we zijn aan het kijken naar een badset, nou vind ik de set van bebe jou met ingebouwde zeeppompjes en thermometer erg mooi, maar op de bodem van het badje zit een rare rand (de bodem is niet vlak zeg maar). Heeft dit een reden? Andere badjes hebben gewoon een vlakke bodem. En hoe laat je dit badje leeglopen? door de thermometer eruit te trekken? Want daaronder zit een gat..
Ik heb dit badje en zo ver ik weet kan je inderdaad de thermometer een stukje omhoog trekken en dan loopt het badje leeg. Dat randje weet ik niet of dat een doel heeft.
dank je wel voor je reactie! is het niet lastig met badderen? (dat randje). Je kindje zweeft natuurlijk in het water, maar ik vind het zo'n raar idee dat je baby half op die rand ligt.. of verbeeld ik me dat maar?
op een gegeven moment gaan ze zitten in het badje, en volgens mij houdt dat randje de kleine een beetje tegen zodat ze/hij niet onderuit glijdt
Ik heb een Winnie The Pooh badje en die heeft ook een randje op de bodem waardoor de bodem niet vlak is (Ik weet niet of je dat bedoelt). Maar het heeft geen nut denk ik, misschien gewoon voor de sier
de rand bij het bebe jou badje dient ervoor om een tummytub in te zetten zodat de tummy niet kan schuiven, alleen passen niet alle tummytubs erin.... tenminste ik denk dat je die rand bedoeld
Ja, idd bij ons badje is het ook daarvoor. Zodat de tummytub stabiel staat. Als je tenminste die rand wel bedoeld .
dat gat is voor de emmer van bebejou, de tummytub zelf past hier niet helemaal vast in, zodat het niet zo veilig is als de luieremmer van bebejou. maar deze emmer kun je eventueel goed gebruiken als tummytub
wij hebben ook zon badje en hebben er zon bad steuntje in gedaan waar het babytje straks in ondersteund word.. lijkt me erg handig.. Wist ook niet waar die rand voor was haha
Die rand is inderdaad voor de aquasit en als je die niet gebruikt en je kindje kan al een beetje zitten, houdt die rand de billen tegen zodat hij/zij niet kan schuiven Als je de thermometer eruit trekt kun je idd zo het badje leeg laten lopen.
Bij mij zit er ook een randje in en zou ook echt niet weten waarom maar ik heb er bij daan nog nooit gemerkt dat hij er last van heeft
ik dacht ook dat het voor het plaatsen van een tummytub/bademmer was, maar de emmer die erbij hoort (stond naast het badje) paste niet in de uitsparing!? het zou idd wel kunnen dat het een soort hulpje is, zodat het kindje niet onderuit glijdt. Hebben jullie ook een badje met zo'n afvoerslang? Er mag toch maar een heel klein laagje water in het badje? Dat heb je toch zo leeggekiept? Ik heb alweer van die visioenen dat de slang eraf schiet etc.. lijkt me niet echt wat, maar misschien hebben jullie andere ervaringen?
Boukje, de Bubble (de tummy tub van bebejou) kan in dezelfde standaard, dus die zet je normaal gesproken niet in het badje (Ik zou dan de kleine niet eens meer in het badje kunnen doen zo hoog). De slang is er hier 1x afgevlogen, maar ik had hem toen niet gecontroleerd, en dat doe ik dus nu wel elke keer! En ik kiep dat badje echt niet leeg, gewoon slang in bad en leeg laten lopen. (Badje op de badkamer, mocht het fout gaan dan heb ik liever een laag water daar dan in het kamertje) Ik denk trouwens dat ik te veel water in het badje doe, maar er staat een minimum niveau aangegeven op de thermostaat, en dat hanteer ik.
ik doe in kraamgezinnen altijd 2; 10 liter emmers in het badje, niet de emmer helemaal vol natuurlijk maar dat is voldoende, vind wel dat het buikje ook altijd onder water moet kunnen, anders krijgen ze zo'n koude buik. Ik zelf vind de afvoerslang erg onhandig kom vaak tegen dat die dingen spontaan beginnen te lekken!
Minimum niveau aan water? Ik doe t lekker vol, ligt ze meer onder t warme water. Je moet toch altijd opletten of er niks gebeurt en of er dan 10 of 20 cm water inzit maakt niks uit. Die rand die je bedoeld is voor zover ik weet voor de emmer. Wij hebben de luieremmer in t begin gebruikt als Tummy en dat ging prima en hij stond klem door die rand. Zag t niet zitten om een Tummy te kopen voor die korte tijd. Onder de thermometer zit idd t gat om t badje leeg te laten lopen. Ideaal. Badje staat bij ons altijd in de badkamer, want alles wordt nat met dat getrappel van dr beentjes. Let er wel op dat je de afvoerslang vast maakt met bijbehorend klemmetje. Had ik de eerste keer niet en dan draait die slang alle kanten op dus alles was zeiknat.
ik dacht dat dat voor het (lig)stoeltje is die in het badje kan! wel goed gelezen dus http://www.bebe-jou.nl/index.php?page=s ... virtuemart