Ik heb zojuist wat kleertjes gekocht via ebay! Maar ik ben eigenlijk benieuwd of er mensen ervaring hebben met ebay icm paypal. Het was voor mij de eerste keer namelijk, maar ik vond het nogal een puzzelwerk om erachter te komen hoe het werkt! Wat zijn jullie ervaringen?
ik heb het een keer geprobeerd... maar het was mij een beetje te omslachtig! Ik maak het geld altijd gewoon over via internet bankieren gaat ook snel...
Ik ben al een paar jaar een goede klant van eBay en Paypal. Vind het een superhandig systeem. Bovendien is het ook veilig. Enige nadeel is dat het pas aan het einde vd maand wordt afgeschreven. En daar moet je dus wel rekening mee houden. Paypal gebruik ik alleen als ik iets in het buitenland koop hoor. Voor betalingen binnen Nederland gebruik ik online banking. Veel Nederlandse verkopers vragen nml extra kosten als je met Paypal betaald. Buitenlandse verkopers doen dit over het algemeen niet. Verder is het betalen met Paypal niet moeilijk hoor. Je maakt eerst op de site www.paypal.nl een account aan. Gewoon je gegevens invullen. Als die zijn goedgekeurd kun je betalen. Op het moment dat je iets gekocht hebt via eBay druk je op de knop 'Nu betalen'. Je krijgt dan precies te zien wat het bedrag is ( let alleen op dat je soms nog wel zelf de verzendkosten moet invullen!). Vervolgens vink je aan dat je met Paypal wilt betalen en kom je automatisch op de Paypal site. Daar druk je ook op betalen et voila, het is al geregeld. Succes! En mocht je nog vragen hebben: mail maar. Heb inmiddels al de nodige ervaring met eBay/Paypal
Ik gebruik paypal als ik iets online in het buitenland koop. Maar niet via E-bay. Veel online-winkels werken ook met het paypal systeem. In NL doe ik gewoon internet bankieren. Werkt prima. Voor het paypal systeem was het even uitpluizen hoe het ging, maar toen ik het wist, ging het prima.
@Gupsie: bedankt hoor Was eigenlijk niet van plan om op eBay te gaan zoeken naar kleertjes omdat ik weet dat ik dan weer iets leuks tegen kom wat ik wil kopen. Maar toen jij het er over had ben ik toch gaan kijken. En ja hoor, heb nu een heel lief pakje uit Amerika gewonnen. Een jasje met Winnie the Pooh erop met een capuchon met oortjes en een lange broek met voetjes in de vorm van het hoofd van Pooh. Echt heel cute! Enne....er stond nog veeeeel meer leuks op
en hoe zit het ,met oplichterij stel je maakt een bedrag over en het is nep ofzo krijg je dan je geld terug of ?????????
Op eBay werken ze met een feedback systeem. Je kunt dus lezen of een verkoper betrouwbaar is aan de reacties die hij/zij krijgt van andere kopers. Dat systeem werkt erg goed! (Dit mis ik dus op Marktplaats).Als iemand te veel negatieve feedback krijgt wordt ie automatisch verwijderd van eBay. Het is dus niet handig om te kopen bij iemand die nog geen feedback heeft. Zeker niet als het om een groot bedrag gaat. Mocht het onverhoopt toch fout gaan dan kun je een claim indienen bij eBay en die lossen het dan voor je op met de verkoper. Wil die niet meewerken dan betaalt eBay je een bedrag van maximum 230 euro terug. Je bent als koper dus erg goed beschermt hoor! Ik heb inmiddels ongveer 100 transacties gedaan. En daarvan is er geeneen misgegaan. En ik bestel echt van alles over de hele wereld.