Nah dat klopt ook niet helemaal. Overlevingskans in een rijk land is er zeker, ze kunnen je vocht geven zodat je niet uitdroogt en daarna is het 'slechts' de hoge koorts overleven. Daarna ben je beter maar nog wel 21 dagen besmettelijk. En ja 2, heb het al aangepast in beginpost
Waar jij ziet is de ziekte er niet, in NL niet en UK niet eigenlijk alleen een beetje in de US en uiteraard Afrika enzo..Hoop dat je mooi veilig blijft En de ziekte is al vier keer wereldwijd uitgebroken he..
Ik ben ook niet bang. Itt vele andere besmettelijke ziekten duurt het bij Ebola erg kort voordat je ziek wordt en uiteindelijk dood gaat. Doro deze korte tijd is de kans op besmetting niet groot. Dus als het op wordt gemerkt, is het besmettingsgevaar snel geweken. Althans, in de Westerse wereld waar de juiste voorzorgsmaatregelen genomen kunnen worden.
Maar ebola is niet besmettelijk via hoesten en niezen? Dan ben ik er niet zo bang voor. Anders wel mocht het komen.
Maar dit lees ik op de website die ts hier heeft geplaatst Mensen kunnen, als zij ziek geworden zijn, andere mensen besmetten via direct contact met bloed, ontlasting, urine, sperma, braaksel en zweet. Verspreiding van het virus via de lucht (bijvoorbeeld door niezen of hoesten), is nog nooit aangetoond.
Oh dan zal die site aangepast moeten worden want dit las ik op een Engelse site: Ten Things You Really Should Know About Ebola | IFLScience Lees het How can I protect myself? stukje. Ik plaatste die NL link omdat ik niet iedereen met Engels wou opzadelen maar die Engelse link is up to date.
Nee ben ik niet bang voor. Wij wonen in een ( voor zover mogelijk in Nederland ) redelijk afgelegen gebied. Op dit moment is het wel erg toeristisch maar absoluut geen wereldreizigers. De kans is hier zo klein. Pas als er een uitbraak hier in west Europa is, dán ga ik me zorgen maken. Iets wat mij eigenlijk niet zou verbazen als zoiets gebeurd.
Ik heb 'Ja' gestemd. Waar ik woon komen elke jaar duizenden Afrikaanse vluchtelingen per boot. Momenteel worden ze extra streng gecontroleerd op Ebola, maar er hoeft er maar één tussen te zitten die het wel heeft.... Ik vind het wel zorgwekkend.
Toch niet? Snot is toch een..Nou ja dan niet. Maar zweet krijg je bv als je een deur van een bioscoop vasthoud, zoiets dus. En uiteraard het sperma van de man.
Het is wel lichaamsvocht Een klein verschil in woord, maar een groot verschil in betekenis in zo'n soort gevallen.
Maar zweethanden en dat soort dingen dan? Dat wel he..Dat wel Wil je natuurlijk niet bang maken maar gewoon, de feiten.
Je kan het ook wel erger maken voor jezelf dan dat het is natuurlijk, maar nogmaals ik ben vrij nuchter in dit soort dingen. Ik ben ook niet iemand die voor elk wissewasje bij de huisarts zit/of me ziek meld.
Wat ik gisteren op de radio hoorde is dat dit een vaccin is wat besmetting tegen kan gaan, dit moet je dus al krijgen voor je in aanraking met ebola komt. Ik ben er niet bang voor, de kans dat het in een Westers land uitbreekt is uitermate klein.