Wie weet of er winkels open zijn op goede vrijdag? En dan met name in Rotterdam Alexandrium? Wij gaan die kant op voor kraamvisite, maar wil dan eigenlijk direct langs de primark om t-shirts in te slaan voor de kids. Iemand enig idee of ze geopend zijn op goede vrijdag?
Ik had nog ergens gelezen dat de winkels na 18.00 uur niet meer open hoeven te zijn en dat ze zelfs verplicht zijn om vanaf 19.00 uur gesloten te zijn op Goede Vrijdag. Maar overdag zijn de winkels dus gewoon open, volgens mij zijn alleen gemeentehuizen en banken gesloten.
In Groningen is toch alles ook om 5uur dicht? Werkte vorig jaar in een winkel en wij waren volgens mij na 5uur gesloten.
Voor de mensen die Goede Vrijdag naar Duitsland willen..... NIET doen.... die zitten nl allemaal in Groningen op de Bloemetjesmarkt In Duitsland is Goede Vrijdag dus WEL een feestdag en is alles dicht! In NL is het geen feestdag en zijn de winkels idd gewoon open, maar zonder avondopenstelling. Afhankelijk van waar je bent zijn de winkels om 17 of 18 uur al dicht.