in het matras zelf maar in de hoes die je ff in de wasmachine gooit. Had 2 hoezen zodat er altijd 1tje op bed lag.
    Voor Wiegendood ben ik eigenlijk nooit echt bang geweest al vond ik het ook wel prettig dat ik het had omdat ik 2 buikslapers heb.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Nee. Ik zie er absoluut de meerwaarde niet van in. Matrasje van ikea lf leenbakker a 35 euro (getest door consumentenbond) voldoen prima. Icm molton beschermhoes. Matras word nu voor de 2e gebruikt en er zit nog geen vlekje op. Molton kost 5 euro en houd hier alles tegen. En deze gooi je ook snel in de was en is zo droog. Vaak word er bescherming tegen wiegendood en stikken in matrasje als reden genoemd om hem te kopen. Echt onzin. Stichting wiegendood raad ze zelfs af, dus zegt genoeg. Dure schijnveiligheid. Mensen gaan teveel op die dingen vertrouwen. Gaan minder kijken, want, het is veilig, er kan weinig tot niets gebeuren bla bla. En een kind is prima in staat om zn hoofdje op te tillen of te draaien als het in ademnood komt. Al zou het met hoofdje plat in matrasje komen dan krijgen ze echt nog wel lucht.

Verder mogen ze niet gebruikt worden met heet water kruiken. Is echt gevaarlijk. Ondanks dat ze zelf beweren dat het wel veilig is. Heet water blijft op het matrasje staan en doet er heel lang over om weg te trekken. Gevolg, water loopt naar je kindje die er vervolgens in ligt. Bij een gewoon matrasje trekt het water er ook in maar tegen de tijd dat het bij het kindje is, is het al afgekoeld.

5. 2jees

2jees Niet meer actief

Die kruiken weet ik niks van, gewoon gebruikt hier, schijnveiligheid, nee. Ik ga er niet minder hen dan anders.

Ik heb ook een gewone molton en hoeslaken en de aero is echt veel eerder droog en niet van di vieze (natte) vlekken na t spugen.

6. qwertyui

qwertyui Lid

Feb 10, 2014
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben IKEA matras met een losse Aerosleep. Wel zo gemakkelijk met wassen. Ideaal vind ik. Vooral met spugen e.d. en ik vind het fris dat ik het elke week kan wassen. Voordeel met dit warme weer is het een stuk koeler dan een gewoon matras.

7. qwertyui

qwertyui Lid

Feb 10, 2014
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh en wat betreft heet water is niet waar. Ik heb het zelf getest. Staat ook op de site van AEROsleep.

MAG JE AEROSLEEP GEBRUIKEN IN COMBINATIE MET EEN HETE WATERKRUIK?
    De AeroSleep-matrasbeschermer kan zeker in combinatie met een hete waterkruik gebruikt worden.

Sterker nog: bij gebruik van een kruik, raden wij AeroSleep sterk aan.
    Door veelvuldige aandacht de laatste jaren gebeurt het gelukkig zeer zelden dat de kruik gaat lekken. Maar indien dit onverhoopt toch zou voorkomen, is het veiliger een Aerosleep-matrasbeschermer te gebruiken. Het hete water zakt namelijk direct doorheen de bovenste luchtlaag (waar het kind op ligt) in de onderste absorptielaag waarin het water zich verspreidt. Het kind ligt dus nooit in direct contact met het water.
    Indien een kruik echter lekt op een matras zonder AeroSleep blijft die matras veel langer heet en vochtig, waardoor het kind langer in direct contact met het hete water ligt.
    U kunt dit gerust uitproberen door een kopje heet water over de matras te gieten en over de AeroSleep, en vervolgens het verschil te voelen.

Bovendien hoeft u met een AeroSleep minder lang gebruik te maken van een kruik aangezien het babylichaampje niet de gehele matras moet opwarmen, maar slechts de luchtlaag.

Zie ook:
    http://www.aerosleep.com/nl-nl/technology/faqs/praktisch#mag-je-aerosleep-gebruiken-in-combinatie-met-een-hete-waterkruik

8. Oscar

Oscar Lid

Dec 12, 2013
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen aero sleep matras, alleen de hoes voor om het matras. In de baby winkel waar ik toen was hebben ze dat geadviseerd omdat je matras zo schoon blijft :). Dus een matrasje van de prenatal voor 20 euro, een aero sleep hoes erover heen en een gewone hoeslaken erop. Werkt prima!

9. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Wij hebben toen een aerosleep matras + beschermer gekocht, omdat we sowieso een koudschuim matras wouden hebben.

Als hoeslaken hebben wij Jersey, die voldoen meer dan goed en heeft geen nadelig effect op de aerosleep :)

Het gaf mij een veel veiliger gevoel dat we de aerosleep erop hadden.

10. ann82

ann82 Actief lid

May 6, 2009
    392
    0
    0
    Ik ben zeer blij met de aerosleep. Mijn dochter was een buikslaper en heb regelmatig gehad dat haar luier hierdoor aan de voorkant overliep. De aerosleep is makkelijk te wassen en weer heel snel droog.
    Nu ligt mijn 2e dochter erop en als ze op haar buikje rolt, heb ik er alle rust van:)

11. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

Mar 5, 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Er zijn inderdaad babymatrassen en matrashoezen op de markt die voorzien zijn van een toplaag met een open structuur, waardoor de luchtdoorlaatbaarheid vergroot wordt. In veel gevallen wijst de fabrikant op aspecten als betere hygiëne en het voorkomen van allergieën. Door de luchtdoorlatende laag, ontstaat onder het lichaam van de baby ventilatie, waardoor vochtige, warme lucht wordt afgevoerd en verse lucht aangevoerd, hetgeen schimmelvorming voorkomt.

Sommige fabrikanten geven echter ook aan dat verstikking/wiegendood wordt voorkomen, indien de baby op de buik ligt, op dit type matras(hoes). Deze bewering kan echter niet wetenschappelijk onderbouwd worden.

Ons advies is: Laat een baby ook op dit type matras(hoes) altijd op de rug slapen!

Groet, Angela
    VeiligheidNL

12. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

De kruiken mogen niet icm met het matrasje gebruikt worden.
    Water kan er in blijven hangen en zo kan je kindje er mee in aanraking komen.

Maar hier 1 nacht kruiken gehad daarna njet meer dus matrasje er snel op...

13. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,614
    1,155
    113
    ik vind de aerosleep alleen al fijn dat je kindje gewoon op het matrasje kan blijven slapen als er een ongeluk gebeurd bijvoorbeeld flink spugen, doorlekken ofzo.
    anders moet je je hoes van het matras uitwassen (als die er al af kan) en nu doe ik de aerosleep in de wasmachine en kan mn zoontje gewoon op het matras slapen!

14. Cheryl86

Cheryl86 Actief lid

Feb 21, 2014
    314
    0
    0
    Ik heb er ook ene, zelf vind ik wel dat die lang moet drogen maar ik heb de protect, misschien dat het daar aan ligt? Ik heb ook de hoeslakens erbij en die komen bijna droog de wasmachine uit.
    Ik gebruik die niet zozeer om wiegendood te voorkomen, ze slaapt wel op haar rug en hopelijk blijft dat zo, maar ik vind het vooral schoon en fris. En ik heb zelf astma dus mocht mijn dochter dat ook hebben of krijgen dan vind ik zo´n aerosleep ook een prettig idee, mij lijkt niet dat huisstofmijten dat een hele fijne omgeving vinden.

15. winky

winky Bekend lid

May 12, 2013
    665
    0
    0
    Ik vind de aerosleep erg fijn. Zoontje slaapt vaak op zn buikje en vind het een veilig idee dat hij dan normaal kan ademen.

16. GFH

GFH Fanatiek lid

Dec 27, 2010
    3,539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Hier geen aerosleep en ook niet gemist. Toen ze eenmaal begon met naar de buik rollen kon ze haar hoofd al goed zelf optillen en draaien dus geen moment bang voor verstikking of zo geweest.

17. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    enige 'nadeel'van het matasje en de bijbehorende hoslakentjes vind ik dat het patroon/destructuur viezig lijkt. Mijn matrasje is niet meer mooi wit, maar er zitten inmiddels zwartige strepen op. Lijkt wel iets van pluis dat zich vastzet in de structuur van het matrasje. Wassen helpt niet. Herkenbaar? Iemand een oplossing? Want als ik er nu een wit hoeslakentje omheen doe, dan zie je dat zwart/vies erdoorheen...

18. 2jees

2jees Niet meer actief

dat heb ik ook! Maar goed, is inmiddels 4 jaar oud. Ik laat het maar zo..

19. minon

minon Niet meer actief

Dat ze grijs worden heb ik ook. Ik vond het ideaal met een reflux kind. Wassen en ze zijn nagenoeg droog uit de wasmachine dus zo hup na de volgende spuuggold het bed weer op. Geen vies matras meer en ze liggen niet in een plas spuug te draaien omdat dat naar beneden zakt.

20. Eva82

Eva82 Lid

Jul 4, 2013
    56
    0
    0
    Ik heb ze braaf gekocht, maar van de kraamhulp mocht ik m niet gebruiken in de kraamweek. Verder zeiden ze al bij de intake dat zij ze nog niet adviseren omdat nog niet goed is aangetoond dat ze echt meerwaarde hebben. Ik vond ze verder niet prettig aanvoelen, leek me niet lekker liggen. Ook begint mijn kleintje bij 6 maanden, nu te rollen en ze is nu sowieso de wieg al uit. Ik heb ze daarom niet gebruikt, echt weggegooid geld.

Share This Page