Hallo allemaal, sinds een paar weken hebben we verschikkelijk last van mieren in onze woonkamer. De toegangsweg hebben we inmiddels onddekt en geprobeerd te blokkeren, er staat een mierenlokdoosje, er liggen kopere munten maar dat werkt allemaal van korte duur. We worden er inmiddels helemaal gek van, ze lijken inmiddels wel een handels route richting de keuken te hebben aangelegt. we hebben hier en daar lok doosjes staan maar ik heb niet het idee dat dat wat uit haalt. Wie heeft er nog meer ideen?
Stofzuigen.. En alles wat maar lijkt op eten in mierproof verpakking. Geen eten = geen mieren. En die lokdoosjes... Volgens mij werken ze nog niet als je je huis ermee zou isoleren Helaas is het wel schadelijk voor andere diersoorten. Al hebben ze volgens mij vorig jaar wel vanalles uit de handel gehaald ivm bijensterfte.
Een bedrijf inschakelen. Wij hebben ieder jaar weer onwijs veel last van mieren in de keuken, echt zo vies gewoon. Lokdoosjes en andere huis tuin en keuken middeltjes hielpen gewoon niet. Laatst was ik het zo zat en toen heb ik de ongediertebestrijding gebeld. Die hebben een of ander goedje met een soort kitspuit her en der gespoten. Na 2 dagen geen mier meer gezien. Het werd eerst nog wel erger trouwens, maar dit was de volgende dag al weer weg :
Inderdaad een bedrijf laten komen. Mieren zetten een geurspoor uit als ze wat vinden dus komen ze allemaal als een colonne erachteraan richting jouw keuken. Om dat te verhelpen zul je moeten dweilen. Poeder en lokdoosjes werken niet als het er zoveel zijn. Dat bedrijf liet bij ons een aantal druppels spul in ieder nest vallen wat hij zag buiten en dat waren er meer dan 40! Na twee dagen waren ze allemaal weg. Kostte rond de 30/40 euro.
Mierenpoeder van kruidvat of action. Die maskeert de geur. Ik zou dit eerst proberen voordat je een bedrijf laat komen. Die poeder kost namelijk maar een paar euro en hier werkt het super.
Die poeder van de kruidvat daar wandelen ze gewoon vrolijk doorheen en gaan verder waar ze mee bezig waren. Die helpt als je zoveel mieren hebt echt niet. Wel bij een paar maar niet als er echt hele collones binnen lopen. Als je het nest kan vinden dan kun je die eventueel ook zelf uitroeien door kokend water erin te gooien.
Mierenpoeder van hg! Dat was hier de goude tip! Na 3 jaar last van mieren in de keuken en in de gang eindelijk verlost! Geen mier meer gezien!
ik heb van die mieren korrels zijn roze ( wel oppassen met kinderen lijkt namelijk net hagelslag) komen bij het tuincentrum vandaan Ze werken echt super. het moet wel 24 uur droog blijven wilt het werken maar het werkt echt. Als ik er weer een paar spot dan strooi ik weer langs mijn openingen en weg zijn ze weer.
Kaneel en nootmuskaat langs de opening waar ze binnen komen en We hebben er nooit geen last meer van gehad
Mierenpoeder en als je kinderen of huisdieren hebt bloem of zetmeel dacht ik. Ook op de mieren gooien die je ziet zodat ze het meenemen naar hun nest. De meesten mieren zijn slim genoeg om er omheen te huppelen dus zeker op de rondlopende mieren gooien en bij de ingangen. Daar blazen ze van op
Ik heb al die HTK-middelen al geprobeerd (azijn, citroen, stuivers, bakpoeder, bakpoeder i.c.m poedersuiker, stuivers, koffie, kaneel etc.) maar vaak werkt het maar heel even. Zijn meer verjaagmiddelen dan echt bestrijdingsmiddelen... Begin ook een beetje wanhopig te worden want hier zitten ze ook overal, gisteravond tijdens het eten liepen ze zelfs over m'n bord. Mijn man heeft gisteren in de tuin bleek gespoten, maar ik betwijfel of dat wel gaat helpen...
Bij ons waren lokdoosjes juist de oplossing. Daarvoor heb ik echt alles geprobeerd, ook al die onwaarschijnlijke dingen: muntjes op hun pad, streep van afwasmiddel voor de deur, kaneel, bakpoeder, kokend water. Rotbeesten zijn het, echt vreselijk. Ik hoop dat je er snel vanaf bent.
Inderdaad schoonmaakmiddel met citroen! Als ze van buiten komen; een emmer kokend water (of gewoon heel heet ) met citroen-schoonmaakmiddel eroverheen. Oh en, Dasty van de Wibra vinden ze ook niet zo leuk. Je spuit er een beetje overheen en je kunt ze in één keer wegvegen, in plaats van ze één voor één dood te hoeven maken
stofzuigen en dweilen houd ze 1 dag op afstand, ga gekookt water met citroenmiddel er nog opgieten. en ook maar dweilen met schoonmaakmiddel met citroen. en binnen kaneel, mocht dat niet werken ga ik hg halen. Thnx voor de tips.
Wij hebben er ook erg last van, en overal in de tuin vinden we nesten... kaneel bij de deur werkt wel eventjes, maar zodra ze ook maar een stukje vinden waar het niet ligt zitten ze er weer! Dweilen en kaneel strooien en zo min mogelijk etenswaren open hebben liggen!