Ja dat screenen zullen ze ook wel niet voor niets doen. En die amerikaanse docent zal heus niet met die risicogroep hebben gesext,getongzoend of op ze hebben gekakt Die cellen die je alleen onder de microscoop ziet kunnen zich waarschijnlijk overal via verplaatsen dusja liever te voorzichtig .....Als iedereen goed zijn handen wast op school dan zal het de helft schelen maar dan nog,als het betreffende kind haar handen thuis niet wast, op school aankomt en van alles aanraakt dan kan het zich waarschijnlijk nog verspreiden. Ze zetten besmette personen niet voor niets in quarantaine.
Ebola kan ook via zweet, dus inderdaad als de vader het heeft en iets aanraakt en vervolgens iemand anders binnen het gezin, dan kunnen ze het doorgeven aan elkaar. 100% gerust zou ik ook niet zijn maar ik neem aan dat dit gezin ook weet welk risico ze (niet) nemen als vader thuiskomt, en allicht beter dan wij, en ze zullen ook niet graag besmet raken hoor. Verder ben je inderdaad pas besmettelijk zodra je symptomen hebt, dus zullen ze hem wel goed in de gaten houden op koorts ed., en wees maar gerust dat moest de vader in NL ebola ontwikkelen, dat zijn hele gezin in quarantaine gaat geplaatst worden (dus voordat de kinderen jouw kinderen kunnen besmetten). Verpleegsters en artsen is een andere zaak, er moet maar ergens een gaatje in hun beschermende kleding zitten en ze kunnen prijs hebben, de omgeving van een patient hangt natuurlijk vol van die virussen. Ik vind het erg dapper dat er nog steeds verpleegsters/verplegers en artsen zijn die durven om de zieke mensen te gaan helpen! Ik hoop dat er snel een vaccin en/of geneesmiddel gevonden wordt, en dat de medische wereld (bedrijven) voor 1 keer niet aan hun portemonnee denkt maar de mensen helpt die het nodig hebben, je zult maar in Afrika geboren zijn en geen toegang hebben tot de luxe van onze geneeskundige zorg hier.
Je hoeft ebola niet te bagatelliseren hoor 90% van de besmette mensen overlijd! Het is inderdaad alleen besmettelijk als de persoon symptomen heeft echter de eerstesymptomenkunnen nogal op grgriep lijken En nee het is niet alleen overdraagbaar door lichaamsvocht ook door de lucht Ik zou dr ook niet zo happy mee zijn als het om mm kind ging
Een uitzendkracht die bij mijn man op kantoor werkt is nu voor een aantal weken naar Afrika... Nu is besloten dat hij 4 weken niet mag komen werken als hij terug is van familie bezoek en ik ben daar echt heel erg blij mee...
Het is niet airborne. En dus niet overdraagbaar door de lucht. Als dit wel zo zou zijn was er allang een wereldwijde pandemie uitgebroken. Ja als iemand met ebola je vol in je gezicht niest dan is dit natuurlijk besmettelijk aangezien we dan van lichaamsvocht spreken. Bagatelliseren is indd niet nodig, maar onnodig paniek zaaien ook niet.
Maar is die ook naar west Afrika op familiebezoek geweest? Wij gaan december ook 2 weken naar Afrika, zou wat wezen als ik 4 weken niet mag komen werken na mijn vakantie.
maar jij zou dat echt heel raar vinden wanneer je bijvoorbeeld naar een gebied zou gaan waar veel mensen Ebola hebben dat men er zo over denkt?
Nee hoor absoluut niet, als je echt naar landen gaat nu waar ebola heerst is na mijn idee niet slim. En snap dat mensen dan maatregelen nemen. Vandaar mijn vraag waar in Afrika. Afrika is namelijk zo groot.