Baby en 2-jarige op 1 kamer slapen....

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door eliesja, 10 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Weet niet zo goed waar ik dit onder moet plaatsen, maar heb even een vraagje:

Heeft iemand ervaring met het slapen op 1 kamer van een baby en een 2-jarige, is dit goed te doen of werkt dit voor geen meter!?

Wij moeten namelijk gaan verbouwen en nu wilden we de baby en mijn dochtertje van dan 2 op 1 kamer laten slapen, we wilden wel de eerste 3/4 maanden de baby s'nachts op onze slaapklamer laten slapen...

iemand ervaring hiermee?

2. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar denk dat het mede afhankelijk is van hoe vast je dochtertje slaapt. Mocht zij bij elke zucht of kreun wakker worden, dan zou ik het er niet op wagen. Helemaal niet als de kleine nog wakker wordt voor een nachtvoeding. Wij zijn op zoek naar een ander huis waar we sowieso een eigen kamertje voor nummer 2 zullen hebben, aangezien de oudste, net zoals bij jullie denk ik, ook bijna 2 zal zijn wanneer ik uitgerekend ben. Ben benieuwd naar reacties van anderen. :)

3. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    nog geen ervaring mee maar Elyesa is 2, wij hebben een appartement met 2 slaapkamers gekocht dus onze jongens gaan ook bij elkaar op de kamer slapen, wel hou ik de baby de eerste 8 maanden bij ons op de kamer gewoon omdat dit gemakkelijk is met de bv heb het bij Elyesa ook zo gedaan.

ben wel benieuwd nar de mensen die wel ervaring hebben ermee.

ik heb gewoon goede hoop dat het allemaal wel zal lukken (hoop dat ik gelijk heb)

4. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ook nog geen ervaring, maar hier is de 5e onderweg en de jongste 2 komen dalijk samen, ze zullen 16 maanden schelen.

Natuurlijk (?) hou ik de baby de eerste tijd op onze slaapkamer, maar precies hoe lang ligt er aan hoor...het moet gewoon....dus ze zullen wel wennen.

Gr. Cellie.

5. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Leander heeft bij ons op de kamer geslapen tot hij 6 maand was.
    Sinds een grote maand slaapt hij nu bij Serjenka op de kamer en dat werkt perfect. Ze zijn nu nog meer aan elkaar gehecht dan voorheen.
    Het eerste wat ze ook altijd zegt, als ik haar uit bedje haal is 'broertje' en dan wijst ze naar hem.
    Ook als ze 's morgens wakker zijn, gaat hij niet meteen meer huilen, maar liggen ze wat te 'vertellen' tegen elkaar.
    Hier werkt het dus perfect!

6. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Wij gaan idd de eerste 4 maanden de baby s'nachts bij ons op de kamer leggen, dat is wel zo makkelijk met de bv en de nachten, als hij/zij eenmaal doorslaapt dan gaan we proberen ze bij elkaar te leggen. Hoop dat het goed gaat, de nachten van Alyssa zijn op dit moment..kut!

Kathy wat zijn de leeftijden van jou kindjes die bij elkaar liggen?

En Cellie zoals jij het beschrijft zal het hier ook wel gaan, het is niet anders, wij gaan never nooit niet verhuizen...

7. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Mijn dochter wordt 2 deze maand m'n zoontje wordt 8 maanden, er zit 16 maand leeftijdsverschil tussen hen

8. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Idem dito hier :)

We hebben nu 5 slaapkamers....groter is er (betaalbaar) toch niet.

En het zal gewoon moeten, idd weinig keus en ze wennen wel hoor.

De oudste 3 hebben altijd al een eigen kamer gehad, dat ga ik echt niet meer veranderen....tegen de tijd dat de kleintjes misschien wel een eigen kamer nodig hebben (?middelbare school misschien?) tegen die tijd zijn er denk ik al 2 de deur uit hier....dus weer plek zat ;)

Bij mij ook 16 mnd verschil tussen de 4e en de 5e.

Deel Deze Pagina