Ik wil een Aerosleep matrasbeschermer aanschaffen. Wij hebben zowel een wieg als een ledikant. Onze wieg is vrij groot, wel kleiner dan het ledikant (vooral qua lengte, maar qua breedte scheelt het niet heel veel). Ik vroeg me af of ik perse voor de wieg en voor het ledikant een aparte aerosleep zou moeten aanschaffen of dat ik de matrasbeschermer ook een beetje 'creatief' om het matras van de wieg heen kan vouwen. Of is het materiaal daar te stug voor? Iemand een idee?
Ik vind het matras wel vrij stug hoor. Maar je zou een beschermer voor je ledikant kunnen kopen, en zien of ie ook in het wiegje past? Ik heb voor beiden wel apart gekocht.
Lastig om aan te geven. Je hebt aan de hoeken van die elastieken die je om de punten van het matras doet. Hierdoor vouwt hij bij de hoeken ook wel iets, maar ik weet niet of dat ook zo makkelijk gaat als het vouwgedeelte groter is. Heb je niemand in de buurt die er 1 heeft? Kun je eens testen.
dat is inderdaad de stug.Ik heb er ook gewoon 2 gekocht. Die voor de wieg is niet zo duur gelukkig. Al heb je er ook weer speciale hoeslakentjes voor nodig, ik was er wel erg blij mee Sleepte hem ook mee naar mijn ouders iedere keer, die hebben er toen ook maar 1 gekocht
Thnx voor jullie reacties. Zit toch wel te twijfelen... Toch proberen met 1 aerosleep, of toch 2 kopen. Of ipv de Aerosleep een Angelcare te kopen??? (beide samen heeft geen nut, zie Babyfoon en alarmmat Angelcare, extra preventie tegen wiegendood door detectie ademhalingsbeweging via sensormatjes Nannycare Werkt de Angelcare ook bij de Aerosleep ? Wij raden het gebruik van een Aerosleep en soortgelijke matrassen(o.a. purflo) (zowel matras als alleen de matrasbeschermer) in combinatie met sensormatjes af. Alle op de particuliere markt verkrijgbare sensormatjes detecteren de bewegingen van uw kindje. De Aerosleep maakt gebruik van luchtlagen die circuleren, de sensormatjes voelen dit als beweging, waardoor het gebruik van een dergelijk apparaat niet betrouwbaar meer is. Lastig lastig. Ben echt bang dat ons kindje wat overkomt, maar die spullen zijn allemaal zo ontzettend duur!! Maar goed, als je kindje wel wat overkomt dan kun je jezelf het uiteraard niet vergeven als je kindje wat overkomen is als je niet die spullen hebt aangeschaft... Maakt het nog ff extra lastig dat ik zelf vroeger spontaan was gestopt met ademhalen en de kraamzorg mij weer tot leven heeft moeten meppen... Hellep... Wat moet ik doen??
wiegendood komt gelukkig al veel minder voor, maar 1 is er al teveel natuurlijk. Ik geloof dat een groot gedeelte van de wiegendood veroorzaakt wordt door warmte. Te warm is erg slecht voor kleintjes. Met de sensormat heb ik geen ervaring, aerosleep ben ik tevreden over. Succes met je keus! Miek
Ik zou zeker geen te grote aerosleep om een kleinere matras heen gaan vouwen. Denk dat je daarmee eventuele risico's alleen maar vergroot. Ons kraambureau gaf duidelijk aan dat ze aerosleep matrasjes onzin vonden. Een bewijs voor preventie van wiegendood is nooit geleverd en wordt door de fabrikant ook niet beweerd (mag niet ivm het ontbreken van bewijs hiervoor), wel door verkopers. Vraag me dus ernstig af of het niet een vorm van geldklopperij is die inspeelt op onze erg begrijpelijke drang om maximale veiligheid te bieden voor je kindje. Kijk ook maar eens op de website van de stichting wiegedood. (Hetzelfde geldt overigens voor Angelcare...)
Kraambureaus willen soms ook nog heet water kruiken ipv elektrische, die véél veiliger zijn. Dus daar zou ik me weinig van aantrekken, het is jouw huis, jouw kind en jij moet doen waar je je goed bij voelt. De aerosleep vind ik ideaal, niet alleen vanwege het kunnen doorademen van je baby als hij/zij op het buikje zou draaien, maar vooral omdat het superhygiënisch is. Je kan het wassen op 60 graden en als ze spugen (wat baby's nu eenmaal veel doen) dan verdwijnt dat direct in het matrasje en liggen ze er niet in. Even wassen, en hup weer schoon op bed. Ik kan het iedereen aanraden. Matrasje is wel te stug voor omvouwen, dus in dit geval zou ik er twee kopen. Sterker nog, ik heb er 3, eentje voor in de wagen, eentje voor in het campingbedje en eentje voor in het ledikant (is nl groter 1.50 bij 70)
Ik heb er ook 2 gekocht, 1 voor de wieg en 1 voor de ledikant. Mijn ouders hebben er trouwens ook 1 gekocht voor bij hun in het ledikant . Ik ben bang dat de grote van de ledikant niet fijn zal gaan vallen in een wieg. Het is vrij stug spul, zeker die van de ledikant (die van de wieg is wat ander spul). Die van de wieg is niet zo heel duur dat scheeld. Misschien dat je met de hoeslakens wel een beetje creatief kunt zijn? Dat heb ik niet geprobeerd, heb er gewoon van ieders 2 gekocht.. Aerosleep is niet alleen tegen wiegendood maar ook heel erg hygienisch en anti allergisch. Koste even wat maar ik hoor er erg veel goede verhalen over dus ben benieuwd! Overigens lijkt iedere kraamzorginstantie er anders over te denken, maar dat geld wel voor meer dingen....
Ik heb een aerosleepmatrasje voor het ledikant, en ga er nog eentje halen voor in de wieg. Moet er trouwens nog iets om het matras, een molton ofzo? Dus matras, molton, aerosleepding? omdat alles door die toplaag zakt, om het op te vangen voordat het het matras ingaat?
De aerosleep is inderdaad te stug. Ik heb deze voor een juniorbed, wat ik eerst voor het ledikant heb gebruikt, is een veel flexibeler materiaal. Eens in Duitsland voor 13 Euro gekocht, lijkt meer op de aerosleep original dan de aerosleep protect, dus gewoon ademend, maar de aerosleep protect is ook waterdicht en deze niet. Naja, in ieder geval, dit ding zou ik ook nog eerder op maat knippen mocht het nodig zijn voor dat geld. TRÄUMELAND Matrasbeschermer "Air" - online bestellen! - babywalz
Je kan hoeslakentjes speciaal voor de aerosleep eromheen doen. Het matrasje zo is wel vrij hard hoor, een hoeslakentje toch wel gewenst. Dit hoeslakentje is ook met gaatjes zodat de werking optimaal blijft. Oa bij Prenatal verkrijgbaar en nu met korting tijdens de Mama mazzeldagen
molton hoeft niet bij aerosleep matras, hoeslaken wel. Zij hebben idd van de eigen lijn (met gaatjes), die is echter van polyester waar ik zelf geen fan van ben.. alternatief is dan badstof (katoen) dat is ook nog vrij luchtig/ademend, een gewoon katoenen hoeslaken schijnt de werking van de aerosleep teniet te doen omdat het niet genoeg ademt.
Ik zat me te orienteren, wel of geen aerosleep. Maar vraag me een paar dingen af; -Dat hoeslaken voor de aerosleep met de gaatjes, dat ligt toch niet lekker? En mijn stapel katoenen hoeslakens zou ik dan regelrecht weg kunnen gooien? -Ik heb een ouderwetse rieten wieg, met een ovaal matrasje. Past de wieg aerosleep hier wel op? -Als je hem wast, hoe lang is de droogtijd dan? Ik vind het veilige een prettig idee, maar het lijkt me niet bepaald comfortabel.. En ik vind het knap duur, maar goed voor de veiligheid van mijn meisje doe ik alles.
Ik had voor de wieg geen aerosleeper. Zolang liggen ze niet in de wieg en zijn eigenlijk nog niet in staat om om te rollen naar hun buik, waarvoor de aerosleep is. (gezicht in matras) En, helemaal de eerste periode, liggen ze gewoon klem tussen de kruiken. Tenminste dat was hier. Hij is ook vrij groot en stug, dus omvouwen lijkt mij geen succes. Nu ben ik er heel blij mee op zn ledikantje. Denk niet dat het preventief is tegen wiegendood, maar ben er wel van overtuigt dat ze kunnen doorademen als ze hun hoofd in het matras leggen of spugen.
Hoi, mijn zoon slaapt er prima op. Gaatjes staan wel eens afgedrukt op z'n gezicht, maar dat is met alles waar hij tegen aan heeft gelegen. Gewone hoeslakentjes kan je er wel op gebruiken, maar maakt het wel minder veilig. De aerosleep past in een ovale wieg (heb ik ook). Droogtijd... uh uurtje? is best snel droog, misschien nog wel sneller ook. Ik doe hem gewoon mee in de droger en is nog steeds mooi (nu 5 mnd oud) En hoezo duur? Je hebt er meerdere varianten van. Die van mij was voor het ledikant 36,95 (origineel van aerosleep) en de hoeslakentjes zo'n 15 euro dacht ik. Je hebt hem ook van zo'n 70 euro omdat het dan meteen je matrasje beschermd, maar dat vind ik niet nodig, heb daar een moltonzeiltje vd hema onder voor een paar euro. Prijs vd wiegspullen weet ik ff niet meer. Hoeslakentje 9,95, maar topdek weet ik niet. Ik heb alles van www.baby-dump.nl
Ik geloof dat die van de wieg 24,95 kosten. Hier ook getwijfeld wel of niet voor de wieg aanschaffen maar aangezien ik borstvoeding wil gaan geven zal uk een hele periode op onze kamer slapen nachts (in de wieg) dus heb ik het toch maar gedaan. Evt past deze ook in de kinderwagenbak dus mocht uk daar nog eens wat langer in liggen kan ik hem daarvoor ook gebruiken