Ebay

Discussie in 'De lounge' gestart door monkeylove, 24 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Het is allebei, er zitten bedrijfjes op maar ook particulieren.

2. floor30

floor30 Actief lid

23 jun 2009
    327
    11
    18

Gelukkig, ben dus niet de enige! Maar bedankt voor de uitleg monkey, ga me er vanavond in verdiepen.

3. floor30

floor30 Actief lid

23 jun 2009
    327
    11
    18
    Kijken jullie op eBay.nl of .com? Wil graag een nieuwe portemonnee maar op eBay.nl staat niet veel op eBay.com heeel veel. Snap er echt geen bal van. En hoe veilig is het?

4. Babyzz

Babyzz Actief lid

24 apr 2007
    171
    0
    16
    Mother Earth
    Van alles wat: haarspullen, kinderartikelen, babyspullen, computerartikelen, sieraden, telefoon hoesjes en nog veel meer.

Vind Ebay echt geweldig!

5. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik zit op Ebay.nl, maar je kan ergens linksonder wereldwijd aanklikken :)
    Ah, ook wel even leuk om een beetje te kijken en erachter te komen hoe alles werkt toch? Tenminste, ik vind dat leuk haha

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ebay is redelijk veilig hoor, wel je gezond verstand gebruiken natuurlijk. En naar de ratings kijken van de verkoper. Omdat verkopers niet graag slechte ratings krijgen, zijn ze heel klantvriendelijk. Ik heb tot nu toe alles gekregen wat ik heb besteld. Wel soms langer wachten omdat het uit azie komt oid.

7. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik vind het ook leuk dat je nu track&trace nummer krijgt, dat kreeg je volgens mij 10 jaar geleden nog niet.
    Ik zie nu dat een broek die ik besteld heb in de container zit, maar is nog wel in Thailand haha.

8. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik koop er hoofdzakelijk electronica. Dat komt dan rechtstreeks uit thailand/china/taiwan e.d.
    Is een stuk goedkoper dan hier in de winkel. Alleen geduld is nodig wegens langere levertijden. Je kunt dan ook dingen kopen die hier nooit op de markt komen.

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zit ook gewoon op .nl, dan wereldwijd en wat ik zoek in het engels..

10. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Ik koop vooral lego en verkoop modeltreinen :) Maar zit dan vooral op ebay.de daar is de lego namelijk bijna de helft van Nederland.

11. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
  12. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Als ik op ebay.com kijk zie ik een dollarprijs en dan staat erbij +calculated. Betekent dit dat het inclusief verzendkosten is? En ik zie een aantal producten die hier in nl echt veel duurder zijn. Hoe kan dit dan? Of moet ik dan alsnog bij aflevering meer betalen?

13. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Heb je een voorbeeldje?

En als het goedkoper is dan is het gewoon goedkoper :D let wel op met douane kosten etc... Als je bijvoorbeeld een heel groot pakket besteld of iets waardevols kan het zijn dat ze het bij de douane nakijken en je invoerkosten erover moet betalen.

14. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Ik heb je een pb gestuurd :)

15. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0