babydeken of een dekbed?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door celia82, 19 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Hoi Dames,
    Ik had een vraagje..miscchien een beetje dom hihi..

Maar een babydeken en een dekbed is toch hetzelfde?
    Ik las ergens dat een dekbed werd afgeraden kanik dan beter een deken kopen?

ze word geboren in dec..

alvast bedankt

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

een dekbed word afgeraden tot 2 jaar ivm met warmtestuwing. voor een baby kun je een katoenen deken kopen of een speciale baby (duo)deken

3. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Hoi,
    Bedankt voor je snelle reactie;)

Ok dat dacht ik al ja.
    Dan gaan we maar voor een dekentje.
    Heb ik nog een vraagje..
    Is een matrasberschermer hetzelfde als een molton??

Ga morgen namelijk na ikea dus dacht neem meteen de dingen mee die ik echt nodig heb..

groetjes

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja is hetzelfde. zorg er wel voor dat deze geen plastic rug heeft

5. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    helaas hier in nederland doen ze er "moeilijk"over dat ze niet onder een dekbedje mogen maar in Duitsland en Frankrijk is het heel normaal, hebben ze zelfs babydekbedden. ( familie wonen in beide landen) mijn nichtje en neefje hebben er ook vanaf hun geboorte onder gelegen......

Teun ligt nu ook sinds zijn 2e verjaardag eronder, wilde het al eerder maar vond het zonde van de lakentjes en dekentjes die ik dus verplicht moest aanschaffen....
    maar je kan ook een dekbedhoesje nemen en daar een duodeken in doen, dat mag hier dan weer wel....

veel plezier met kopen

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Matrasbeschermer en molton zijn niet hetzelfde hoor.
    Een matrasbeschermer leg je onder het matras.
    Een molton gaat over het matras.
    Maar een matrasbeschermer is pas nuttig als je matras kan schuiven en dat kan gewoon niet in een ladikant (mits je een goed matras hebt)
    Dus een matrasbeschermer hoef je niet te halen.

7. nienchen

nienchen Lid

6 mrt 2009
    84
    0
    0
    De reden dat een dekbed niet mag voor baby's is inderdaad vanwege de warmte. Dat is echter alleen met synthetische dekbedden. Als je naar een goede winkel gaat, kan je ook dekbedden kopen met een wollen vulling en een katoenen buitenkant. Zelfs op de markt heb ik het wel eens gezien. Dit mag ook voor een deken, dus dan is het hetzelfde als een dekentje van wol of katoen. Je kan het ook kort opmaken.
    Schijnbaar is dit te ingewikkeld om uit te leggen aan zwangeren en zeggen ze, dat het helemaal niet mag. Ze weten soms zelf niet eens precies waarom. Ik zou gewoon doen, wat je fijn vindt. Kijk naar je baby, naar de warmte in huis en wanneer het geboren wordt natuurlijk. Succes ermee!

8. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf

matras beschermer lig op de latten bodem.. molton op t matras... ( hier tenminste) Andersom zou t niet passen.. lol

9. Hopefor2009

10 feb 2009
    41
    1
    0
    HR
    Omgeving Amsterdam
    Ik zit inderdaad ook te stoeien met wat voor soort beddengoed ik moet gaan aanschaffen. Dekbedje wordt dus afgeraden, dus ik dacht eraan om een dekentje in een dekbedhoes te doen. Of toch niet, want het lijkt dan wel erg op elkaar. Of gewoon opmaken met een dekentje en lakentje. Maar dan moet je vast twee dekentjes (baby wordt verwacht in december)... En nu lees ik ook wel dat er een soort slaapzakjes zijn en dat dekentjes dan weer niet nodig zijn. Hmmm... iets om over na te denken.

Iemand tips? Hoe hebben jullie dat gedaan?

10. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Hier ook dekentjes en lakentjes. En het werden uiteindelijk slaapzakjes........

Deel Deze Pagina