Hoi allemaal, ik probeer even in te schatten wat ik aan kleertjes wel/niet denk te kunnen gebruiken, dus vandaar een vraag aan de mama's, kon je kindje net na de geboorte nog in maat 50 en hoelang, of was het al gelijk maatje 56? En kun je erbij vermelden of je kindje een normaal (gemiddeld) geboorte gewicht en lengte had?
Jarne was 2.484g en 48cm en maatje 50 was heel ruim met de geboorte, hij heeft nog ongeveer een maand maatje 50 gedragen.
Anoek was 50 cm en 3500 gr en ze heeft nog een maand in 50 gezeten. Ligt er ook een beetje aan welk merk/winkel het vandaan komt heb ik gemerkt.
fynn was 3390 gram en 51 cm en heeft 5 weken in maat 50 gezeten. hij is inmiddels ruim 7 kilo in 65 cm en maat 62 zit nu eindelijk goed
mijn zoontje is een maand te vroeg geboren, hij heeft de eerste 3 weken in mt 44 gezeten, daarna tot 3,5 mnd in maat 50/56 nu is hij 5 maand en is inmiddels zo hard gegroeit dat hij in mt 68 zit
toen ik laatst een shirtje mt 50 bij de prenatal kocht zei de verkoopster dat het uitzonderlijk is dat een pasgeboren baby in mt 50 past, en of ik me dat wel realiseerde?? stond er een beetje van te kijken, fijn om hier te lezen dat het niet waar is.
hoi, raar dat ze dat bij prenatal zeggen, de meeste kindjes passen toch wel in maat 50. onze oudste die paste in mt 50, ging snel naar 56, hij was 3910 gram en 50cm. onze jongste die paste eigenlijk al gelijk 56/62, lag aan het merk. broekjes kon hij wel gewoon 50/56 aan. hij was bij de geboorte 4650 gram en 54 cm, dus ook niet echt klein zeg maar. hij is nu 2 en een halve maand oud en draagt sommige truitjes nog mt 62, ligt echt aan het merk, maar meestal draagt hij al 68, broekjes 56/62. ik merk zelf dat het heel erg aan het kledingmerk ligt en ook aan de bouw van je kindje. ik denk dat het voorjezelf makkelijk is als je bv 2 truitjes inmt 50 hebt en in mt 56. dan weet je zeker dat je iets voor handen hebt. groetjes joyce
Thom was 3400gr en 50 cm. Hij heeft nog geruime tijd maat 50 aangehad, ik denk toch zeker wel een maand. Het is nu een beer van een kerel, dus dat zegt niks. Maat 56 was echt duidelijk te groot, een beetje omslaan was er niet bij.
Benthe 3720 gram en 51 centimeter bij de geboorte, paste maar 50 wel maar was nog net wat te groot dus moest een stukje opgerold worden. Nu is ze 13 weken en gaat ze langzaam over naar maat 56. Malou 2155 gram en 47 centimeter bij de geboorte en Ruben 2045 gram en 47 centimeter bij de geboorte pasten de eerste weken maat 44 maar was nog ruim. Daarna hebben ze heel lang maat 50 gedragen en pas met 4-5 maanden dat ze naar 56 gingen geloof ik.
Sander was 55cm en 4480 gram en heeft zeker 2 a 3 weken maat 50 aan gehad. Hij was lang, maar slank (nog steeds) en maat 56 slobberde echt om hem heen. -ondertussen heeft hij al maat 62/68 trouwens-
Djayson was 2810 gram en 48 cm (geschat, waarschijnlijk nog veel kleiner) Hij heeft ruim 1,5 maand in maat 50 gezeten.. (56 was hij heel snel uit)
Iza heeft alleen de eerste dag maatje 50 aangehad. Misschien dat de kleertjes in maat 56 ietsje ruim zaten, maar maat 50 was echt prutsen om aan te krijgen. Ze was 3950 gram bij 53cm, geboren na 41w3. Groetjes, Sigrid
Milan was 4110 gram en 53 cm. Hij is nu 1 week oud en heeft nog maatje 50 aan. Zelfs noppies, wat klein uit valt.
Bizar hoe dat verschilt, ook als je dezelfde lengtes en gewicht vergelijkt... Tobe was 4010 gram en paste maat 50 NET, maar ik heb hem dus direct maat 56 aangetrokken. Dat heeft ie 2 maanden gedragen. Inmiddels draagt ie alweer even maat 74.
Ja hoor! Mijn dochter woog 3120 en was 49 cm groot. Ze kon de kleine kleertjes lang aan (= 8 weken). En nu doen de truitjes nog dienst als pyama (nu even niet vanwege het warme weer) en de broekjes zijn wat kort maar is nu juist heerlijk. Dus nu is ze 9,5 week en draagt veel kleertjes nog steeds. Rompers 50/56 passen allemaal nog. Nu pas goed eigenlijk maar ze is ook wel smal. En ze groeit op de ondercurve (weegt nu denk ik zo 4300 gram). T-shirts maat 50/56 (bijv. van Mexx) passen nu perfect. Groetjes!
Ons mannetje kan nog steeds maat 50 aan, maar dan alleen van Esprit. Overige merken konhij maat 50 t/m de 6e week geloof ik. Hij was bij de geboorte 50 cm en 3755 gram. (hij kon zelfs nog broekjes en shirtjes maat 44 van de Prenatal aan de 1e 2 weken!
Hangt volgens mij ook echt af van waar je de maat 50 koopt. Zeeman valt heel ruim, valt mij op. Vooral als ik het vergelijk met mijn uitzetje van Prenatal of H&M, ofzo. Heb best veel iin maat 50 van de Zeeman, maar soms denk ik weleens: dit is toch veelssss te groot?!