Navelbreukje

Discussie in 'Verzorging' gestart door Jusi, 29 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Kenji heeft eigenlijk al een hele tijd een navelbreukje.
    Volgens de kinderarts en verpleegkundige van het CB gaat dit vanzelf over. Maar het wordt tot nu toe echt nog niet minder.
    Ze zeiden ook dat als ie 1,5 jaar oud is, en het nog niet over is, ze er pas iets aan gaan doen.
    Iemand hier ervaring met navelbreukjes die vanzelf weggingen, en zoja, wanneer ongeveer?

2. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ja Damien heeft ook een uitstekende navel,en eerst zeiden ze dat het geen navelbreuk was...maar hij stak zo'n 2 cm uit...
    Dit was met 3 maanden,toen zeiden ze bij CB dat er niets aan de hand was en het idd wel vanzelf weggaat.nu is hij 5 maanden en is het ver weg...steek wel nog uit en nu hebben ze het ineens wel over een navelbreuk.
    Het wordt dus wel minder...dus ik wacht het nog even af!

3. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hallo hier ook een mannetje geboren met navelbreukje en waterzakbreukje meneertje is nu bijna 6 maanden en het is allebij volledig genezen

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Aah jullie berichten stellen me gerust. :)
    Zijn naveltje steekt echt heel erg uit, dus ik dacht, dat kan nooit vanzelf genezen.
    De tijd zal het leren dus.

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hier een een vergelijkbaar iets maar dan op de buik na een operatie. Noemde ze ook "soort navelbreukje" destijds. Is veel in de gaten gehouden (wat is veel, maar in ieder geval tot 1 jaar) door kinderchirurg. En is uit zichzelf hersteld gelukkig.

6. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Heb vroeger zelf een navelbreukje gehad. Tot dat ik een jaar of 4 was. Toen deden ze er volgens mij niet zo veel aan.
    Heb nu een hele mooie navel hoor. Alleen tijdens mijn zwangerschap had ik weer even een bobbeltje...
    Als ik nu foto's van mij zie van vroeger vind ik het eigenlijk wel schattig...

7. Kelly19

Kelly19 Actief lid

26 jan 2006
    383
    0
    0
    Noorden des lands
    ons zoontje van nu bijna 3 had echt een enorm navelbreukje
    het 'gat' was zo groot als een 2 euro munt en er zat een behoorlijke bult op
    Toen hij ongeveer 1 / 1.5 was was het echt al een heeel stuk minder en nu (2,5) zie je alleen nog een 'knopje'..

8. mona23

mona23 Niet meer actief

mijn zoon had ook een navelbreukje, dit is vanzelf terug gegaan toen hij ongeveer 2 maanden was. Stak er ook flink uit, vooral als hij huilde.

9. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Luca had ook zo,n bobbel. Ik dacht ook dat hij een operatie moest of zo. Maar CB verzekerde dat het echt minder zou worden en inderdaad na 5 maanden was het echt al bijna weg. Nu heeft hij al een tijd een keurig naveltje.

10. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    hoi

mijn dochtertje had het ook en is nu 9 maanden oud bijna 10 en ze heeft er geen last meer van

gr Citta

11. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoontje had ook een navelbreuk, cb zei ook gaat vanzelf weg,

maar hadden een afspraak bij de osteopaat (vanwege huilen, darmkrampjes,voorkeurshouding,vroeggeboorte,en toen maar meteen navelbreuk aangekaart.)

na 1 behandeling was de navelbreuk helemaal weg.( hij was toen 10 weken, ) tot op de dag vandaag heeft hij er geen last meer van gehad.

Deel Deze Pagina