Wij zijn ons voorzichtig aan het orienteren op een kinderwagen. We hebben in de winkel alles uitgebreid bekeken en wat ons betreft wordt het of de MaxiCosi Mura Plus 4 of de Bugaboo Chameleon3. Die laatste is nog wel een flink stukje duurder en wij konden niet echt vinden of hij dat extra bedrag waard is. Vandaar dat ik het hier vraag, want hier zitten zoveel ervaringsdeskundigen
Ik heb altijd een Bugaboo gehad, denk dat dat nu weer het geval zal zijn.. Enige minpuntje van de Bugaboo en ik dacht eerst dat het alleen aan de mijne lag maar zag het ook bij mensen op straat.. is dat als de baby er in ligt.. het lijkt alsof de bak een beetje naar achter kantelt.. ik moest dan echt wat bij de voetjes van de baby leggen zodat ie waterpas stond
Een bugaboo, een super kinderwagen. Voordeel is ook dat hij redelijk waardevast is en als je hem niet meer nodig hebt op mp nog heel veel opbrengt.
Wij hebben de MC mura. Wat ik goed vind: - grote reiswieg - comfortabel zitje - stuurtje aan het zitje (vind dochtertje heel leuk) - grote zonnekap (bij de nieuwe mura plus) minpunten: - zware wagen - plooit niet echt klein op
Hier de Mura, gebruik hem nu voor de 2e keer. Echt een lekkere stabiele wagen, grote bak en rijd heerlijk soepel.
Dat klopt.. hij kantelt een beetje (alle bugaboo's doen dat) Ik zal voor een Bugaboo gaan.. ze zijn zo fijn!!
Ik had hiervoor een mura 4.. nu een bugaboo donkey. Op zich was de mura een prima wagen alleen vonden wij de buggyinzet niet prettig. Zoontje zat daar nooit goed in maar hing altijd onderuit. En dit zie ik eigenlijk altijd als een kindje in de mura "zit". Nu met de bugaboo zit hij echt recht in de buggyinzet.
Hier ook bugaboo! Erg blij mee. Mij is het nooit opgevallen dat ie kantelt. Wat ik een nadeel vind van de mc mura, is dat je door het stuurtje geen gewone voetenzak kunt gebruiken maar eentje moet hebben waar de benen apart zitten. Ik vind het juist zo lekker als de beentjes elkaar warm kunnen houden in de voetenzak
Hier precies hetzelfde dus destijds de Mura verkocht en de Bugaboo gekocht. En dat stomme stuurtje inderdaad waardoor je geen fijne voetenzak kunt gebruiken. Ik zou zeker voor de Bugaboo gaan, weet zeker dat je daar geen spijt van zult krijgen!
Bugaboo!! Zo fijn... Gebruiken hem nu al weer 3 jaar (nu niet veel meer alleen bij dagjes weg) en straks voor nummer 2 ook weer. Echt de allerfijnste wagen voor ons.
Ik zou voor de mura gaan , zeker de nieuwe zijn super verbeterd al waren de eerste wagens ook prima. Ik heb er 5 jaar terug een gekocht en zou nu weer dezelfde keuze maken . Heb alleen nooit de originele voetenzak gebruikt maar heb er een lodger bunker in gehad omdat ik die mooier en warmer vond. Het stuurtje kon daar gewoon in zodat dat geen probleem was. Voordeel aan de mura vind ik echt de grote bak waardoor je kindje lekker lang kan blijven liggen. Onze dochter zat prima in de buggy inzet en hing niet zoals andere dames hier schrijven , voordeel aan de buggy inzet was ook dat deze helemaal plat kon zodat ze alsnog goed liggen ipv hangen als ze slapen in de buggy, veel beter voor het ruggetje.
Wij hadden voor dochter de mura 3 en snap nu nog steeds niet waarom haha. Vond hem maar groot en log. En zwaar. En eigenlijk ook best lelijk. De wandelwagen was snel ingeruild voor een buggy. Deze keer hebben we een bugaboo cameleon 3 aangeschaft. Nog niet in gebruik maar ik vind hem beter rijden dan de mura. Ik vind het kwa geld niet zoveel schelen, helemaal niet als je bedenkt dat je de bugaboo weer voor een leuk bedrag kan verkopen.
Ik vind de mura ideaal. Onze dochter zit er heel normaal in volgens mij!? En dat hij plat kan is handig als je een dagje weg bent en ze even een slaapje doen. Lomp kan ik me total niet in vinden!
Onze Bugaboo van bijna vijf jaar oud is intensief gebruikt en gaat nu 'de tweede ronde in'. Hij ziet er nog splinternieuw uit, dat zegt genoeg... Nog steeds super blij en tevreden mee!
Heeft niemand last van het feit dat je bij de bugaboo de boodschappenmand niet kan gebruiken als de reiswieg erop zit?
Ik had een Mura 3. Kindjes erg kort op elkaar, daardoor bij beide gebruikt, maar man, wat was ik blij dat dat ding weg kon. Onmogelijke wagen vond ik het. Groot, log, zwaar, onmogelijk in een kleinere auto te krijgen, of je moest alle wielen er af halen. Ik zou m echt aan niemand aanraden. Direct verkocht toen zoontje 6 maanden was.